Advertenties


ACT reactie's op de projecten topics DEEL 40

Gestart door Stefan, 13 december 2011, 14:05:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dante

@Nick: Ziet er niet verkeerd uit dat dubbel rond. Je ziet het vaker & het komt ook vaker voor in het design van de achterkant van de auto !-!
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Tedo

@ Dante: kan zijn dat je die oppervlakte krassen nog een heel eind kan wegpoetsen. En ik zou gaan voor de 50 band, die is prima voor de Megane I. Zelf had ik er 195/50/15 onder.

Dante

Zat ik ook al te denken. Voornamelijk omdat ik deze tegenkwam & wel mooi vond:

Goodyear Eagle F1
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Tedo


Christian de Vriend

Citaat van: Dante op 15 januari 2012, 17:49:08
Zat ik ook al te denken. Voornamelijk omdat ik deze tegenkwam & wel mooi vond:

Goodyear Eagle F1

Als ik je een goodyear mag aanraden

dan is het de eagle f1 GSD3

jammer dat die destijds niet te leveren was,anders lag die nu onder de megane.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Dante

@Tedo: Die Goodyears waren minder duur :huh:

@Christian: Ken Goodyear niet, behalve F1 zeg maar... Ben zelf meer een Pirelli man, maar die Cinturato P1 ziet er echt niet uit :neen:
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Tedo

#141
Bij autobandenmarkt zijn de Good Years juist 1 euro duurder per band... :?
Ik vind die Vredesteins ook een mooi profiel hebben. Zelf heb ik Michelins..

Karin

Nette velgen Dante, ben benieuwd hoe ze onder je auto staan.

Christian de Vriend

pirelli heb ik er 1 jaar onder gehad,de zero nero,maar die bevielen me niet echt,mn huidige falken 912 banden doen het beter
in nat en droog weer,moet zeggen dat ik verschillende merken heb geprobleerd,falken is nu aan de beurd.

tot nu toe:
michelin pilot exalto (perfecte band,hield het jammer genoeg net 10.000 vol voor de vervangen moesten worden.
yokohama parada spec 2 (perfecte band,zolang het 30 grd is,en geen nat wegdek,daarom is het een semi-slick)
toyo proxus (in het begin leuk,na wat slijtage verloor hij zn grip)
pirelli zero nero (leuke band,jammer genoeg niet bevallen in het bochten werk)
falken ziex 912 (de huidige band,leuk,maar kan beter)
volgende?? goodyears eagle f1 gsd3 of falken FK 452 (bij deze band moet ik afwijken van de bandenmaat)

moet zeggen dat prijzen niet tot nauwelijk invloed hebben op mn keuze,heb 1 keer een auto verloren door slechte banden
dus die fout maak ik geen 2e keer meer.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Dante

@Tedo: Lekker... Zulke diepe zakken heb ik niet :q

@Karin: Dank je :) Ik ook Y Ik kan niet wachten... l-

@Christian: Jij rijdt anders dan ik... Scheurneus ;) Bij mij komen verbruik & allround gebruik meer om de hoek kijken, zonder meteen naar een "kauwgomballenband" te gaan...
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Christian de Vriend

daarom raadt ik je zeker die eagle f1 aan,kijkende naar verbruik en allround gebruik  ;)
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Tedo

#146
Maar 10000 km met Pilot Exalto's? Die van mij zitten er al bijna 30000 onder en zijn nog lang niet versleten (tegen de 6 mm). Oké, ze zijn duurder (zeker in 17"), maar ik had ze ook in 15" onder mijn Megane I. Het loont wel, vind ik. Continental Sport Contact gumde ik juist zo weg.

Christian de Vriend

geloof het of niet,2 sets van 4 stuks, beide binnen 3/4 jaar en bij 1 set alle 4 nagenoeg gelijk afgesleten zonder te wisselen.
de bandenzaak stond me ff raar aan te kijken toen ik na 3/4 jaar weer voor de deur stond.

Daarna ben ik van banden merk veranderd,en heb ik mn rijstyle toch ook aangepast,omdat ik toen veel voor mn werk moest rijden
in mn prive auto,ik karte zon beetje naar mn werk toe,als je dan elk jaar een nieuwe set banden moet aanschaffen,word het toch een duur geintje.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Roadkill (Michiel)

Ja banden,onder mijn oude Ford Capri had ik goodyear onder met een kleine 8mm profiel er onder laten zetten onder een total loss gereden sierra vandaan,2 weken later een prent omdat de achterbanden compleet kaal waren....... Moet wel zeggen dat dat eigenlijk niks met de kwaliteit van de banden te maken had maar meer met burnouts en driften. Volgens mij heftt Christian ook een redelijke sportieve rijstijl. Nu rijd ik op Michelin Energy (btw een compleet foute band) en deze slijten erg weinig,maar als ik nog net zo zou rijden als vroeger dan waren ze al op. Maar hoe dan ook 10.000 km met een nieuwe set banden kan maar 2 dingen betekenen,of je uitlijning was volkomen k*t of je rijd gewoon erg sportief.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

matthew

@Dante
Mooie set velgen.
Bandenkeuze goed,echter de goodyear f1 op de foto wordt niet meer gemaakt,het profiel zo ook niet meer.
Deze zijn vervangen door de f1 asymmetrisch,die heb ik op de clio liggen en is ook zeker een goede band.
(heb destijds de f1 gehad zoals op foto op de coupe en was ook al een perfecte band).
Deze hebben namelijk een goede grip droog en nat weer en zijn stil,nadeel ten opzichte van een michelin:ze slijten iets harder en zijn slechter in de sneeuw.
Maar als je een zomer en winterset hebt is er dus niks aan de hand,en het voordeel is dan dat de goodyear iets goedkoper is dan de Michelin.

(ik wou zelf eerst de Michelin pilot sport maar die wordt niet in mijn maat gemaakt(wel premency hp) en dan was voor mij de goodyear zeker een goede 2e keus,ook gezien de ervaring uit het verleden ermee).

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev