Advertenties


Cabrio dak werkt niet

Gestart door Dominic-breda, 11 november 2011, 20:01:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dominic-breda

Sinds deze week heeft mijn vriendin een megane cabrio gekocht.
Ze is er hardstikke blij mee alleen werkt het dak niet goed...

Heb hier al rond gekeken en de adviezen die gezegd werden in andere topics heb ik geprobeerd.
Waaronder de kap handmatig openen en sluiten met het kraantje open.

olie niveau staat goed.

Alleen wat nu het probleem is...
de kap werkt wel electrisch maar het lijkt net of de motor te zwak is, want als je het dak een beetje helpt terwijl je het knopje indrukt gaat het allemaal wel (alle stappen die het dak maakt).

Iemand misschien een idee wat dit zou kunnen zijn dan ?

Alvast bedankt !

kees de jong

Hallo,
ik zou beginnen met de connectors bij de motor en accu schoon maken, incl aarding.
een van de 'probleem' gebieden van de auto.

succes,
Kees
met vriendelijke groet, Kees

Remy P

Mijn oplossing voor dat probleem zou de makkelijkste weg zijn...langs de garage gaan ;) tenzij je zelf handig bent met electra. Een cabriodak die niet open wil is minder erg dan een cabriodak die niet meer dichtwil, dus het risico om er zelf aan te klussen zou ik niet nemen.

Dominic-breda

de electra werkt wel goed, want je hoort het motortje draaien.
Maar het lijkt of hij geen druk opbouwd...

broer is overgens automonteur geweest dus die snapt het wel een beetje :)

cabrio1

Haal het motortje wat in t olieresevoir zit (Hydromotor) er maar is vanaf, en plant er een nieuwe in;)

Motor hoor je wel draaien, maar het pompje kan niet genoeg druk opbouwen om de kap open te doen.
Als je zegt, dat de kap met een beetje hulp wel opengaat, denk ik dat dat t is.

Dominic-breda

Oke daar zal ik eens mee gaan stoeien ;)
Maarja wat zou zon motortje kosten ???
Misschien kan je beter een 2de hands pomp (compleet) kopen voor 100euro op MP ?

cabrio1

geen idee wat dat zou kosten. Mail de renault dealer, misschien dat die het je kunnen vertellen.

Anders een sloop mailen/bellen? www.onderdelenlijn.nl

ezaat

Heeft dit niet gewoon te maken met een te laag oliepeil voor de hydrauliek?

Bij mij, achter in de kofferbak aan de linkerkant achter het stoffen paneel waar ook een lampje in zit
,
daar zit een motortje en een reservoir


Volgens mij moet daar olie in (Weet iemand welk soort???) en als daar te weinig in zit, dan kan er niet voldoende druk opgebouwd worden.
Weet iemand hoe je dit bijvult?

Rick Santbergen

#8
Mod: In 1 topic de vraag stellen is genoeg!

ezaat

Ik begrijp dat deze dus wel blijft staan en ik hoop dus ook dat de lezers hier antwoord geven, want ik zou wel graag antwoord willen.

Rick Santbergen

Dat begrijp ik volkomen, maar in 3 verschillende topics dezelfde vraag stellen werkt niet.
Ik zal deze vraag daarom laten staan, zodat de vraag beantwoord kan worden.

Even een korte reactie op je vraag uit het andere topic. Via het skiluik van een cabrio, kan een dak dat open staat ontgrendeld worden, zodat deze dicht kan. Aan de bovenkant van het skiluik zit een kleine opening waar je hand/vingers in kan om de ontgrendeling te triggeren.

cabrio1

Citaat van: ezaat op  9 januari 2012, 14:25:52
Heeft dit niet gewoon te maken met een te laag oliepeil voor de hydrauliek?

Bij mij, achter in de kofferbak aan de linkerkant achter het stoffen paneel waar ook een lampje in zit
,
daar zit een motortje en een reservoir


Volgens mij moet daar olie in (Weet iemand welk soort???) en als daar te weinig in zit, dan kan er niet voldoende druk opgebouwd worden.
Weet iemand hoe je dit bijvult?

Hier moet hydraulick olie in. Dat is blanke olie.
Ik gooi er meestal ATF (stuurolie) in. Dit is rode olie.
Waarom? Mij is verteld door een collega dat de blanke olie sneller bevriest dan rode olie.
Is in NL niet zo heel snel nodig, maargoed.

Bijvullen moet je dak open of dicht staan. Heeft te maken wanneer je cilinder ingeschoven zijn.
Misschien kan iemand anders daar antwoord op geven.
En dan moet je m gewoon vullen tussen t max&min.

ezaat

En moet ik dan gewoon de bout van het plastic tankje afdraaien?

Dat lijkt me zo gek namelijk, bovendien kan ik dan moeilijk gieten ivm de beperkte ruimte (hoewel dat met een gieter eigenlijk wel moet lukken).

cabrio1

ja, inderdaad. Die moet je eraf draaien.
Het is een kleine ruimte, maar als je bijv. een platic bekertje pakt ofzo, zou t net moeten lukken.

Karin

Of een stevig stuk plastig draaien tot een trechter, dan kan je dit ook behoorlijk lang maken.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev