Advertenties


Klets maar raak DEEL 169.

Gestart door Dennis Postma, 1 december 2011, 10:26:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Dennis Postma

#30
Tja dat is ook eigenlijk gelijk de reden. Een auto heeft er geen/weinig last van door de rubber banden met profiel. Een trein heeft gewoon stalen wielen zonder profiel. Eigenlijk is het te vergelijken met aquaplaning. Er zijn wel hulpmiddelen zoals sandite (een gel gemaakt van zand, metaal en nog wat andere smurrie) en gewoon de ouderwetse zandstrooiers, dit scheelt vaak al een heleboel maar het blijft behelpen. Elke trein is ook uitgerust met ABI, oftewel ABS, maar het remsysteem reageert anders dan bij een auto doordat het allemaal een stuk logger/groter is. Dan zou je zeggen "gooi er dan profiel wielen onder" maar dat werkt niet. De wielen van een trein hebben meer functies dan alleen het laten rollen van een trein. Het is ook gelijk de massa. Tevens gaan er signalen doorheen van het ATB (automatische trein beïnvloeding) wat het beveiliging systeem van de trein is en er voor waakt dat we niet te hard gaan rijden. Als je dan profiel wielen monteerd word dit contact slechter met alle gevolgen van dien. Daarnaast maakt het dan natuurlijk veel meer lawaai.

De nieuwste treinen, zoals de beruchte wc loze sprinters zijn elektronisch afgeregeld waardoor je al een stuk minder doorslippende en blokkerende wielen hebt.

Colin

Je ziet toch ook welleens dat ze een soort groefjes in de rails maken?
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Dennis Postma

Hebben ze op een paar plekken gedaan. Ook bij ons in Zwolle. Dat was voor proef. Neem van mij aan dat dat best veel lawaai veroorzaakt plus de extra slijtage die je daardoor krijgt aan de wielen en andere onderdelen. Maar op dit vlak staan de ontwikkelingen niet stil. Ooit komt er een tijd dat...............

Dit probleem word vaak lacherig over gedaan door het publiek. Maar geloof me. Als je bij 130 km/u nog steeds doorslippende wielen hebt als je optrekt is het echt glad.  :q

Rodney


Dennis Postma

Thanks. Vind het leuk om uit te leggen. Mensen hebben vaak geen benul waar ze over praten als er over geklaagt word. En de media smult daarvan. Als het tegen zit staat het met grote koppen in de krant. Dat wij vorige week met die dikke mist met een zicht van soms maar net 10 meter als enig vervoermiddel geen hinder ondervonden en dus gewoon met 140 door het land knalden en bijna overal op tijd reden lees je helaas nergens.

Wat betreft die RS, eeuwig zonde. Wel leuk voor iemand met een project.

Tedo

#35
Dat bedrijf verkoopt wel vaker bijna nieuwe Renaults in delen (soms zelfs auto's die nog geen kenteken hadden).
Ze hebben ook een engelse Clio RS Gordini in twee delen (met het bloed nog op de plofzakken, lijkt het)

Edwin Postma

Misschien ivm transport schade?? :?
Truckertje

Rodney

#37
en ik vind het altijd wel leuk om te horen hoe iemand over zijn baan verteld en ik vond het spoor altijd al intressant heb ook een tijdje een heel model spoor gehad !

leuk rs intrieurtje voor in me megane 3 coupe 180tce heb al even gemailt,

om te kijke wat ze allemaal hebben ! mischien het uitlaat systeem ook wel leuk voor onder mijnes weet niet of dat wat uithaalt kwa pk's omdat een rs blok alleen maar een grotere turbo er op heeft als mijnes !?

Dennis Postma

Het is ook wel een appart wereldje. Modeltreintjes, ik heb ze nog op zolder. Het is de bedoeling het ooit weer allemaal op te zetten wanneer ik de.zolder opgeknapt heb.

Zo'n rs heeft inderdaad wel een vet interieur.

Tedo

Hier nog een met modeltreinen  !-!

Bij de adv. van die Meg III en Clio III RS staat dat het interieur al verkocht is (op foto's ook niet te zien). Voorbumper met RS diffuser misschien wel herbruikbaar?

Rodney

ja tis inderdaad leuk spul die treintjes alleen was ik zo stom om het te ruilen voor een bestuurbaren brandstof auto ! 10 treintjes voor een auto maarja he je bent 13 en je wilt wat hahah !

jaa al zitten er kuipstoelen in dan is het wel intressand inderdaad !

over een paar jaar maar een echte rs op het pad denk ik ;)

Stefan

Wederom ter info;
De reactie van Frank en de daarop volgende geirriteerde reacties van wat andere mensen zijn weer verplaatst naar het afkoel/onderzoek board.

Het gaat lekker zo... l-
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Dante

Hoho.. Ik gniffelde alleen maar...:x
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Stefan

I know...
Voel je niet meteen aangevallen ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Dante

1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev