Advertenties


Steeds meer gedoe met Mégane Coupé 2.0 8v

Gestart door nielsjoh, 4 januari 2012, 14:42:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

nielsjoh

Zo. Vandaag de auto op kunnen halen, hij is klaar. Het gasklephuis is compleet vervangen nu, de oude maakte ook geen tikkent geluid meer, die was gewoon gestorven. Hij starte al meteen een stuk hoger (koud). Na een stuk gereden kwam ik erachter dat die automatische cruise control heeft (haha). Hij liep namelijk met de koppeling helemaal opgekomen op 2000 toeren, en zakte niet naar 800-1000 toeren. Dus toen kwam de monteur met het idee om de grote slang eens los te komen, waar een gasklep inzit. Deze bleek dus vervuilt te zijn, waardoor die nietmeer dichtging, na dit euvel opgelost te hebben, zijn we (tot nu toe) klaar, en kan ik weer lekker genieten van m'n auto, haha.
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

nielsjoh

Iemand misschien een idee waarom mijn auto ineens op 1500-2000 toeren blijft hangen als ik terug schakel en soms ook stationair zo hoog blijft lopen?
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

megcab2000 (Verkocht)

#47
Ik snap het allemaal wel, maar eigenlijk toch niet  8)7
Okee, een coupe is veel mooier gelijnd, maar je kon  E 750,- bijleggen op een 1.4 sedan.
Vond je teveel, maar hoeveel hebben ondertussen die reparaties gekost ? En nu zou je waarschijnlijk nog steeds hetzelfde bedrag  moeten bijleggen bij inruil, vroeger of later. De coupe is er economisch gezien niet meer waard op geworden.
Denk, dat die monteur  nu meer verdiend heeft, dan op die lage winstmarges bij autoverkopen.

Hoop, dat ie nu goed blijft zonder kosten.Laat mij maar zeuren.

ps: heb laatst 2 inruilaanvragen gedaan op een 2008 Twingo van E8000,- .
Zou dan slechts E 3000,- krijgen voor m'n 2004 Laguna (150 dkm) met alles er op en eraan, izgst. Daar wordt men wel droevig van.
Knal er ook weer een jaar mee door  Y

groet,

Megane is verkocht

nielsjoh

Citaat van: megcab2000 (Willem) op 22 januari 2012, 13:57:53
Ik snap het allemaal wel, maar eigenlijk toch niet  8)7
Okee, een coupe is veel mooier gelijnd, maar je kon  E 750,- bijleggen op een 1.4 sedan.
Vond je teveel, maar hoeveel hebben ondertussen die reparaties gekost ? En nu zou je waarschijnlijk nog steeds hetzelfde bedrag  moeten bijleggen bij inruil, vroeger of later. De coupe is er economisch gezien niet meer waard op geworden.
Denk, dat die monteur  nu meer verdiend heeft, dan op die lage winstmarges bij autoverkopen.

Hoop, dat ie nu goed blijft zonder kosten.Laat mij maar zeuren.

ps: heb laatst 2 inruilaanvragen gedaan op een 2008 Twingo van E8000,- .
Zou dan slechts E 3000,- krijgen voor m'n 2004 Laguna (150 dkm) met alles er op en eraan, izgst. Daar wordt men wel droevig van.
Knal er ook weer een jaar mee door  Y

groet,
ja, maar ik had niet verwacht dat er zoveel problemen aan die auto zouden zitten... Kan ik van te voren ook niet weten. Ik heb gewoon een miskoop gedaan. Jammer dat het zo moet gaan, dat mensen je oplichten.
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

matthew

Een auto op leeftijd heeft vaak wat mankementen,of dat nou gelijk oplichten is vraag ik me af.
Je kunt natuurlijk zelf ook van te voren weten dat er wellicht iets is met een auto op leeftijd en dat hoeft helemaal niet veel te zijn.

Maar je klacht omschrijving nu zegd mij dat de gasklephuis stuk is.(wel te verstaan het gaspotientiometer aan je gasklephuis)En helaas moet je die compleet met gasklephuis kopen.

Want is nu echt je gasklephuis vervangen gisteren of je stappenmotor?(/Luchtregelschuif,want dat hebben de 2.0 8v namelijk).

nielsjoh

#50
Alleen de stappenmotor is vervangen. Toen die vervangen was ging met een koude start ook ineens mooi met choke lopen. Vanmorgen deed die dat weer niet, hij zat weer lekker te schommelen tussen de 200 en 800 toeren... en toen ik weg reed, trapte ik voor m'n lol in z'n 5e gang eens de koppeling in, toen sloeg de motor helemaal af (met koude motor uiteraard)... Het katrol waar de gaskabel overheen loopt, die is volgens de monteur ook veelste stroef, en hij wil nog een een of andere sensor vervangen bij het gasklephuis (dat ding waar de gaskabel heenloopt)
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

matthew

Ja en die sensor zal ook wel stuk zijn,maar volgens mij niet los te krijgen en krijg je dus een compleet gasklephuis.

Zo klopt dus het bericht eerder van jou boven aan niet want daar staat dat het gasklephuis compleet vervangen is en dat is dus niet.

Misschien zijn er nu dus ook onderdelen vervangen wat niet nodig is geweest,want je probleem is nog niet opgelost.

nielsjoh

Excuus, ik vergiste mij met stappenmotor en gasklephuis, de stappenmotor is dus vervangen. Volgens de monteur kan deze wel los besteld worden bij de sloop, waar ook de stappenmotor gehaald is. Ben benieuwd wat die dan doet...
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

matthew

Wat ook nog zou kunnen is dat je gaskabel slecht is.
Dit omdat je meld dat het best stroef gaat.

EVen bij gaspedaal zelfkijken of daar niet de gaskabel aan het rafelen is,als de gaskabel zwaar gaat kan dieook blijven hangen en dus meer toeren maken.

nielsjoh

Citaat van: matthew op 22 januari 2012, 18:25:38
Wat ook nog zou kunnen is dat je gaskabel slecht is.
Dit omdat je meld dat het best stroef gaat.

EVen bij gaspedaal zelfkijken of daar niet de gaskabel aan het rafelen is,als de gaskabel zwaar gaat kan dieook blijven hangen en dus meer toeren maken.
Zal ik ook even meenemen naar de monteur. Ik laat hem nu zoiezo het gasklephuis schoonmaken, en die nieuwe sensor eropzetten. Net nog even een stukje gereden met de wagen, maar als ik rem en (in de versnelling) onder de 2000 kom, gaat de motor ook echt tegenwerken, die wil naar 2000 toeren... in z'n 2 in een 30 zone is het trouwens wel ideaal, hij blijft 30 rijden, haha  :)
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

nielsjoh

De kogel is door de kerk: Er komt een nieuw (gebruikt) gasklephuis op. Wat was er met mijn gasklephuis: Er was met de schroef die de gasklep bedient geklooit, de verf was ook van die schroef af. De monteur zegt dat je hier nooit mee mag klooien. Op de nieuwe gasklep schroef zit de verf ernog gewoon aan, dus ben benieuwd!.
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

matthew

Daar mag je idd niet aan zitten,dus ben benieuwd hoe die dadelijk loopt.

nielsjoh

Vandaag dus een nieuw gasklephuis erop laten zetten. Damn, wat een verschil met de vorige zeg! nu loopt ie stationair mooi op 800-900 toeren, de vorige op 1100 (toen ie nog goed was). Alleen nu is het stappenmotortje weer kapot, komt morgen een nieuwe op, op kosten van de garage, dan is mijn auto weer helemaal in orde!  !-!
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

nielsjoh

Zo, nieuw stappenmotortje erop, ben benieuwd wat ie morgen doet tijdens de koude start, vanmiddag sloeg ie 4x af, waaronder een keer op een rotonde, met gerirriteerde automobilisten tot gevolg. We kwamen er achter dat de auto ook koelvloeistof lekt, of verbruikt, wat kan duiden op een kapotte koppakking, mocht dit zo zijn, dan gaat ie zeer zeker weg, dan ben ik het helemaal zat met die bak. Het loopt ondertussen al goed in de kosten, dus hoop dat ie morgenvroeg het goed doet!
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

Roadkill (Michiel)

Uhm voor je de kop eraf trekt,kijk dan ff in de buurt van je bdpsensor (die had je toch ook vervangen?) want iets daarboven zit dacht een tempsensor,die wil wel eens gaan lekken en dan loopt de koelvloeistof in je bdpsensor en gaat ie ook stuk... (tenminste zo was het bij de scenic van me zusje)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev