Advertenties


Klets maar raak DEEL 172

Gestart door Dennis Postma, 9 januari 2012, 14:23:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Tedo

Je moet je sowieso niet druk maken. Ieder zijn/haar mening en/of bevindingen.  _o_

Tedo

#151
Test 2.0 16V uit 1998

Test 2.0 16V IDE uit 2000

Een test van een 2.0 8V heb ik helaas nog niet kunnen vinden, maar je mag aannemen dat die onder doet voor de beide kemphanen hierboven.

Wel een Sedan met 2.0 8V Ik neem aan dat het blok hetzelfde is, maar dat de coupe daarmee wat sneller is omdat 'ie lichter is. Zou kloppen met de bevindingen van Niels.

Maar zo zijn er meer van dat soort dingen:

http://www.youtube.com/watch?v=x9VbEWtusbs&feature=youtube_gdata_player

Dat haalt zelfs mijn gechipte 1.6 16V niet. Dus moet er wat aan de hand zijn.

Een Megane coupe 1.6e heeft een fabriekstopsnelheid van 187 km/h, een 1.6 16V haalt 195 km/h

nielsjoh

Bij mijn test liep ie gewoon 200 op de teller, de Skoda ook, maar toen was het ook echt op. Vond het trouwens ook snel genoeg, had net voor €63,- getankt, haha, maar dat de mijn harder zal lopen, geloof ik niet, hij wou echt niet verder :p
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

Dante

Net terug met een setje Reinastella's in de kofferbak... Man man man, wat is die Autobahn toch lekker... Een (praktisch) lege 3-baans >130km/h snelweg & lekker cruisen met ~145km/h. En dan nog ingehaald worden alsof je stilstaat door de gebruikelijke Audi's, BMW's & taxi's (= Mercedessen).
Kon ook meteen weer merken dat je in NL was met meer verkeer op de linkerbaan dan op de overige rijbanen, mensen die niet opletten (Lees: Geen voorrang verlenen) bij invoegen & gerem op de snelweg :neen: Ik moest in Duitsland 1x remmen & dat was voor de afslag :D
Serieus, Duitsers rijden beter dan Nederlanders Y Maar dat was al jaren bekend (Schumacher docet ;))
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Benjamin Renon

Goed geregeld Dante... Komen ze onder de break? Autobahnen zijn ook lekker! Als ik van Gronau naar huis rij pak altijd de duitse variant. Bijna iedereen let daar goed op. Geen onnodig linksrijders als je met een lekker gangetje aan komt. Je merkt het verschil al als je net over de grens komt.
Belgen letten ook wel goed op moet ik zeggen als je er met een vaartje aan komt vliegen, alleen de NL-platen moeten dan weer net een vrachtwagen in gaan halen als je bijna bij ze bent. Als ze nu even 5 seconden hadden gewacht was ik er voorbij en hoefde ik niet vol op de rem. l- :x >:(
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Dante

#155
Citaat van: Benjamin Renon op 14 januari 2012, 17:03:52
Komen ze onder de break?
Nee, ik wilde ze als plantenbak op het balkon gebruiken...:D :D :D



;)

[EDIT]Ik heb ze net even voor de andere wielen gezet & ze staan wel bruut, vond ik. Morgen even langs de wasstraat om ze eens goed te reinigen. Ze zijn helemaal puntgaaf. Het enige minpuntje is dat het sleuteltje van de afdekkapjes ontbreekt, maar daar zal via de dealer wel aan te komen zijn !-!
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

megcab2000 (Verkocht)


Ik zal verklappen, dat ik al jaren niet harder dan 180 km/uur meer rijd, ondanks dat ie veel harder kan.
Bang voor motorschade (vroeger ging ik vaak naar DTM races kijken in Duitsland en altijd klonk er naderhand wat niet lekker) en voor torenhoge boetes, heb ik er niet voor over.

Maar, de topsnelheid van een wagen is afhankelijk van de eindoverbrenging x toerental, simpelweg het soort versnellingsbak.
In m'n 2.0 16v turbo hangt dezelfde bak als die van de V6, die 235 km/u haalt.
Al zou er nog eens 100 pk bijkomen door allerlei getune, dan zal ie nog onder de - laat zeggen- 240 echte km's blijven.
Mijnes (dezelfde motor als de megane turbo) heeft vanaf 1500 tpm al 80% van z'n koppel (max. zo'n 330 Nm), aan de trekkracht ligt het niet.

Weet wel zeker, dat zo'n 2.0 8v of 150pk 16v megane coupe sportiever rijdt en stuurt. Belangrijker  dan topsnelheid.

groet,
Megane is verkocht

Tedo

#157
@Dante: fijn dat ik je aan velgen heb kunnen helpen. Zo'n sleuteltje heb ik geloof ik nog wel over. Zal voor je kijken die mag je ophalen voor niks (of versturen tegen verzendkosten).

Roadkill (Michiel)

@ Dante,ik heb anders nog wel een setje boutjes en sleutels voor je,orgineel Renault!! Had ze gehaald voor de oude velgen die er dus niet onder zijn gekomen,voor 10 euri mag je ze hebben (setje was geloof ik 25 euri ongeveer (zal morgen ff kijken of ik het nog helemaal compleet heb)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Dante

@Benjamin: Klopt helemaal! Het ergste is de NLers rijden overal beroerd. De Zwitsers rijden net zo beroerd, maar alleen in eigen land...l-

@Tedo & Michiel: Heb ik eigenlijk nieuwe/andere bouten nodig om deze velgen te monteren of kan ik die van de huidige velgen gebruiken?
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Nicole

Even tussendoor hoor haha  :P o-)
Zijn er trouwens nog mensen (misschien die niet posten wel lezen :q ) vanavond in Groningen of omgeving?
Vanaf half 9 vanavond is daar een meeting op het Sligroterrein.
Er wordt een zeer grote opkomst verwacht omdat ze alle plekken waar eerder meetings gehouden werden nu in de weekenden afgesloten hebben voor auto's!
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Rogier

nee, het noorden is een beetje te ver rijden vanaf arnhem, ik ga lekker na veenendaal vanavond :P.

Roadkill (Michiel)

#162
@ Dante,dacht dat er wel anders bouten werden gebruikt voor LM velgen,ik heb zo wie zo andere bouten,maar dat is meer dat ze langer zijn,want wil de wielen net ff verder naar buiten hebben,al ga ik niet meer de 15mm die ik in mijn hooft had. Maar je moet iets andere kop hebben dacht ik,maar daar weet Tedo wel meer van denk ik.

@ Nicole,heb vandaag al "even" 4 pubers afgezet bij de winter efteling,dus ik kom echt niet meer van de bank vanavond,en Groningen is btw ook best een eindje hier vandaan :D
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Dante

Ik dacht dat die Reinastella's ook een andere ET hadden dan de Saros velgen. Mogelijkerwijs kunnen/moeten er spacers onder om ze te monteren, dus ik weet niet hoe het dan zit met bouten... Overigens gaat het nog wel een maandje minimaal duren voor ik ze eronder zet, hoor... Eerst ff sparen om de juiste bandenmaat te kunnen kopen...:D
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Albert001

leuk allemaal de gesprekken over de motorblokken ik heb zelf een 1,6 8v erin liggen en die stopt met trekken bij de 195 en loopt dan uit tot de 215 tot 220 km/h op de klok
Een dag niet gelachen is een dag geen Megane gereden

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev