Advertenties


Wiebelende winterbanden

Gestart door distefano2000, 17 november 2011, 02:59:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

distefano2000

Ik heb sinds kort nieuwe, uitgebalanceerde winterbanden gekocht op velg via winterbandenmarkt. Zelf er onder gezet, gelet op de rijrichting en met momentsleutel aangedraaid. Als ik met een snelheid tot 50 km per uur rijdt dan wiebelt de auto merkbaar, zelfs zichtbaar. Bij hogere snelheid merk je niets meer. Even dacht ik dat de wielen zelfs los zaten maar dat was uiteraard niet zo. Ik heb Dunlop Wintersport 3D, de beste uit de test van ADAC als ik mij niet vergis. Heeft iemand dezelfde ervaring, tips? Op 16 inch velgen onder een Estate

nd-photo.nl

Klopt de naafmaat wel? Heb je centreerringen die te groot zijn?

distefano2000

Naafmaat, centreerringen? Normaal gesproken laat ik alles doen aan motor en auto maar dacht dat dit makkelijk zou zijn. Op de website banenmarkt moet je auto en type aangeven waarbij een passende oplossing gekozen kan worden. Dat heb ik gedaan. Normaal zit er 17 inch onder en nu een winterband op een 16 inch maar van Naafmaat en centreerringen weet ik niets. Ik zal wel langs de garage gaan

nd-photo.nl

Ik heb pas geleden zelf velgen overgekocht, waar ik de verkeerde centreerringen maat voor had. Centreerringen zijn nodig als de naafmaat van de velg niet overeenkomt met de wielnaaf van de auto. Soort stepdown ring om het maar zo te noemen. Die van mij waren te groot, waardoor de auto ging wiebelen en de wielbouten dus los gingen zitten! Erg gevaarlijk!

Naafmaat van mn auto is 60.1, je kan makkelijk je velg losmaken en checken of het op de velg staat (normaal gesproken zou dit moeten). Check ook even of de bouten nog goed vastzitten (bij mijn coupe 1.6e moeten ze met 90nm vastgedraaid worden)

nd-photo.nl

Owja, stel je ook nog voor in het daarvoor bestemde topic (in Algemene Zaken) mocht je dat nog niet gedaan hebben. Dat wordt hier ook wel op prijs gesteld!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev