Advertenties

Klets maar raak DEEL 172

Gestart door Dennis Postma, 9 januari 2012, 14:23:47

Vorige topic - Volgende topic

Karin

Rebecca, heel veel sterkte dinsdag en ik hoop dat je snel weer alles kan doen zonder pijn.

nielsjoh

Toch gek zeg. Gisteren nog even een krachtmeting gedaan tussen mijn Mégane Coupé 2.0 8v, en een Skoda Octavia 2.0 8v... We waren allebei PRECIES net zo snel.. net zo snel weg bij een stoplicht, en net zo snel op de snelweg, namelijk precies 200 km/u  :)
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

Nicole

Dat kan harder Niels :q
Haha!
Onze 2.0 8v heeft volgens mij nét 215km/h gehaald.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Tedo

Nicole

Hoezo? ;)
Bedoel je naar mij toe dat hij dat niet kan redden?

megcab2000 (Verkocht)

Sorry, maar verwacht dat ook niet.
Mijn slechts 150kg zwaardere (gechipte) 2.0 16v turbo haalt slechts 5km/u meer.

groet,
Megane is verkocht

Nicole

Dan heeft onze 16v dus ook geen 230km/h gehaald?
Ik weet wel wat ze gelopen hebben hoor, ik ben niet degene die zoiets gaat verzinnen. ;)

Kijk dat je bij de verhalen over 254km/h bij een 2.0 8v gaat zeggen dat het niet kan, oké, maar dit is wel mogelijk hoor ;)

Edit: Van de 16v heb ik iig wél bewijs, dat ik niet loop te l*llen. ;)

Colin

Maar dit is op de teller hé ;)

Des al niet te min zou een 2.0 16v het wel moeten halen.

Nooit met GPS getest?
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Tedo

Dat zeg ik, op de teller. Die heeft altijd afwijking, zeker bij hogere snelheden. Een 16V heeft een fabriekstop van 212 km/h. Een 8V zou misschien net de 200 op te teller kunnen halen (haalde ik met mijn 19 1.8S ook net). Tenzij het ding gemodificeerd is natuurlijk....

Nicole

Nee, mijn GPS die ik toen had werkte helaas niet goed..
16v stond op orginele velgen, dus echt tellerafwijking zal er niet zijn :).
Helaas kan ik het nu ook niet meer testen.
Gingen toen op top gelijk op met een 325 cabrio, alleen weet ik daar de top niet van haha.
Dit was trouwens wel het max van onze 16v.

Nicole

Citaat van: Tedo op 14 januari 2012, 14:19:39
Dat zeg ik, op de teller. Die heeft altijd afwijking, zeker bij hogere snelheden. Een 16V heeft een fabriekstop van 212 km/h. Een 8V zou misschien net de 200 op te teller kunnen halen (haalde ik met mijn 19 1.8S ook net). Tenzij het ding gemodificeerd is natuurlijk....
Fabrieksopgave klopt zowiezo niet ;)
Mijn 1.6 loopt ook meer (die wel op met goede GPS gemeten) ;)
Maar je hoeft me niet te geloven hoor. ;)

Jammer dat er gelijk zo gedacht wordt, en door je eigen ervaringen iets bij een ander niet mogelijk is.
Ik zou de huidige eigenaar van de 2.0 8v eens vragen of hij een keertje zou willen kijken wat hij op top doet. ;)

Maar goed, ik ben een vrouw dus zal t wel allemaal verkeerd hebben.  :x

megcab2000 (Verkocht)

Misschien met 20 inch wielen (= afwijking) en wind mee ?  ;)
Of je moet een foto van de gps snelheid hebben.
Ik zeg natuurlijk niet dat jij of een ander iets overdrijft, maar wel de snelheidsmeter.

Geen enkele motor presteert exact hetzelfde, je zult vast een goed exemplaar gehad hebben.
Als je/jullie in de buurt zijn, mag je best m'n  turbo eens uitproberen (niet tot 220km/u) als vergelijkingsmateriaal.

ps: sorry, typte wat traag.

groet,
Megane is verkocht

Nicole

Ik ga hier wel niet verder over in discussie (Ga mezelf toch alleen lopen opfokken). ;)
Gelukkig weet ik zelf hoe hard ze gelopen hebben.
Je kan er zelf wel vanuit gaan dat ze niet op 20 inch staan, dus met dat soort (rare) dingen hoef je dan ook niet aan te komen.
Als iemand niet geloofd dat 254km/h zoals die van Frank moet lopen volgens zijn GPS snap ik 't nog.
Maar die snelheden die ik aangeef zijn echt niet onmogelijk hoor.

Edit: En daarbij was dat even als geintje naar Niels toe bedoeld, en niet bedoeld als discussie onderwerp. ;)

Tedo

Ik geloof je zeker wel, maar ik zeg alleen: op de teller. Die wijkt altijd een aantal procent af. Monteer je andere velgen of banden dan standaard, dan wordt die afwijking alleen maar groter. Hoe hoger de snelheid, hoe groter de afwijking. 230 op de teller is al snel 215-220 echte km/h.
En dat je vrouw bent heeft er niets mee te maken; je zit op een auto gerelateerd forum, en dus zal je er zeker verstand van hebben, toch?  :)

megcab2000 (Verkocht)

Hoi Nicole, maak je niet druk om mij hoor.
Typte te sloom en ondertussen liep ik al 3 berichten achter.

groet,
Megane is verkocht

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev