Advertenties

Klets maar raak DEEL 172

Gestart door Dennis Postma, 9 januari 2012, 14:23:47

Vorige topic - Volgende topic

Karin

Zou ik niet weten, heb er nog niet naar gezocht en af en toe maar een berichtje gezien in de tijd dat ik nu lid ben, vandaar het idee.

Tedo

@Dante: bij autobandenmarkt kan je zelf een aangesloten garage uitkiezen (meestal een banden en velgenboer) bij jou in de buurt. Daar laat je de banden na betaling via www afleveren, en betaal je sur place nog € 12,- per lichtmetalen wiel voor het monteren en balanceren (dus nog geen € 50,- voor de set). Let op: het is alweer twee jaar terug dat ik bestelde, dus kan iets hoger geworden zijn. Wat je ook kan doen is ze thuis laten afleveren, achterin gooien en bij jou op de Geestbrugkade laten monteren  Y

Roy (Coup a One)

Citaat van: Benjamin Renon op 16 januari 2012, 10:41:59
Om hier maar even door te gaan over het banden gedeelte:
Ik reed eerst op een mikmak van banden met de Evo. Toen een andere wielen set gekocht en daar zaten Toyo Proxes T1S banden op. Op droog plakten deze erg goed, maar op nat een ramp. Sinds augustus vorig jaar rij ik op Goodyear Eagle F1 Assymetric. Deze vind ik op droog en nat een goede band. Op het circuit houden ze zich ook best goed. Deze hebben alleen een iets zachtere wang.
Ik hoor over de RE050A ook erg goede verhalen. Als de F1's niet goedkoper waren, was ik voor de Bridgestone's gegaan.

De Bridgestone's we hebben ze onder de Mazda 323Fastbreak gehad, in de zomer zijn het geweldige banden met goede eigenschappen voor zowel nat als droog maar in de winter is het een harde compound met slechts tot geen grip (dus ik zal ze nooit weer aanschaffen)!!
Heb na de Toyo's Proxes de Maxxis Victra MA-Z1 onder de Megane laten zetten en ben er tot nu aan toe zeer content mee zowel bij droge als natte omstandigheden een goede band.

nd-photo.nl

Ik heb ook nog een tijdje geleden een bandenvraag gesteld in het Phase 1 gedeelte. Ik zou ook autobandenmarkt (of een vergelijkbare) aanraden, scheelt je veel knaken. Zelf een garage uitzoeken en gaan!

Nog een tip: http://www.tyrereviews.co.uk/

Daar lees je "echte" reviews van mensen die de banden hebben gehad en op welke auto. Kan je ook helpen in je besluitvorming.

Dante

Vandaag na een bezoekje aan m'n vaste garage & een babbeltje besloten dat het deze jongens gaan worden:

Ben benieuwd Y
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Heatzone (Mark)

Ben erg benieuwd Dante!! Zal de auto vast een hele andere uitstraling geven :)

Mijn auto gaat volgende week dinsdag voor de APK Keuring !-!
Kroonenburg gaat de auto keuren, ben benieuwd wat eruit gaat komen

Roadkill (Michiel)

Goed dat je het zegt,zal ff een afspraak gaan maken voor de Kangoo.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Dante

@Tedo: Yep :neen: Komt vanochtend bij de auto, stond-ie op blokken tegels... Ben al de hele ochtend bandenboeren in Den Haag eo aan het bellen. De velgen zijn het voornaamste probleem... Waarschijnlijk ook de reden dat ze gestolen zijn >:(

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Edwin Postma

Die auto's hebben lastige maatinderdaad.
Succes met de zoektocht.
Truckertje

Tedo

Damn! Hier staat een setje dikke 17" velgen voor de Almera, of anders een setje staal met doppen.

Dante

@Tedo: Bedankt voor de andere opties, alhoewel ik m'n 55+ schoonmoeder nog niet met 17" OZ's zie rondrijden...:D

@Edje: Bedankt, maar ik zoek 185/65/15 staal op banden met deze doppen:

Fb

Edwin Postma

Almera Tino doppen volgens mij ;)
Dan kan ik je ook niet verder helpen kerel
Truckertje

Dante

Mocht je zoiets ergens op het internet zien, dan kan ik een PM wel waarderen hoor ;) !-!

Fb

Edwin Postma

Er stond volgens mij wel een set op winterbanden te koop :q
Truckertje

Xanquezer (Frank)

iemand ervaring met een doorgelaste motorkap? (booskijkers idee)

*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev