Advertenties


Klets maar raak DEEL 172

Gestart door Dennis Postma, 9 januari 2012, 14:23:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Koentje

Citaat van: Stefan op 12 januari 2012, 13:40:55
Doe mij anders deze maar..

http://www.veban.com/cliorsturbo.html

-- _o_

Ik geef je groot gelijk.. zou ik ook best willen als ik er geld voor had...
Wie wil mij sponseren ;)

Edwin Postma

Citaat van: Heatzone (Mark) op 12 januari 2012, 15:26:49
Ben wel benieuwd hoe edje zijn ervaring is geweest met zijn clio rs toen!

Mijn ervaring met de RS?
1 pot genieten met rijden.
Maar was toen 20 en kon hem niet zelf verzekeren destijds ivm een schade geval. ;(
Maar kon ik hem wel op naam zetten dan had ik mij helemaal scheel betaalt.
Maar zo'n RS rijd vele malen beter dan Megane(sorry mensen).
Reden dat ik hem weg heb gedaan is omdat er onderhoud aan zat te komen waar ik geen zin in had ;).
Maar snel? ik vond van wel.
Als ik mijn Tom Tom mag geloven heb ik er 245 mee gereden op top.
Al was hij ook gechipt o-)
Ook wil ik er ooit weer 1 terug kopen.
Wel een phase 1 model en dan in het geel. ;)
Ik heb ook wel eens een sprintje getrokken tegen een 206 GTI (nee, niet die van Dennis :q )
Maar die had het er wel moeilijk mee.
het is een auto waar ik echt van genoten heb.
Ook een auto waar je weinig aan hoeft te doen als je hem mooi wilt maken.
Al zal ik wel bij die blauwe die jij op het oog hebt een mooiere auspuff onder planten.
Deze hangt er zo lelijk onder :D
Tip. www.pmperformance.nl (daar staat mijn megane en de RS ook we bij)
Truckertje

Tedo

Ga dan voor een Clio II RS 182 phase 3 (met dubbele eindpijpjes). Die heeft 10 pk meer.
Een 206 GTI heeft "maar" 135 pk en is geen partij voor een Clio RS 172. De 206 RC (180 pk) kon 'm wel aan, vandaar dat Renault de phase 3 10 pk meer heeft gegeven.  :q

Edwin Postma

Maar ook van die VAG bakken waren makkelijk te doen 8)7
BMW, Mercedes, Audi enzovoort.
Kan je zeggen dat je er wel lol mee kan hebben.
Want niet iedereen verwachte een Clio met een 2.0 16V 8)7
Maar een 182 RS is inderdaad leuker.
Maar was voor mij wat te duur destijds. :q
Truckertje

Nicole

Citaat van: Megaantje  (Frank) op 12 januari 2012, 16:18:20
hebben alle renaults dan zon lange overbreng?

dacht dat ik een van de weinige was :P
Bij je megane?
Wat heb je dan alles van een Megane RS?  :x
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Citaat van: Tedo op 12 januari 2012, 16:24:58
De RS modellen hebben dat (natuurlijk) minder, maar ze halen het qua schakeloverbrengingen betreft niet bij een VAG bak.
Jij hebt nog een 'oldschool' Renault bak die wel lange overbreningen heeft, maar wél soepel schakelt. Nee, dan de vijfbak uit een Megane II  l-

Valt ook goed mee te schakelen hoor! als je een 1.6 16v heb net als ik zou je die van de Renault Twingo RS in kunnen zetten, kortere overbrenging en 6 versnellingen, Twingo RS heeft namelijk de zelfde blok als wat ik heb hetzij dat er 3 dingen anders zijn: ( Correct me if am Wrong )
1) Grotere Inlaatspruitstuk
2) Ander uitlaat systeem 
3) Andere versnellingsbak met vele malen kortere overbrenging.



Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Tedo

Nou, ik zou het zo doen! De standaardbak van een Megane II 1.6 16V vind ik persoonlijk beroerd schakelen (heb er twee gehad). Volgens mij komt die van Nissan. De zesbak in de 2.0 16V is veel beter.

Benjamin Renon

#97
Dan heb je nog niet in een Mitsubishi gereden en dan ook geen RS variant. Daar zit ook een erg korte schakelgang in. Deze is dan vooral gebouwd voor de sprints naar bochten toe. De GSR heeft een korte schakelovergang maar door de turbo moet je goed inschatten wanneer te schakelen. Alleen ben je vrij veel aan het roeren met de pook. Af en toe is dat wel vervelend, omdat er in de bocht niet geschakeld moet worden en je dus moet wachten tot je bocht uit bent. Als je een bocht in een hogere versnelling neemt heb je weer een turbogat. In de Mégane vind ik de lange schakelgang juist wel fijn. Je moet alleen wat langer doorhalen, maar dat ben ik inmiddels gewend.

Afgelopen jaar heb ik tijdelijk een Clio 1.6 16v als leenauto gehad en dat vond ik erg fijn om te rijden. Dee kwam ook lekker van zijn plek en was een totaal andere rijbeleving die me goed beviel.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Tedo

#98
Mitsubishi ken ik niet, en ik heb wel in een Megane II RS gereden (trouwauto in 2006). Die schakelde wel beter, ongeveer hetzelfde als mijn 2.0 16V (die je lekker lui kan schakelen).

Welk bouwjaar was die Clio? Ik heb er een gehad uit 2000, en die was ook lekker fel en schakelde prima (want nog een Renault-bak met ring voor de achteruit)

Roadkill (Michiel)

Niks mis met die bak,die van mij rijd bijna als een automaat,bij 50 kan ie in zijn 5 en ja verder schakelen kan niet he :D
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Benjamin Renon

Citaat van: Tedo op 12 januari 2012, 20:08:25
Welk bouwjaar was die Clio? Ik heb er een gehad uit 2000, en die was ook lekker fel en schakelde prima (want nog een Renault-bak met ring voor de achteruit)
Geen idee. was een van de leen auto's die ik mee kreeg toen de Mégane moest blijven overnachten in de werkplaats.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Tedo

Citaat van: Roadkill (Michiel) op 12 januari 2012, 20:14:57
Niks mis met die bak,die van mij rijd bijna als een automaat,bij 50 kan ie in zijn 5 en ja verder schakelen kan niet he :D
Zou het dan de combi van die vijfbak met een 1.6 16V zijn? Ik heb er twee gehad en een veelvoud gereden, maar allemaal schakel(d)en ze wat hakerig.

matthew

Een clio rs heeft een korte slag om te schakelen,waardoor je dus lekker snel kunt schakelen.
De megane rs heeft ook best een lange slag om te schakelen.

Een clio rs rijden heb je meer  beleving met de weg en kart gevoel,echter verre reizen naar het buiteland zou ik een comfortabele megane voor pakken.
Ik rijd zelf clio 3 rs nu en heb ook weleens clio 2 rs gereden en dat rijdt ook gewoon goed.

@Mark
In de advertensie staat 17inch velgen,maar is gewoon 16,verder nette prijs.
En verbruik bij clio 2 rs 1op12 is goed te halen.

@Erwin
Een twingo rs heeft ook een 5 bak,alleen wel kort schakelen maar je wint er dus geen extra versnelling mee.

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

O ik d8 dat die zes Versnellingen had, maar ja 120 rijden met een korte overbrenging is niet fijn voor je Portomonee, BP en Shell zijn wel blij met je!  :D
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

matthew

Nee,maar zijn wel megane 3 1.6 16vmet een 6bak

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev