Advertenties


Raammechanisme defect?

Gestart door Bommie_M, 7 december 2011, 11:46:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bommie_M

Beste Meganers,

Ik heb een 1.5 dCi Grand Tour uit 4/2007. Sinds enige tijd is mijn raammechanisme een eigen leven gaan leiden. Passagierszijde krijg ik niet meer open en blijft dicht zitten dus. Bestuurderszijde gaat soms wel soms niet open of dicht. Heb er al vaker naar laten kijken door diverse garagebedrijven (oa dealer zelf ook, maar dat is helemaal duur). Telkens als ik bij een niet-dealer kom halen ze de bekleding er helemaal af (ellendige klus) en sluiten ze wat draden opnieuw aan. Vervolgens werkt het wel weer allemaal maar na een poosje gaat het toch weer mis... Nu is het weer zover en ben geneigd om de hele mechanismes te vervangen, maar ben bang dat dat ook maar tijdelijk werkt.

Gelukkig zitten ze allebei (zo goed als) dicht. Links probeer ik wel eens maar hoor geen motortje aanslaan. Kan dat komen door puur de bedrading of is er meer mis?

Wie kan me helpen voordat ik een paar honderd euro lichter ben voor opnieuw prutsspul?

Grt en dank!

Mark

coronel

Ik ken dat. In september €175,- voor werkzaamheden betaald omdat mijn raam halfopen bleef staan. Trouwens ook aan de passagierszijde. Plaatsen van een nieuw mechanisme had geen effect. Daarom denk ik dat het aan iets anders moet liggen, misschien wel de software. Gelukkig dat ze de oude mechanisme terugplaatsten en het deed het even weer, maar nu geen sjoege. Gelukkig is het raam dicht. Ik heb geen idee wat te doen.

Ik heb een Megane 2 uit 2005.

matthew

Dit kan aan het rekeneenheidje liggen op het raammechanisme,maar deze is eigenlijk niet los te koop(2ehands wel).

Je kunt ook kijken of de bedrading niet klem ergens klem zit/heeft gezeten tussen de deurbekleding.

Ook zou ik even de stekken tussen deur en auto loskoppelen of daar geen groene aanslag op zit,en ook de stekkerblok even los schroeven(kun je wel lastig bij)en dan na ke toehalen en bekijken of alle pinnentje wel goed zitten/niet groen of verbrand zijn.

arend-wim

Vorig jaar zat ik met hetzelfde probleem. Navraag bij de renaultdealer bracht aan het licht dat het weleens een vochtprobleem kan zijn, omdat water langs het raam naar beneden druppelt en zo in de "sponsjes" trekt die rond de kabels zitten. Na een "demontage van de deurbekleding", een flinke föhnbeurt, wat vet en vochtverdrijver op en rond de draden is het probleem opgelost. Kosten € 70,- (Een uur arbeidsloon bij de Renaultdealer).
Ik hoop dat ik je hiermee een stapje verder hebt geholpen.
Volgens de monteur (werkplaatschef) kwam dit vaker voor bij ons soort auto's.
Grand Scénic 1.6-16v Bussinessline 1-2009 Blauw

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev