Advertenties


Demonteren voorstoelen

Gestart door Remy P, 15 november 2011, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Remy P

Onlangs wilde ik de voorstoelen demonteren om op enkele moeilijk bereikbare plekken goed te kunnen stofzuigen en om de rails iets in te vetten (stoelen glijden beetje stroef). Ik weet hoe ik ze los moet schroeven, alleen is er van de 4 torx-schroeven per stoel ééntje waar ik met geen mogelijkheid een torx-schroevendraaier tussenkrijg. Het probleem is dat het setje die ik hiervoor gebruik net een vervelende lengte / hoek heeft en daardoor niet om de unit van de gordel past, waardoor ik dus geen grip kan krijgen op de schroef.
Iemand een idee hoe ik ook deze laatste schroef los kan krijgen? Een nieuw setje torx-schroevendraaiers kopen vind ik nogal een prijzig grappje voor alleen deze enkele schroef :q

Colin

Zit je stoel niet aan de onderkant van je auto vast dan? 4 boutjes 13 losdraaien en je pakt de hele stoel er zo uit. Of is het bij een cabrio anders?
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

sijm138 (jesse)

volgens mij zit hij inderdaad onder de auto vast met 4 moeren..
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

Benjamin Renon

Dit jaar nog onder de Coupé gelegen om de kuipstoeltjes te vervangen voor de originele. Wat Colin zegt klopt 4 boutjes los halen en je kunt zo de stoel eruit tillen.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

kees de jong

is bij Cabrio exact het zelfde.

3 weken terug nieuw interieur geplaatst, stoelen zijn er zo uit.
met vriendelijke groet, Kees

Remy P

Vreemd dan...voor zover ik kon zien zaten bij mij 4 torx-schroefjes onder twee afdekkapjes en toen ik er 3 los had, kon ik de stoel in principe al eruit halen :huh: alleen door dat laatste schroefje dus nog niet. Het gaat me echt alleen om de stoel, niet om de rails, die wil ik laten zitten. Die rails zal inderdaad wel onder de auto vastzitten.

Remy P

maar niemand een idee? wellicht iemand een ander setje torx-schroevendraaiers voor me te leen misschien? :q o-)

Benjamin Renon

Toch is het makkelijker om de gehele stoel incl rails te verwijderen. Daarna kun je wat makkelijker over bij. Scheelt je misschien ook wat priegelen.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Remy P

Wellicht wel ja ;) maar had aanvankelijk bedacht om ook de rails opnieuw te 'smeren' en dat gaat toch wat makkelijker als de stoel en rails van elkaar gescheiden zijn. Denk dat ik het voorlopig dan maar even zo moet laten en wellicht dat ik ooit nog een ander setje torx-schroevendraaiers koop waarmee het wel lukt.

Benjamin Renon

Als ik het goed heb kun je ook met de stoel er helemaal uit de rails verwijderen. Ik mail je zo wel even wat door wat je misschien kan helpen
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Remy P

Heb het ontvangen, thnx! !-!

Wat mij betreft mag er een slotje op dit topic, mijn vragen zijn beantwoord! ;) (tenzij iemand nog iets wil vragen / posten)

Stefan

Laat maar open, kunnen altijd nog aanvullende vragen in worden gesteld bijvoorbeeld.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev