Advertenties


Achterklep Tuning

Gestart door Roy (Coup a One), 2 januari 2012, 11:02:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Roy (Coup a One)

Weet iemand van jullie of het reeds mogelijk is om de achterklep v/d Megane I ph 1 rechtstandig te openen is en omhoog te laten gaan zonder dat hij gekanteld wordt :?


Dirk Kuipers

Dat zal de nodige aanpassingen vergen. Een standard kit daarvoor bestaat volgens mij niet.
Maar alles is natuurlijk mogelijk..

Dennis Postma

Dat word volgens mij zelf iets fabriceren Roy. En mocht je dat dan toch moeten doen. Misschien is een 2 delige achterklep zoals in de civic wat?


Edwin Postma

Ik zie het wel eens op civic coupe's en crx delsol.
Maar handig is het niet.
Truckertje

paikey

Heb het ook met verschillende schanieren geprobeert roy,
dat is niet geluk omdat je "kont"maar heel kort is dus gaat je klep ook niet ver omhoog.
Daardoor kan je de klap dat hij weer recht staat nie maken.
en om hem gelijk omhoog te krijgen moet je daan slijpen en boren in je carosorie en moetje
lange en sterke gasveren hebben en die zijn vrij prijzig.

Verder wens ik je natuurlijk succes bij het verder proberen want als het lukt is het wel gaaf. !-!

Roy (Coup a One)

Citaat van: Dennis Postma op  2 januari 2012, 11:34:39
Dat word volgens mij zelf iets fabriceren Roy. En mocht je dat dan toch moeten doen. Misschien is een 2 delige achterklep zoals in de civic wat?

Heb je er eventueel een voorbeeld van???

Edwin Postma

Truckertje

Dennis Postma

@Roy. Ik kan zo even gene foto van een civic vinden met geopende klep. Maar het gaat om dit idee:



Dus een onderste deel wat naar onderen klap en een boven deel wat naar boven klapt. Op de foto ziet het er wat lomp uit maar zo heb je een beetje een idee wat ik bedoel.

Dante

#8
Deze Civic heeft het originele achterklep mechanisme: Raam omhoog & klep naar beneden:


Dus zo (Zonder tuning):
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Dennis Postma

#9
Yep, dat bedoel ik.  Y

Maar dan niet het raam als bovenste deel, aangezien de ruit bij de Megane vast zit. Maar gewoon de klep in de 2 delen. Voordeel, het bevenste deel kan je gewoon aan de orginele bevestiging laten zitten en het onderste deel misschien met onderdelen van een (sloop)civic. De schijding kan je mooi laten vallen op de lijn die in je achterklep loopt.

Rogier

of het bij zo'n kleine klep als de megane heeft mooi wordt is dan wel de vraag, bij een een klep zoals de civic heeft ziet het er al wat beter eruit omdat er een heel groot deel mee gaat.

Roy (Coup a One)

Citaat van: edje op  3 januari 2012, 11:56:47
Dit wil jij of niet Roy?



Dat is 't !-! helemaal Edje _o_ dat is beter dan die tweedelige klepjes v/d Civic's 8)7
Voorheen wilde ik dat bij de Swift Sedan doorvoeren, echter ging hij v/d inruil v/d RMC dus wie weet of het nu wel gaat lukken :? _o_

Edwin Postma

Dan zou je denk ik op een honda forum moeten informeren.
Heb het wel vaker gezien.
Truckertje

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev