Advertenties


Temperatuurmeter Megane 2 hapert.

Gestart door stoyanov, 6 januari 2012, 18:20:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stoyanov

Hallo Meganeliefhebbers,

Vorig jaar augustus heb ik een Megane 2 gekocht. Prima auto, roestvrij en in nette staat.
Rijdt prima, maar ik heb wel last van een vreemd fenomeen.
Bij het warmrijden in de stad werkt de temperatuurmeter naar behoren.
Zodra ik de buitenweg op ga valt de meter terug tot het nulpunt, en kapt de verwarming er tevens mee.
Als ik dan afrem,voor bijvoorbeeld een stoplicht, merk ik dat de motor hoger stationair loopt dan wanneer de temperatuurmeter het wel doet.
Draait de motor enige tijd stationair, of blijf ik laag in toeren, dan gaat de temperatuurmeter weer werken en de verwarming ook.
Vreemd....
Wat kan dit zijn?

Roadkill (Michiel)

Misschien lucht in je systeem,zit er genoeg  kvs in je systeem? thermostaat kan openblijven staan,meerdere dingen mogelijk dus,neem aan dat als je zegt dat de verwarming ermee kapt dat ie geen warme lucht meer blaast,maar nog wel blaast?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

stoyanov

Hij blaast inderdaad alleen maar kouwe lucht.

snerpo

Ik denk nu aan de thermostaat! volgens de renault dealer.
Als ik je probleem omschrijving zie..
Dit probleem had ik zelf ook namelijk..... dit is verholpen door de dealer..

Groetjes Willem

jhc van heezik

Hoi, gisterenavond vergelijkbaar probleem gehad. Op de snelweg zakte de temp.meter naar nul, motor begon te haperen (met name bij gas geven!). Verwarming werkte te goed, kwam zeer hete lucht uit. Ben met 90km/u, verwarming vol open en met open ramen naar huis gereden. 's Avonds op Belgische be-be-betonweg, geen pretje. Heb 150K op de teller staan, deze auto is luxe maar zeer onbetrouwbaar!! Kwam die ochtend net uit de garage, terwijl de grote beurt nog geen half jaar geleden is gedaan. "Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd" lijkt inderdaad op te gaan :(

Roadkill (Michiel)

In jou geval denk ik dat je garage misschien onbetrouwbaar is,zeker als ie daar net vandaan kwam..
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev