Advertenties


AUX activeren

Gestart door digit-all, 9 december 2011, 12:03:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

digit-all

Ik heb diverse fora opgezocht maar niemand kon mij een duidelijk antwoord geven op mijn vraag.
Deze is: hoe kan ik mijn AUX activeren in het expert menu van mijn Megane 2 met tuner list radio. Bij aankoop van de auto stond deze wél in het menu.



Ik heb een aux kabeltje aangesloten, maar die werkt niet alvorens ik de AUX heb geactiveerd. Wie o wie kan me helpen?


ramon16v

volgens mij kan je die aanzetten in menu waar je code in moet voeren en die code is 4112

digit-all

Nee, helaas is dat alleen maar een diagnose menu.
Ik weet dat die optie op de radio zit. Ik had de optie voor : AUX:ON, AUX:OFF en AUX:AUTO.  Ik heb het op AUX:AUTO gezet, alleen wanneer ik het kabeltje er op aansluit dan kan ik niets selecteren.

RichTrip

Dat is volgens mij niet via een kabeltje te doen. Voor de CNI-2 bestaat namelijk ook een aparte ACB (Audio Connection Box). De ACB voor de Update List (en ook de Tuner List) werkt niet op de CNI-2 omdat dit een andere radio is. Ook vrijwel alle "imitatie" ACB's zijn hierop gebaseerd en niet op de ACB voor de Carminat CNI-2.
Ik denk dat je toch eens moet informeren naar zo'n speciale Carminat CNI-2 ACB.

Ps. jouw auto heeft zeker geen Tuner List, maar als er geen navigatie zou zijn een Update List radio.

Als je het kabeltje weer zou verwijderen is er dan wel weer een AUX in het menu zichtbaar ? (dit om uit te sluiten dat de CNI-2 de kabel wel detecteert, maar het toch niet werkt omdat het een kabel voor de Update List radio's is)

digit-all

#4
@Richtrip,

Dit kabeltje is van caliber http://webshop.caliber.nl/cars/model/id/721#titleDescription:

Renault 2005 >

Aux in adapter with 3.5mm jackplug with green mini ISO block.  with Update List headunit


Je hebt gelijk dat het een Update List autoradio is.
Helaas, wanneer ik het kabeltje weer verwijder, dan is er nog steeds geen AUX mogelijkheid te zien in het menu. Argh l-

ps. Leuk dat je ook reageerde in het Renault forum ;)

RichTrip

Citaat van: digit-all op 19 december 2011, 19:28:58
ps. Leuk dat je ook reageerde in het Renault forum ;)

We zijn van alle markten thuis  !-!

digit-all

Maarrr, nog steeds kan ik nog niets met mijn kabeltje!

ramon16v

misschien poging wagen bij de dealert

digit-all

Ik wil wel langs de dealer maar dan moet ik een afspraak maken en ik kan heel vaak niet. Maar het is toch raar dat je niets op het internet vind?

RichTrip

Ik weet er best wel wat vanaf (al zeg ik het zelf  o-)), maar ook ik heb de oplossing nog niet gevonden (buiten de officiele CNI-2 ACB).
En ik heb al best wat Franse, Engelse en Russische (of iets soortgelijks...) sites bekeken.

Felix

Ik heb bij de auto van mijn pa een Connects2 unit er aan gehangen. Die sluit je aan op de cd wisselaar poort (blauwe stekker) en de jackplug die er aan zit gaan in mijn iPod.
Allemaal vrij eenvoudig. Ik had 'm had ik afgelopen zomer goedkoop op ebay gevonden.

Er staat me wel bij dat er andere manieren zijn, maar daar heb ik mij nog niet in verdiept. Dan heb je dat apparaatje uberhaupt niet nodig.

Edit: misschien is dit een poging waar? http://www.ebay.nl/itm/270709895249?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2649#ht_584wt_1165

digit-all

Bedankt voor je antoord perslucht, maar dit kabeltje heeft dezelfde functie. Het gaat er alleen om: hoe ziet de radio dat er een aux is aangesloten? Je kunt dit activeren in het menu, maar dat is er bij mij nu uitgeschakeld en ik weet niet hoe ik dit weer moet inschakelen.

Bobo8

Op mijn CNI-2 heb ik een goedkope ACB aangesloten (Yatour YT-M06). Ook bij mij was geen mogelijkheid in het Expert-menu om Aux te activeren, maar na aansluiting van de ACB kon ik ineens wel 'CD1-6' selecteren met de SRC-knop. Kennelijk merkt de radio of er een 'cd-wisselaar' is aangesloten. Via de ACB heb ik dus een aux-ingang, trouwens ook USB en SD-cardslot, maar er werkt slechts 1 van die 3 mogelijkheden (dus: SD-card eruit als je aux wil gebruiken enz.)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev