Advertenties


Inhouden op benzine, backfire op lpg.

Gestart door BadEend, 10 januari 2012, 15:42:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BadEend

Mijn auto houd in op benzine en ook op LPG.
Alleen heb ik op LPG ook backfires.
Zolang de motor goed koud is rijd de auto gewoon goed maar zodra hij een beetje warm word gaat hij haperen.
Dit is alleen tot circa 2500 toeren, daarboven niet en vooral bij het optrekken.
Backfire op LPG kan ik alleen voorkomen door heel weinig gas te geven bij het optrekken.

Waar zou dit aan kunnen liggen?


Fubar (Marcel)

Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Xanquezer (Frank)

*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

RobScénic

Bougies/ bougiekabels! Doet wonderen, en dan meteen de kleppen stellen.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

BadEend

#4
Deze motor is uitgerust met hydraulische klepstoters, daar kan ik dus niks mee.
Bougiekabels zijn er niet en bougies zijn recent vervangen, net als de bobines.
Het lijkt een luchtprobleem te zijn, ik zit zelf te denken aan een sensor.
Stationair loopt hij ook erg slecht en soms start hij ook slecht.

RobScénic

Mea Culpa, ik had je onderschrift niet gelezen. 8)7
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Fubar (Marcel)

Citaat van: BadEend op 10 januari 2012, 16:27:06
Deze motor is uitgerust met hydraulische klepstoters, daar kan ik dus niks mee.
Bougiekabels zijn er niet en bougies zijn recent vervangen, net als de bobines.
Het lijkt een luchtprobleem te zijn, ik zit zelf te denken aan een sensor.
Stationair loopt hij ook erg slecht en soms start hij ook slecht.
Dan is het m.i. ook geen 'backfire'.
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Roadkill (Michiel)

Als je een backfire hebt,dan klapt volgens mij je kunststof inlaat uit elkaar,tenminste als de constructie gelijk is aan een meg2,en dan rij je dus niet echt meer verder
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

BadEend

#8
Heb de definitie van backfire opgezocht en zie dat jullie gelijk hebben. Bij mij het zijn knallen in de uitlaat.
Dacht dat dat ook backfire heette.

Fubar (Marcel)

Heb zelf een 2.0 8v (1998) met LPG(3) gereden en een paar keer zo'n backfire >:( gehad. Meerdere keren was dan ook de slang gescheurd, wat ook die knal verklaarde ondanks preventief om de 10dkm klepspeling gecontroleerd en indien nodig stellen.
Bij de huidige 1.6 16V (2001) met LPG(3) geen enkel probleem gehad met backfire of what so ever. Het enige is om de paar jaar dat niet van benzine op LPG wordt overgeschakeld. Even voor een paar tientjes de computer uitlezen en voila weer verder Spritsparen Y
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

BadEend

Maandag gaat de auto naar de garage om er naar te kijken. Hou jullie op de hoogte.

Fubar (Marcel)

Kijken kost niets, behalve bij de Renault-dealâh o-)
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

BadEend

Hij gaf een foutmelding dat er iets zou zijn met injector 2 zei de garage. Maar op benzine zijn eigenlijk geen problemen meer behalve erg rommelig stationair lopen. Het lijkt dus in de LPG installatie te zitten. De lpg installatie word van de week uitgelezen door de gasspecialist.

RobScénic

Toch zul je eerst de motor goed stationair moeten krijgen op benzine wil je het LPG probleem oplossen...
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

BadEend

#14
De inlaat bleek kapot te zijn waardoor er lucht lekte, zeiden ze bij de garage.
Deze is gelijmd, morgen weten ze of dit het probleem oplost.
Als dit het probleem niet oplost zou het kunnen liggen aan de injectie simulator van de LPG installatie. (weet iemand trouwens of deze is te repareren?)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev