Advertenties


Start motor zelf te vervangen?

Gestart door nijhuisjelle, 5 januari 2012, 18:48:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

nijhuisjelle

Dag Mensen,

Sinds afgelopen zaterdag doet mijn startmotor van de megane coupe 2.0 16v uit 96 het niet meer. 2012 werd hem teveel blijkbaar
Hij geeft 1 tik en that's it, de auto is wel gewoon aan te duwen en doet het dan ook gewoon. De accu heb ik al opgeladen en met start kabels geprobeerd te starten maar dat is het niet.
Nu zie ik op winparts.nl dat een nieuwe startmotor ong 80 euro kost.

Is dit zelf te vervangen met een krik ? ik had even gekeken en ik heb gezien dat die niet super gunstig zit. Het blok zit redelijk vol
Heeft er iemand tips etc. hoe te werk te gaan? ohjah ik heb er al met een stalen buis op getikt.

alvast bedankt!

mvg Jelle

Jacques

#1
Het is goed te doen. Liefts met behulp van een brug.
Werkzaamheden om de startmotor te vervangen:
Voorpijp van je uitlaat losmaken + kabel van lambda sonde. De beugels op het blok losmaken.
Luchtfilter verwijderen.
De drie bouten waarmee de startmotor tegen de bak is bevestig kun je vanuit de motorruimte bereiken, sleutel 16.
Een brug is wel heel gemakkelijk als je de startmotor wilt verwijderen.
Ik was in het totaal 3 uur bezig en de voorpijp was al een keer losgeweest en de bouten waren al behandeld met copaslip. Lees dit even (Het verhaal over die andere startmoter moet je vergeten. Op een F7R zit al een Valeo startmotor) http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=23&t=71 Als startmotor kun je gewoon een D6RA33 of D6RA133 gebruiken, die kunnen de 2L gewoon goed rond trekken. Heel veel omgebouwde F7P motoren rijden hiermee rond.

nijhuisjelle

vanavond mee bezig geweest loop alleen vast bij de flink vast geroeste bouten van de voorpijp. weinig ruimte ook olie genoeg erop gespoten verhit helpt helaas niets muur vast. is hier ook een trucje voor?

Jacques

Ik heb zelf toen de onderste 2 M8 bouten bij de kat gewoon doorgeslepen. Dat kost niets. De bovenste heb ik aangepakt met een zeskant dop 13. Je kunt er soms vanaf de rechterkant via de wielkast bij. Je kunt ook proberen het hele spruitstuk eraf te halen. Bij een F7R 710  / 714 kun je goed bij de bouten van het spruitstuk/cilindrkop. Gebruik zoveel mogelijk zeskant doppen en van goede kwaliteit. Succes

nijhuisjelle

heej Jacques.

Ik heb de startmotor met suc6 vervangen bedankt voor je uitleg!.
Nu hou ik alleen een kabeltje met 1 pinnetje erin over en heb geen idee waar die in op zou moet moeten.
kan dit kloppen?

Volgende mankement is helaas al aangetreden de waterpomp :( is dit ook zelf te doen ik zie niet eens waar die zit
mvg Jelle

Jacques

Waterpomp is goed te doen zelf. Alleen de multiriem los en dan wat boujes. Derde plaatje van boven. Hij zit in het midden. http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=16&t=46&start=10

Startmotor: Welk pinnetje /  kleur draad heb je over?

nijhuisjelle

erg kort zwart draadje kan ik hier ook een foto uploaden?

Dante

Ja, via ImageShack & dan de link tussen deze ][ haakjes van de volgende code zetten:

[img][/img]
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb




Dante

#11


;)
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev