Advertenties


Krukaskering Renault Megane 2.0 RT

Gestart door el-leako, 23 november 2011, 13:51:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

el-leako

Hallo,

Ik ben nieuw hier, en heb een Renault Megane 2.0 RT uit 1996.
Er staat nu net 140.000km op de teller en zit met een vervelend probleem  :neen:

Zit namenlijk met een lekkage, eerst dacht ik aan het carterpandeksel.
Dus deze pakking vervangen, alles netjes schoon gemaakt en de juiste vloeibare pakking gebruikt.

Maar nu lekt ze nog, dus eens verder gezocht en vermoedelijk is de krukaskering kapot....  :cry:

Deze willen we nu vervangen, heb al wat gezocht op internet en het ziet er niet al te moeilijk uit.

Het gaat om de kering aan de kant van het vliegwiel, zijn er nog dingen waar we rekening mee moeten houden ?
Zitter er ergens rekbouten die vernieuwd moeten worden nadat deze los gemaakt zijn ?
Hebben we nog special gereedschap nodig ?
En wat voor kering moet erin ? heb 2 verschillende gevonden, een van 8mm diep en een van 11mm diep...

Als er iemand tekeningen/schema's heeft zijn ze altijd welkom !  !-!

Ook tips zijn welkom !

Alvast bedankt.

El-Leak'o

Xanquezer (Frank)

Wat is een 2.0 RT ?  (waar staat die RT voor? )

Renault megane Senice 2.0 ?
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

el-leako

#2
Nee geen scenic, RT staat op de sierstrip langs de zijkant van de auto.

5 deurs hatchback is het.

Dante

Citaat van: Xanquezer A.K.A. Frank op 23 november 2011, 13:57:43
Wat is een 2.0 RT ?  (waar staat die RT voor? )

Renault megane Senice 2.0 ?
Frank, misschien was het beter om dan helemaal niet te reageren...:neen: *zucht*
RT is het uitrustingsniveau.
Citaat van: Forumregels
Zinloze berichten:
In je profiel staat het aantal berichten dat je geplaatst hebt in dit forum. Het forum kent ook een Top 10. Maar er worden echt geen prijzen uitgereikt. Dus ga niet reageren om het reageren zelf. Soms is niets zeggen beter.

Wat wel handig is om te weten is of het een 8 of 16 klepper betreft.
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Rick Santbergen

We gaan weer ontopic, natuurlijk gaat het om een 2.0 8v. Want de 16v is pas in 1997 geleverd!

Onzinnige berichten zijn verwijderd.

Stefan

Bovendien is het een hatchback en die is er niet eens als 2.0-16v...... :neen:
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Rick Santbergen

Citaat van: Stefan op 23 november 2011, 16:08:28
Bovendien is het een hatchback en die is er niet eens als 2.0-16v...... :neen:

Helaas wel Stefan. Vedere discussie hierover in klets maar raak.
http://www.autoweek.nl/auto/15285/renault-megane-20-16v

el-leako

#7
Oke, 5 reacties verder maar nog geen zinnig antwoord gezien.

Ja het is een 2 ltr 8v.

Bovendien, de autoweek link staat toch echt: "Aantal kleppen per cilinder: 2"


Maargoed, tips, trucks, weetjes zijn welkom !

Hoe het beste te beginnen, wat is de beste weg naar de kering toe, en wat voor kering is het ?

Thnx

Xanquezer (Frank)

Het gaat om de kering aan de kant van het vliegwiel, zijn er nog dingen waar we rekening mee moeten houden ? == durf ik zo 1.2.3. niet te zeggen.  altijd voorzichtig doen zeggen ze maar :) ==

Zitter er ergens rekbouten die vernieuwd moeten worden nadat deze los gemaakt zijn ?  == Je carterpan en versnellings bak kan je er zo weer op zetten ==

Hebben we nog special gereedschap nodig ?  == hoe bedoel je?  tot zo ver ik weet alleen sleutels en torx en dat soort gereedschap ==

En wat voor kering moet erin ?  heb 2 verschillende gevonden, een van 8mm diep en een van 11mm diep...    == 8MM  een 11 is voor een 16V ==
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

el-leako

Thanx !  !-!

Ook koppeling, drukgroep, vliegwiel zit niet vast met rekbouten die vervangen moet worden nadat ze los zijn geweest ?


Grtzz

Xanquezer (Frank)

Citaat van: el-leako op 23 november 2011, 18:13:52
Thanx !  !-!

Ook koppeling, drukgroep, vliegwiel zit niet vast met rekbouten die vervangen moet worden nadat ze los zijn geweest ?


Grtzz

Mits ze afbreken en/of verroest zijn
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Roadkill (Michiel)

Weet niet hoeveel je koppeling al gedaan heeft,maar als die al een hoog aantal km gedraaid heeft die ook meteen maar meenemen,je hebt dan toch alles er al af. Zou mij niet verbazen btw als je je vliegwiel met een bepaald nm moet vastzetten btw,geen idee hoeveel het dan zou moeten zijn.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Jacques

#12
Boutjes van vliegwiel/krukas moet je grondig schoonmaken. Ze zijn geborgd met locktide. Gaatjes in krukas goed ontvetten bv met thinner. Boutjes voorzien van locktide en aantrekken op 50 - 55 Nm
Kleine boutjes M7 18Nm  M8 25Nm
Misschien kun je de keerring er zo uitwippen en ander of de carterpan er onderuit en dan de lagerschaalhouder loshalen (bouten kun je hergebruiken) of twee gaatjes in de kering boren, parkertje erin en met een tang eruit trekken.
Overigens, via e-bay koop je een hele ondercarterset voor 20 euro. alle pakkingen en keeringen. Heb ik ook gedaan en bevalt goed.

el-leako

Ik sleutel al menig jaren aan oldtimers, dus het zal allemaal wel lukken.
Koppeling vervangen was ook mijn idee, nu je er toch bij bent...  ;)

De kering krijg ik er wel uit, heb wat foto's gezien op het internet, en ben wel moeilijkere plekken tegen gekomen  ;)

Bedankt allemaal !

Zodra ik de tijd vind om deze klus te doen, en alles is gelukt, zal ik het wel even melden.

Xanquezer (Frank)

Citaat van: el-leako op 24 november 2011, 06:51:03
Ik sleutel al menig jaren aan oldtimers, dus het zal allemaal wel lukken.
Koppeling vervangen was ook mijn idee, nu je er toch bij bent...  ;)

Oeh,,  foto`s!!!

Succes!
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev