Advertenties


Klets maar raak DEEL 168

Gestart door Stefan, 21 november 2011, 16:14:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Colin

Citaat van: Xanquezer A.K.A. Frank op 25 november 2011, 13:37:20
net een telefoontje gehad.

maandag auto afleveren bij de garage!

Om de schade te maken of te bepalen?
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Dante

1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Colin

Naja niet noemens waardige schade dan he ;)
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Karin

Frank, hoop dat het gemaakt kan worden via de verzekering.

Xanquezer (Frank)

Citaat van: Karin op 25 november 2011, 13:45:25
Frank, hoop dat het gemaakt kan worden via de verzekering.
ik ook,

De garage zei dat ik FOUT was!!!!!  :@ :@ :@

weetje waarom?

omdat ik hem niet (naar) rechts liet tussen voegen EN ik zou verschrikkelijk hard hebben gereden (300 meter voor het stop licht en in de spits).

Wordt een proces verbaal denk ik... weer een hoop discussies....

Wie is fout??
ik rij rechts en hij links.
hij wil naar rechts en moet ik hem er dan tussen laten??  (ondanks ik iets verder RECHTS afsla (afrit))
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Ard Klok

1. Het is natuurlijk lastig te bepalen, aangezien ik er niet bij ben geweest, maar als ik eerdere berichten van jou teruglees heeft de tegenpartij toen toegegeven dat ie fout zat, waaruit ik afleid dat ie zonder gebruik van richtingaanwijzers en zonder te kijken naar rechts is gegaan er van uitgaande dat indien daar iemand zou rijden deze wel ruimte zou maken.
2. Jij zou verschrikkelijk hard hebben gereden? Was iemand van die garage dan terplaatse op dat moment zodat die dat gezien heeft, of is dit een aanname, of is het een "vriendje" van de tegenpartij??
Het beste zou zijn dat je nog eventueel getuigen hebt die kunnen bevestigen wat er gebeurd is, echter ik kan me voorstellen dat als de tegenpartij op dat moment direct toegeeft dat ie fout zat dit niet in je opkomt.

Xanquezer (Frank)

1&2  ja de tegen partij heeft toegegeven dat hij me over het  hoofd had gezien.  snap ik helemaal.
Alleen het staat niet zwart op wit... (wel nummer 15 of 12 van het schade formulier) dus wat nu?
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Karin

Als het op het schadeformulier wel aangegeven staat dan kan hij weinig ontkennen toch?

Xanquezer (Frank)

bij nummer 12 staat:  wilde van rijstrook veranderen  en bij opmerkingen heeft hij geschreven:  wil rechts invoegen.

en hij vertelde dat hij me over het hoofd gezien.
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Heatzone (Mark)

Hmm, als we gebruik maken van logica zou ik stomverbaasd zijn als jij de schuld krijgt van dit alles. Als de desbetreffende meneer zonder gebruik van richting aanwijzers zich van de ene baan naar de andere baan verplaatst en bij de manoeuvre jou in de zijkant ramt. Kan het nooit zo geweest zijn dat deze meneer veel oog voor de weg had of er vanuit ging dat jij wel op je rem zou trappen om hem er tussen te laten. Zoals Ard zei de garagist kan hier natuurlijk geen oordeel over vellen, wij eigenlijk ook niet. Aangezien wij maar 1 kant van het verhaal hebben. Uiteraard zal meneer nu ontkennen dat het zijn schuld is. Bij mijn vorige opleiding bank en verzekeringswezen hebben wij altijd geleerd nooit schuld te erkennen ongeacht of het wel je schuld is of niet. Wij hebben altijd geleerd dat je enkel moet omschrijven wat er gebeurd is. Wellicht voor de volgende keer slim Frank, probeer meteen ter plekke een schadeformulier in te vullen. Omschrijf duidelijk op het formulier wat er naar jou inziens is gebeurd en laat de tegenpartij dit ondertekenen. Mocht de tegenpartij zelf al aangegeven schuld te hebben schrijf dit dat ook op!! En maak foto's.

Rogier

Wat zie ik Colin kap je er mee ? worden steeds minder Show auto's binnen de club :neen: ( de auto's in opbouw niet mee gerekend )
Jammer maat maar begrijpelijk.

Ard Klok

Citaat van: Xanquezer A.K.A. Frank op 25 november 2011, 14:18:02
bij nummer 12 staat:  wilde van rijstrook veranderen  en bij opmerkingen heeft hij geschreven:  wil rechts invoegen.

en hij vertelde dat hij me over het hoofd gezien.


En dat laatste zinnetje staat dan natuurlijk weer net NIET vermeld op het schadeformulier, dus m.a.w. nij heeft alleen mondeling toegegeven dat hij fout zit. Voor wat betreft die getuigen van het ongeval (die zullen er ongetwijfeld geweest zijn, aangezien ik uit je verhaal begrijp dat het tijdens de spits was) Heb je daar toevallig de gegevens van genoteerd?

Rogier

Sorry Frank maar ik vindt je dan niet echt slim, waarom niet omdat de tegenpartij de tijd heeft gehad om iets te verzinnen zodat hij niet de schuld krijgt en het in jou schoenen te schuiven.

Colin

Citaat van: Rogier op 25 november 2011, 14:22:31
Wat zie ik Colin kap je er mee ? worden steeds minder Show auto's binnen de club :neen: ( de auto's in opbouw niet mee gerekend )
Jammer maat maar begrijpelijk.

Aan alles komt een einde, heb er geen moment spijt van gehad van alle aanpassingen en veel plezier aan beleefd. Maar heb nu een motor en merk dat ik daar nog meer gevoel bij heb. Plus de auto is uit 96 en zal ook geen eeuwig leven leiden denk ik. (al zou dat wel mooi zijn)
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Dante

Jij reed rechtdoor op de zelfde rijstrook & de tegenpartij veranderde (links of rechts is om het even) van rijstrook tegen jou aan? Dan heb jij voorrang, want de tegenpartij voert een bijzondere manouevre uit & moet dus voorrang verlenen. Dat staat in de wegenverkeerswet.
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev