Advertenties


stotterende motor en brandstofvoorkeur...

Gestart door jefcharger, 14 december 2011, 11:45:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jefcharger

Hoi allemaal, ik heb me zojuist even voorgesteld en nu volgt hier ook mijn vraag voor jullie. Ik heb een Renault megane coupe 2 liter ide 16v gekocht en na het afstellen bij de garage (mijn vaste garage, geen dealer) en die vertelde mij dat er alleen v-power van Shell getankt mag worden en ook niet de de variaties hierop van andere pompen. De auto stottert namelijk bij het rijden met een vast toerental op een vaste snelheid, zogauw je het gas loslaat op bijgeeft is het weg...Mijn garagehouder zegt dat dit komt omdat de injectoren vuil zijn en misschien de rest van het benzinesysteem ook door het niet gebruiken van v-power. Metttertijd zou dit weg moeten gaan. Er zijn 3 busjes reinigingsmiddel ingegaan en er is vanaf wvorige week 3 keer getankt met V-power, maar het wordt niet minder. Ook loopt hij laag stationair(rond de 600 toeren)...Weet iemand hier meer van? Het schijnen erg gevoelige motoren te zijn....Wie helpt me op weg of kan me wat meer vertellen over ervaring met dit soort dingen? Ik rij meestal wat oudere Amerikanen en deze auto is voor het vrouwtje. Maar hij is natuurlijk een stuk moderner waardoor mijn kennis wel enigszins tekortschiet....Groetjes Jef


MOD: Verplaatst naar het juiste board, heeft natuurlijk niks met "links en plaatjes" te maken

jefcharger


Edwin Postma

Ik meende dat deze blokken problemen hebben met de inspuiting.
Ik kan je verder ook niet helpen hiermee.
(hij ziet er wel netjes uit ;) )
Truckertje

Rogier

Misschien helpt het ook om je gasklephuis een keer schoon te maken.

jefcharger

Bedankt voor de reacties en complimenten zover.... !-!De injectoren en de rest van het brandstof sysyeem is uit elkaar gehaald en gereinigd, maar geen verbetering, zou het kunnen dat door verkeerd benzinegebruik de kleppen erg vuil zijn? Zoja, wordt dit dan gereinigd door het gebruik van de schonere V-Power? Het gasklephuis is volgens mij al gereinigd, maar vraag ik voor de zekerheid nog even na....

Roadkill (Michiel)

Ik ben er na 2 jaar renault rijden achter dat onderhoud en reparaties door deskundige moet laten doen,de gemiddelde garage kan bij mij grand tour amper de computer uitlezen! Raad je dan ook aan om naar een specialist te gaan,en dat brandstof verhaal vind ik kul. Mijn grand tour rijd bijvoorbeeld beter en zuiniger op gas van de witte pomp dan hier van de total
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Rogier

Maar in jou grand tour zal geen ide motor zitten. En v-power is zover ik weet echt wel aan te raden voor een ide motor.

Roadkill (Michiel)

Waarom enkel vpower? Gaat waarschijnlijk meer om hoog octaan,dan kan je beter 98ongelood nemen. Voor de topicstarter;alles is gereinigd,maar is ook het brandstoffilter vervangen?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

jefcharger

Bedankt voor de reacties tot zover wederom..!! !-! !-!Mij is idd ook verteld dat het IDE verhaal ermee te maken heeft en om dezelfde reden dus ook geen excellium (Total) of supreme energy (BP) in mag, terwijl je zou denken van wel.  :neen:
Het octaangehalte heeft er dus niets mee te maken, maar andere eigenschappen van de V-power wel, die bij de andere brandstoffen dus af wijken...Ikzelf weet het echt niet :neen:.

En zover ik weet is de brandstoffilter ook gereinigd danwel vervangen, maar zal ik nog eens nakijken, anders moet ik dat zeker ff doen denk ik ja... Y Y

Roadkill (Michiel)

Brandstof filter moet je vervangen,niet reinigen,injectoren ultrasoon reinigen,schijnt veel beter te zijn dan met een toevoeging in je benzine
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

nd-photo.nl

IDE staan bekend als probleemmotoren voor zover ik weet. Heb je al een search uitgevoerd op dit forum?

Injectoren reinigen gaat het beste door ze ultrasoon te reinigen, Chris heeft hier (volgens mij als enigste) goede ervaringen mee, maar is nog redelijk prijzig.

Succes! (Ik heb helaas geen ervaring met jouw probleem)

Christian de Vriend

Dat heb ik idd een keer gedaan,toevoeging in de benzine haalt alleen
oppervlakkig vuil weg in de injector,ultrasoon haalt alles weg,en worden
over het algemeen meteen alle filtertjes en rubbertjes vervangen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Remko

Citaat van: Roadkill (Michiel) op 14 december 2011, 13:50:11
Ik ben er na 2 jaar renault rijden achter dat onderhoud en reparaties door deskundige moet laten doen,de gemiddelde garage kan bij mij grand tour amper de computer uitlezen! Raad je dan ook aan om naar een specialist te gaan,en dat brandstof verhaal vind ik kul. Mijn grand tour rijd bijvoorbeeld beter en zuiniger op gas van de witte pomp dan hier van de total

dus omdat jij het nooit gehoord hebt, is het kul. dat is wel erg kort door de bocht.

1. De motor wil wel eens slecht gaan lopen door vervuiling aan de inlaatkleppen (omdat daar geen benzine meer langs komt door de directe injectie.
2. De motor heeft door de tijd veel modificaties gehad, vraag dus na of de motor alle modificaties heeft ondergaan.
3.De injectoren gaan snel verstopt zitten, dit kan voorkomen worden, door 1 keer op de 40.000 km een toevoeging bij de benzine te doen.regelmatig V-power tanken o.i.d.


er zijn hier inderdaad al vele topics over geweest.
de ide motor is nu eenmaal een probleem motor geweest, dat is ook de reden dat ie maar een maand of 8/9 in productie is geweest.

dit is er 1 van:
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=174.0
Daar heeft u elke dag gemak van!!

http://www.mijnrenaultspecialist.nl/

Roadkill (Michiel)

Nee je begrijpt mij verkeerd Remko,je zegt namelijk hetzelfde als mij. Ik bedoel te zeggen dat het echt niet alleen V-power moet zijn,maar de excellium van Total of de duurdere van BP (weet zo de naam ff niet) zullen niet slechter,en of beter zijn. En daarom denk ik gewoon dat het meer met het octaan gehalte te maken heeft dan met perse Shell te moeten tanken. En dat van de specialist meen ik btw wel,Renault moet je verstand van hebben anders er gewoon van afblijven (komt ook door het beperkt uit te lezen van de fout meldingen.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

nd-photo.nl


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev