Advertenties

Klets maar raak DEEL 172

Gestart door Dennis Postma, 9 januari 2012, 14:23:47

Vorige topic - Volgende topic

Nicole

Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Benjamin Renon

Citaat van: Dante op 15 januari 2012, 17:16:59
Is het iemand van de mods opgevallen dat het Wie is wie-topic gelockt is..?
Ik heb hem weer opengezet. Dank je voor het melden.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Stefan

Vreemd...??
Foutje, met slotje zetten door iemand... :D :huh:
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Benjamin Renon

Om hier maar even door te gaan over het banden gedeelte:
Ik reed eerst op een mikmak van banden met de Evo. Toen een andere wielen set gekocht en daar zaten Toyo Proxes T1S banden op. Op droog plakten deze erg goed, maar op nat een ramp. Sinds augustus vorig jaar rij ik op Goodyear Eagle F1 Assymetric. Deze vind ik op droog en nat een goede band. Op het circuit houden ze zich ook best goed. Deze hebben alleen een iets zachtere wang.
Ik hoor over de RE050A ook erg goede verhalen. Als de F1's niet goedkoper waren, was ik voor de Bridgestone's gegaan.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Dante

Fijn al die ervaringen te lezen !-! Iemand toevallig ervaring met Kumho?
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Edwin Postma

Truckertje

Tedo

Geen idee. Het klinkt misschien wat minder (bekend), maar worden veel Aziatische wagens daar niet mee afgeleverd? Ik heb Hankook (ook zo'n minder gangbaar merk) winterbanden, ook niet de goedkoopste met 160 pst., en die bevallen goed. Ze waren in het jaar van uitkomen zelfs Testsieger bij de ADAC. Toch zou ik voor zomerbanden voor iets beter gaan. Kléber al bekeken (is B merk van Michelin)?

Dante

Kumho wordt inderdaad standaard onder Kia & het voormalige Daewoo gemonteerd. Het merk werd na enige vragen door de medewerker van Profile voorgesteld voor 430,-. Christian's Falken kwamen op 500,-, beide inc. balanceren & monteren

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Tedo

Zou ik voor die € 513,- toch eerder de Good Year of Vredestein pakken. Als je ze bestelt bij die site die ik noemde kost het je namelijk nog 12 euro per band voor montage en balanceren. Totaal ben je dan voor iets meer dan 500 klaar.
Mijn motto is; in banden moet je soms investeren (komt later weer naar je toe) en niet bezuinigen op je veiligheid.

Dante

Montage & balanceren moet ik sowieso betalen ;)
Als ik dan kijk op AutobandenMarkt vs. Profile Tyrecenter voor de volgende merken, zit er (uiteraard) een aardig verschil in prijzen per band:

• Falken Ziex ZE912 - 75,80 vs 109,00
  • Goodyear Eagle F1 - 117,20 (GSD3) vs 144,00 (Asymmetric)
  • Kumho Ecsta KH31 - 84,80 vs 93,00
  • Pirelli Cinturato P6 - 128,90 vs NB
  • Vredestein Sportrac 3 - 116,90 vs 131,00
Prijzen bij Profile zijn inc. balanceren & montage. Als ik dan toch die montage & balanceren moet betalen, koop ik m'n banden liever ergens goedkoop ;)
Bij Profile betaal ik dan 80,00 voor balanceren & montage apart als ik m'n "eigen" banden meeneem.

Fb

Roadkill (Michiel)

Ook (hier in nl) redelijk onbekend merk: Roadstone,heb ze onder de Peug partner gehad niet meer van de weg af te krijgen... (was bestel uitvoering en verhoogde ophanging en te grote en brede banden) Was ik toen voor 110 euri mee klaar,per 4 banden inclusief monatge en de hele rambam!!!!! Maar goed je moet ook per automerk kijken,zag ff terug al het merk Kleber langskomen,zijn op zich best knappe banden,maar monteer ze alsjeblieft niet onder een Opel bijvoorbeeld dat werkt echt voor geen meter (alsof het hartje zomer geijseld heeft serieus geen grip)maar onder een peug 306 ging weer prima..
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Nicole

Ik zal geen tips geven over banden, want tot nu toe is mijn huidige (winter)set de eerste set waar ik écht tevreden over ben haha.
Deze maand gaat hij (speciaal voor de meeting) weer ff op LM met conti banden, die vind ik opzich ook erg fijn. :)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

matthew

Kleber is idd b merk michelin en ook een goede band,slijt wat harder dan een michelin.
Ik heb een paar collega's die er mee rijden en zijn er tevreden mee.

Wat ook een goede band is unriroyal rainsport,aangezien we toch veel regen hebben in Nederland ook een goede optie.

Karin

Ik heb een ideetje, is het wat om de tips c.q. ervaring met banden in een apart topic zetten zodat het goed te vinden is als er in de toekomst nog vragen over komen of als mensen benieuwd zijn naar dit soort dingen.

Stefan

Volgens mij zijn er al een heel aantal topics over banden en welke/wat/hoe/waarom etc.. Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev