Advertenties

Ik heb iets nieuws gekocht/gemonteerd! [op mijn auto] DEEL 47

Gestart door Stefan, 20 december 2011, 09:29:12

Vorige topic - Volgende topic

Fubar (Marcel)

Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Roadkill (Michiel)

Zo vandaag ff de hele middenconsole (behalve de roosters die krengen kreeg ik niet los,ok kon de juiste torxsleutels niet vinden in de chaos die schuur heet) met carbonfolie beplakt. Moet zeggen dit folie van FK werkt net zo goed als het 3M dinoc spul,is enkel wel een stuk goedkoper! Meteen ook de usb aansluiting op de plaats van de aansteker gemaakt en een draad doorgetrokken voor nog een extra aansluiting voor de achterinzittenden. Nou foto's volgen nog wanneer de auto weer is opgeruimd,we gaan nu eerst de hond ff een flink stuk laten rennen.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Renegade (Mark)

Aangezien de geldboom weer wat blaadjes heeft zijn er weer wat nieuwe spullen binnengekomen voor de classic,

De KW schroefset van Rick Santenbergen overgekocht :). Er staat maar een schokdemper op de foto omdat met de andere dit mis was,

De stelring zat dus muur en muurvast ! Laatste oplossing, inslijpen om de spanning eraf te halen en weg ermee. Nieuwe ring word besteld.

Kan iemand mij trouwens vertellen waar dit voor is, ik heb dit nog nooit gezien bij vorige schroefsets die ik gehad heb:

Dit zat onder de "bus" waar de veer op rust, de bovenste en onderste helft kunnen ten opzichte van elkaar draaien door de kogeltjes die erin zitten.

Aanstaande maandag word alles besteld om de distributieriem ed. te vervangen, heeft iemand nog een tip wat gelijk meegenomen kan worden om te vervangen bij een K4M ?

Rick Santbergen

Volgens mij is dat onderdeel om te zorgen dat de veren niet gaan knoepen bij insturen.
Maar zoals ik al eerder aangaf, veel technische kennis heb ik niet ;)

Renegade (Mark)

Klopt helemaal :q ik heb het ook even bij RTC nagevraagd en daar kreeg ik hetzelfde antwoord. Vond het al een raar onderdeel, bij mijn vorige auto's zat dit lager boven in het veerpootlager verwerkt.

Christian de Vriend

bij mij zitten die lagers ook van onderen,alleen de 2.0 16v van de ph1 heeft deze lager aan de bovenkant
hoe het bij de katere modellen zit weet ik niet.

die gekke duitsers waren die lagers vergeten,dus ik had idd dat bonk/knoep effect,leuk als je links instuurd
en weer recht gaat,dat het stuur een slag naar links maakt opeens,je schrikt je wezeloos.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Renegade (Mark)

Je zegt het al :q Duitsers, die zijn die franse fratsen niet gewend en hebben bij hun duitse auto's het lager gewoon boven zitten 8)7

matthew

Toch heeft zowat elke renault ze ook standaard boven zitten.

Edwin Postma

Truckertje

Xanquezer (Frank)

@ edje.   ik denk het :P

goeie timing reacte
lig bijna naast mn stoel van het lachen
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Dante

Vandaag even langs CarClean gereden om Iron.X Cleaner & Iron.X Paste te halen om wat aangekoekte remstof oid te verwijderen op de Reinastella's. Ook nog een extra applicator pad aangeschaft, zodat ik de Monello Mezzo op de velgen kan gebruiken, mocht de Iron.X het niet los krijgen...!-!
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

juul

@dante we hebben gezien hoe het werkt dus denk(weet het eigenlijk wel zeker) dat het wel goed komt

Dante

Hebben we die Iron.X toendertijd inderdaad aan het werk mogen zien..? Kon het me nl. niet echt meer herinneren :shocked:
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

juul

Ja dat was dat spul wat zo stonk en dan paars uitsloeg op het remstof.

Edwin Postma

Ja, mooi spul.
Hebben we op mijn auto gedaan en op die van Colin dacht ik :q
Heb nog een zakje liggen hier o-)
Van het zomer mijn wielen en die van Janneke maar weer eens doen.
Truckertje

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev