Advertenties


topsnelheid op G3 en luie motor

Gestart door Coupelover, 20 april 2005, 20:58:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stefan

late reactie... ??? :)

maargoed, dat was op de teller dan waarschijnlijk h?....
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

ForeverYoung

mijn Berline (1016 kg op kenteken, is iets zwaarder dan de Coup?) doet net geen 190 op de teller. zit een kleine Renault spoiler achterop, voordat die erop kwam haalde ik 184/185 op de teller. :D

wat betreft het probleem van de topicstarter, bougies al vervangen? olie? dan doel ik met name op het kracht missen in de 5. (jaja ik weet dat het een oud topic is)

ik merkte zelf na het vervangen van de bougies (die er al aaaardig lang inzaten) dat de motor meteen vlotter reageerde.

toen ik een week of 2 later ook de olie verving (die er hopelijk minder lang inzat dan de bougies :P ) werd dat nog eens een beetje versterkt..

wat betreft topsnelheid: wat voor wielen liggen eronder als je die lage topsnelheid ervaart?
met mijn sportvelgen 195/50/R15 gaat de auto op de teller net 180, met stalen velgen 175/65R14 iets harder.

als ik m'n kratje met de nodige handige rommel eruit gooi, en de subwoofer en cd-wisselaar (die 50 cd's wegen ook niet niks natuurlijk ;D :) eruit gooi zal dat misschien ook net 1 of 2 extra kilometers op top (op de teller) schelen.

en waar ook niet iedereen rekening mee houdt.... Ruim 50 liter benzine weegt meer dan 5 of 10 liter benzine... :laugh: moet ook allemaal mee natuurlijk.

coupelover

Goh, na tijden weer erop gekomen en er kijk eens...nwe reacties op mijn topic.
Heb ondertussen vervangen:
- bougies
- motorolie
- spoiler eop,
- sportuitlaat erop

En nog steeds 160 op de teller.
De kleppen zijn nog niet aan de beurt geweest, maar zou dat zoveel uitmaken?

De toeren vind ik ook niet echt hoog, kom in de 5e versnelling niet hoger dan 4500, zowel op gas als benzine...dit moet toch wel hoger kunnen?
Op deze manier zou ik niet eens mijn motor kunnen opblazen (niet dat ik dat wil).
dus reacties zijn nog steeds welkom.



geomjoo

Ik heb een 1.6e 8v uit 1998. Ik haal makkelijk 205 op de teller....

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev