Advertenties


stotterende motor en brandstofvoorkeur...

Gestart door jefcharger, 14 december 2011, 11:45:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Roadkill (Michiel)

Yup,ben niet meer zo thuis in de benzines,heb in Augustus voor het laatst mijn tank volgeladen (oh ja met V-power,maar dat was in Luxemburg maar 3 ct /liter duurder dan euro 95..,en dus ongeveer 30ct/liter goedkoper dan de euro95 hier)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Remko

Citaat van: Roadkill (Michiel) op 16 december 2011, 12:45:21
Nee je begrijpt mij verkeerd Remko,je zegt namelijk hetzelfde als mij. Ik bedoel te zeggen dat het echt niet alleen V-power moet zijn,maar de excellium van Total of de duurdere van BP (weet zo de naam ff niet) zullen niet slechter,en of beter zijn. En daarom denk ik gewoon dat het meer met het octaan gehalte te maken heeft dan met perse Shell te moeten tanken. En dat van de specialist meen ik btw wel,Renault moet je verstand van hebben anders er gewoon van afblijven (komt ook door het beperkt uit te lezen van de fout meldingen.

Ok, ik las dat brandstofverhaal is kul. maar de verschillende merken bedoel jij ;)

ik adviseer ook altijd eens een stapje verder te kijken dan de officiele dealer.

http://www.specialistinrenault.com/

ik heb zelf bij een renaultspecialist gewerkt en alle werkzaamheden konden daar uitgevoerd worden hoor.
alle voordelen en niet de nadelen. doe er jullie voordeel mee.
Daar heeft u elke dag gemak van!!

http://www.mijnrenaultspecialist.nl/

Roadkill (Michiel)

Wat ik al zei,mijn Meg gaat ook niet naar de officiele dealert maar naar de specialist,dus mensen met verstand van en hrat voor het merk. ANWB kan maar 20% van de computer uitlezen zei de ww tegen me 2 jaar terug,en veel universele bedrijven werken met hetzelfde uitlees systeem meen ik. Daarom mijn advies aan de topic starter,naar de specialsit!
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

zoef100

#18
IDE zijn eigenlijk rampenbakken er is veel over te vinden op dit forum !  Wat je eigenlijk direkt moet doen is je EGR afdoppen met een plaatje staal zodat uitlaatgassen niet meer opnieuw je motor in geblazen kan worden. Er wordt niets gemeld aan je computer aangezien er geen sensoren aanhangen die dit meten. De steker van de EGR gewoon laten zitten. Het is een klusje van niks !  Haal je plastic motorbeschermings kap weg 4 schroeven (dopsleutel 10) . aan de achterkant (tegen het schutbord aan ) zit je EGR klep . Deze zit met 2 bouten op je blok geschroeft. Haal eerst de steker eraf en pak de ratel met doppie 13 (geloof ik ) en draai rustig de schroeven los . Let op er zit een heel dun metalen plaatje als pakking er tussen die moet je met je hand opvangen want dat is namelijk je mal voor het  nieuwe plaatje . Als je dit gedaan hebt pak een 1 mm dik stalen plaatje (geen aluminium want dat kan zacht worden en gaan smelten op den duur) en knip/vijl dit dezelfde afmeting als het originele plaatje . Uiteraard GEEN GAT IN HET MIDDEN  ERIN MAKEN  want de gassen mogen niet meer het blok in . Wel de gaten maken waar de bouten weer doorheen moeten  Als je dit gedaan hebt neem je  het gemaakte  plaatje en schroef je alles er weer op . Daarna de steker er weer op  zetten. Had binnen 25 minuten dit klaar incl plaatje maken en bespaart je echt een hoop ellende en geld . Alleen de steker eraf  kan maar dan moet je zeker weten of de EGR dicht staat en niet door vervuiling open staat. Verdere zwakke punten zijn benzine druk regelaar , inspuitventielen maar dit is allemaal te wijten aan de vervuiling .  Door de directe inspuiting komt er ook geen benzine langs de inlaatkleppen en de vervuiling zorgt ervoor dat deze kleppen compleet vastroeten .
je hebt nu last van stotteren . Je zou via de inlaat pijp (dikke buis) met een intake cleaner van Forte of Wynns daar met verhogend toerental met krachtige pufjes rechtstreeks in kunnen spuiten om vervuiling op te laten lossen , waardoor de motor weer wat soepeler gaat lopen. verders idd alleen V power tanken , elke 3 maanden  een bus injector cleaner erin op een 1/3  tank .  IDE zijn ook moeilijk uit te lezen op fouten schijnt en veel monteurs zien jouw liever gaan dan komen met een IDE bak .  Onderdelen zijn moeilijk te verkrijgen en zeer duur .
Mocht de motor inwendig zo vervuild wezen dan is allen demontage cilinderkop mogelijk om deze compleet schoon te laten maken en vernieuwing injectoren nodig .  Dit zijn enorme kosten en eigenlijk is het een auto met een gebed zonder end !


Nu wat positiefs
Als de auto goed rijd is het een genot om in te rijden vooral de stoere cabrio uitvoering met dak open , hij heeft 140 PK , redelijk zuinig dat wil wel hoewel z`n vorige broer met het FR7 blok sneller was en 150 PK heeft , nadeel van deze was dat het  een zuiperd eerste klas was  en dat in deze tijden . Maar dit model had die vervuilings problemen niet omdat het een gewone injectie betrof vandaar dat ze dit blok weer hebben gebruikt na 2001 .

Beetje K.t verhaal maar je weet waar je aan toe bent.  die van m`n vrouw  is prachtig donkerblauw met blauw cabriodak en compleet leren interieur rijd er nu drie jaar in . Klachten zijn gaat soms stotteren bij compleet gas  intrappen in z`n vijf om snel in te halen maar  FF terug naar 4 en hij gaat als een speer over de 200 als je dat zou willen. Verkopen kan haast niet want niemand wil een auto die stotterd of inhoud en dit eruit laten halen kost waarschijnlijk meer dan de auto waard is .

PS tik maar eens IDE in in zoekopdracht .

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev