Advertenties


Megane stoelen wisselen, maar andere airbag connectors

Gestart door Junkbuster, 12 november 2011, 12:24:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Junkbuster

Beste mensen,

Ik heb een Megane stationwagen uit 2000 (phase II neem ik aan), waarvan ik de stoelen wil vervangen omdat ze er niet meer uitzien en omdat het mechaniek van de hoofdsteun in de bijrijdersstoel defect is. De dealer vraagt een hoofdprijs voor reparatie, maar op de sloop heb ik een set halfleren stoelen en achterbank gevonden. Uit hetzelfde model auto, wel uit 2002 of zo. Piece of cake, dacht ik...  ;)

Helaas dus, in de nieuwe stoelen zit een andere airbag connector. Het systeem is anders geworden. :x

Het jaartal op het label in de eigen auto staat het jaar 2000, op het label aan de nieuwe kabels staat 2002. Kennelijk is het toch een andere uitvoering geworden. In de eigen wagen zitten drie connectors, een blauwe, oranje (dikke blauwe en oranje draden uit de vloer) en een grote zwarte connector met een enkel zwart draadje. De 'nieuwe' stoelen hebben een enkele connector, waar vijf dunne draadjes aan zitten, namelijk een enkele zwarte en twee paar blauw/bruin getwist.

Weet iemand of de airbags in de 'nieuwe' stoelen aangesloten kunnen worden op de bestaande aansluiting? Zo ja, kan ik ergens een schema vinden om draden om te solderen of bestaan er misschien verloopstekkers?

Thanks in advance.  _o_

Colin

Ik heb in mijn coupe de gordel houders verwisseld. De airbag in mijn stoel doet  het niet maar die zateen er in het originele interieur ook niet in.
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Junkbuster

Citaat van: Colin op 12 november 2011, 12:50:18
Ik heb in mijn coupe de gordel houders verwisseld. De airbag in mijn stoel doet  het niet maar die zateen er in het originele interieur ook niet in.
Dat is inderdaad een optie, maar daarmee heb ik de nieuwe airbags nog niet in gebruik en die wil ik als het even kan wel in gebruik houden.

Een elektronisch schema (of beschrijving van de aansluitingen van de connectors) zou erg handig zijn. Heeft iemand die misschien?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev