Advertenties

Klets maar raak DEEL 170

Gestart door matthew, 11 december 2011, 16:24:14

Vorige topic - Volgende topic

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

@ Peter & Rick: Uiteraard ieder zijn mening, maar er zit toch degelijk verschil in bumpers kwa Kwaliteit en Performance en dan niet zo zeer alleen Aerodynamica maar ook de luchthappers hoe groot die zijn.
om een voorbeeld te noemen: Ik zie veel Opel rijders die hun Gril dicht hebben gemaakt, het kan niet anders zijn dan dat de motor veelste warm oploopt en uiteindelijk in de soep draaien, het kan wel mooi zijn, maar of het praktisch is?  ;)
Tuurlijk ieder voordeel heeft zijn nadeel dat blijf je houden, mooi of performance, of toch beide? ik kijk vaak naar dat soort dingen, en als ik dan gezien heb wat er in de hallen stonden bij 100% tuning, dan denk ik dat is zonde van je auto.  :neen:

;)
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

paikey

nou ik vond dat er op 100% veel nette wagen zij stonden en echt niet veel met anderen bumpers.
Zo wel dan waren het OEM bumpers.
En ja de grille dicht maken enzo daar kan ik wat in komen dat dan je motor wat warmer word dan normaal.
en daarbij kijk ik liever naar een mooie strakke wagen,of een nette ligt aangepaste auto.
Dan naar een standaard bugatti,ferarie of porsche!

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Met die laatste 2 zijn we dan bijde mee eens!  !-!
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

paikey

hoezo,die hebben toch ook meer als 300pk dan is dat toch goed voor jou?
Altans dat maak ik uit eerdere berichten van je op...

Christian de Vriend

das wel erg zwart op wit peter,je weet ook wel dat dat niet zo word bedoeld.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

matthew

@Frank
Citaat van: Megaantje  (Frank) op 15 december 2011, 09:45:12
Dat zijn er best veel... 
ongeveer 2/3de van het internet (na studie en veel gegoogle)

Op de sloop liggen veel auto`s met gemiddel 300.000  (virieert tussen 240-330 Dkm)

Diesel bakken gaan langer mee :)  (b.v. touring bus met al meer als 1 miljoen km)

Totale onzin???
Verklaar de harde feiten dan eens?  (op de sloop)

Deze auto's belanden vaak richtingsloperij omdat ze wellicht iets stuk hebben zoals een rekeneenheid of een motor(komt natuurlijk wel voor dat dit stuk gaat rond deze standen) of versnellingsbak stuk of door rottigheid van het chassis.
En om dit te laten maken kost dan meer dan dat de auto waard is voor mensen en besluiten om een andere te kopen.

Ik ben zelf monteur en werk bij een renault dealer en zie toch wel auto's op benzine (zelf zondergas erin)met 3 ton of meer.

Maar ze belanden dus vaak op de sloop met zulke kilometerstanden doordat er wat mankementen zijn en het teveel kost om te laten maken en dus economisch totall loss.

Dus om dan te zeggen dat een motorblok bij 3ton op is vind ik niet terecht.
En alles telt erin mee natuurlijk,hoe wordt een auto onderhouden en bijgehouden zoals wassen.Want nooit wassen is ook niet goed voor een auto en zal daardoor dus eerder roest gaan vertonen.
(dit is vaak te zien in wielkast randen,daar blijft modder zitten en als je de auto wast wordt dit nog dikwels vergeten en dan gaat het roesten daar).

Het is voor mijn ook geen strijd of ik wel of geen gelijk heb,maar ik vind wel dat je onze nieuwkomer behoorlijk schrik aanjaagd door je opmerking,terwijl dat helemaal niet terecht hoeft te zijn.
Wij kennen natuurlijk beide niet de staat van de auto,dus de tijd zal het leren.

Xanquezer (Frank)

De nieuwe komer heeft iets van 117.000 erop staan toch?

Dan heeft hij nog wel wat te rijden voordat zn bakkie kapot gaat ;)

oja,  ik weet niet hoelang een benzine motor mee gaat omdat ik er nog nooit 1 heb gehad boven de 300DKM.
de meeste op internet vertellen dat hij maar zoveel meegaat... (en op de sloop terecht komt door te veel mankementen)

Persoonlijk heb ik een idee, als je je bakkie zeer goed onderhoud (dus geen roest op de 300.000) dat hij veel langer mee gaat.
ik hoop zelf wel een keer de half miljoen te halen ooit... (keep on dreaming)
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Stefan

MOD: Ik heb even opgeruimd hier en de betreffende berichten verplaatst naar het onderzoek/afkoel board bij de rest van de verzameling.. 8)7
Nu weer normaal raak kletsen gaarne..

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Roadkill (Michiel)

sorry........   (maar is niet leuk om te horen dat mijn Meg niet meer dan 300k zou kunnen doen,want ik heb dus wat roest...) Zal me verder in houden
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Xanquezer (Frank)

Citaat van: Roadkill (Michiel) op 16 december 2011, 12:28:50
sorry........   (maar is niet leuk om te horen dat mijn Meg niet VEEL meer dan 300k zou kunnen doen,want ik heb dus wat roest...) Zal me verder in houden

Edit ^^

Hee, ik durf het ook niet precies te zeggen.
als je motor steunen, onderstel, draagarmen enzo aan het roesten zijn, kan het zijn dat het mis gaat...
Mn vorige auto is daardoor overleden...
Maja, dan noem je ook wel een merk...

Verder stil :x :x :x :x
*oude rot*

Benjamin Renon

Voor de rest is het wel een lekker weertje buiten zeg. Ik kan nu niets eens meer naar buiten kijken wegens condensvorming op onze enkelvoudige ramen. (Binnen warm en buiten volgens mij koud en regenachtig)
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Xanquezer (Frank)

het schijnt dat het sneeuwt :P
*oude rot*

Stefan

Hebben jullie nog enkel glas daar joh Benjamin???

Dennis Postma

Limburg he. Blijft toch een beetje een achtergesteld gebied. :D

Stefan

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev