Advertenties


Klets maar raak DEEL 167

Gestart door Stefan, 11 november 2011, 13:55:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Dennis Postma

Je zult op zijn tijd wel bijzondere gevallen er bij hebben of niet?

Rick Santbergen

Citaat van: Karin op 11 november 2011, 19:05:14
Ik zou niet weten waar. Ik heb ook naar een garage huren gekeken maar 105 euro per maand huur kan ik niet missen, jammer genoeg, anders had ik dat gedaan. Dan moet het zo maar en hopen dat het goed gaat.

Heb je zicht op je auto. Belangrijkste is dat je erachter komt wel kat het is.
Daarna simpel de eigenaar aanspreken.

Karin

Mijn auto staat aan de achterkant van de flat op een parkeerterrein. Niet echt direct zicht op, maar andere mensen die door de straat lopen ook niet, ik zet hem liever daar dan aan de weg, waar hij voor mijn gevoel meer opvalt. Ga de komende avonden wel eens kijken of ik de kat kan betrappen.

Dante

Citaat van: Rogier op 11 november 2011, 19:52:12
Of gewoon zoals ik nog lekker aan het werk :P
Idem! Maar helaas ook 30m later thuis dan gepland... Op m'n laatste halte begaven m'n achterdeuren het :D
Citaat van: Karin op 11 november 2011, 19:05:14
...maar 105 euro per maand huur...
Beter dan die 250 die de garages hier in de buurt doen :q

1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Rebecca Fontijn

alweer een nieuw deel ik moet beter op gaan letten geloof ik

Roadkill (Michiel)

Citaat van: Karin op 11 november 2011, 18:57:17
@Renegade, prima idee al denk ik niet dat het te realiseren is. Gaat alleen om mijn auto en hier in de buurt lopen aardig wat dieren rond. Ik blijf doorzoeken.

je zou kunnen kijken of een "anti marter" systeem ook tegen katten helpt,die zijn in duitsland geloof ik te krijgen want daar zijn streken waar marters nog wel eens onder de moterkap kruipen en dan de kabelboom aanvreten.Maar als een kat er ook op reageert zou het kunnen helpen?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

juul

Anti marter is hier niet anders als gewoon een wc blok onder de motorkap hangen,
kunnen niet tegen de geur.

Rogier

zo ruikt je motor ruimte lekker fris :D

Roadkill (Michiel)

#23
Citaat van: juul op 12 november 2011, 12:52:48
Anti marter is hier niet anders als gewoon een wc blok onder de motorkap hangen,
kunnen niet tegen de geur.

Je hebt ook elektronische systemen die met geluid werken

Volgens mij zijn er ook hoezen die enkel ramen en dak bedekken.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Roadkill (Michiel)

Citaat van: Rick Santbergen op 11 november 2011, 20:23:46
Heb je zicht op je auto. Belangrijkste is dat je erachter komt wel kat het is.
Daarna simpel de eigenaar aanspreken.

En dan wat? 1 ooit geprobeerd een kat te volgen?Dan komt nog het feit als je weet van wie die is,wat kan de eigenaar er aan doen? Ja als je kan bewijzen dat er schade is ontstaan aan je auto,dan kan je hem via zijn wa aansprakelijk stellen,maar bewijs het maar eens.En de eigenaar kan weinig anders tegen zijn kat zeggen van foei mag je niet meer doen,een kat is nu eenmaal een buiten dier heeft geen rijbewijs en nog minder een idee wat een auto is,dit geld btw ook voor andere beesten,zoals meeuwen,egels etc etc. Bij een Hond ligt het wat anders die zijn meestal aangelijnd en dan is het makkelijker de eigenaar aan te spreken als die tegen je auto aanspringt bij voorbeeld.

(wij hebben hier dus beide,poes en Hond (en auto's natuurlijk)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Rick Santbergen

#25
Eigenaar aansprakelijk stellen als je foto's heb van de kat op de auto. Wat denk je dat het gewicht van een kat doet voor de spanning van je cabrio dak?

In mijn ogen blijft de eigenaar van een huisdier verantwoordelijk voor zijn gedrag. Moet je maar geen buitendier kopen.
Als mijn hond los loopt en op jou auto springt, betaal ik toch ook de schade?

Ik lees overal de tip om een hoes over de auto te doen. Maar maak je ook iedere keer je auto schoon voor je die hoes erop doet?
Anders veroorzaak je minstens zoveel krassen als die kat!

Nicole

En de auto moet daarbij ook goed droog zijn, vooral nu het zo koud is 's nachts.
:)
Het enige irritante aan katten vind ik dat er steeds pootjes op de hele auto staan, maar tot nu toe nog nooit krassen gehad van een kat. :)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Rogier

dat gevoel kan ik met je delen Nicole, ik heb daar ook echt een gruwelijke hekel aan.

Roadkill (Michiel)

Citaat van: Rick Santbergen op 12 november 2011, 13:31:48
Eigenaar aansprakelijk stellen als je foto's heb van de kat op de auto. Wat denk je dat het gewicht van een kat doet voor de spanning van je cabrio dak?

In mijn ogen blijft de eigenaar van een huisdier verantwoordelijk voor zijn gedrag. Moet je maar geen buitendier kopen.
Als mijn hond los loopt en op jou auto springt, betaal ik toch ook de schade?

Ik lees overal de tip om een hoes over de auto te doen. Maar maak je ook iedere keer je auto schoon voor je die hoes erop doet?
Anders veroorzaak je minstens zoveel krassen als die kat!

Daarom zei ik ook een hoes die enkel de ramen en het dak bedekt,en een stoffen kap krast niet hoor :) Btw ik heb 3 jaar een cabrio gehad,ken het wel met katten maar dat je dak doorzakt en dat niet kan hebben heb ik niet meegemaakt hoor. (geiddeld zijn katten ook niet zwaarder dan een kilo of 5) Maar vind de redenatie van dan moet je geen buitenbeesten kopen beetje simpel,want wat als er een meeuw op je dak poept???Dat is veel schadelijker dan een kat dik op je kap ligt.Verder liggen ze er meestal niet zo lang op auto's,als ze zijn agekoeld vinnden ze er niets meer aan. En ik vind het zelf ook niet leuk hoor als ik katten pootjes op mijn auto vind,vooral van die zandpoten,maar je doet er niets aan,blijven beesten. Persoonlijk vind ik hier de kinderen met 0 respect voor andermans spullen veel erger,spelen met stokken tussen de auto's in..(en kinderen zijn dus wel goed op te voeden!!!)

Voor alle duidelijkheid,we hebben een poes,een hond (die dus enkel los loopt op losloop gebieden,of parken) en 3 kids,die echt een mega roei krijgen als ik zie dat ze dus totaal geen respect voor andermans spullen kunnen of willen opbrengen!
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Rick Santbergen

Citaat van: Roadkill (Michiel) op 12 november 2011, 14:33:59
Daarom zei ik ook een hoes die enkel de ramen en het dak bedekt,en een stoffen kap krast niet hoor :) Btw ik heb 3 jaar een cabrio gehad,ken het wel met katten maar dat je dak doorzakt en dat niet kan hebben heb ik niet meegemaakt hoor. (geiddeld zijn katten ook niet zwaarder dan een kilo of 5) Maar vind de redenatie van dan moet je geen buitenbeesten kopen beetje simpel,want wat als er een meeuw op je dak poept???Dat is veel schadelijker dan een kat dik op je kap ligt.Verder liggen ze er meestal niet zo lang op auto's,als ze zijn agekoeld vinnden ze er niets meer aan. En ik vind het zelf ook niet leuk hoor als ik katten pootjes op mijn auto vind,vooral van die zandpoten,maar je doet er niets aan,blijven beesten. Persoonlijk vind ik hier de kinderen met 0 respect voor andermans spullen veel erger,spelen met stokken tussen de auto's in..(en kinderen zijn dus wel goed op te voeden!!!)

Voor alle duidelijkheid,we hebben een poes,een hond (die dus enkel los loopt op losloop gebieden,of parken) en 3 kids,die echt een mega roei krijgen als ik zie dat ze dus totaal geen respect voor andermans spullen kunnen of willen opbrengen!

Het ruitje van de cabrio krast zeer snel ;)

Ik heb wel degelijk daken gezien die doorgezakt zijn. Als een meeuw op mijn dak poept, zorg ik dat het snel verwijder, maar de meeuw heeft geen baasje dus geen verantwoordelijke. Kinderen kunnen ook irritant zijn, maar ook daarvoor zijn de ouders verantwoordelijk en aansprakelijk. Daarnaast leren kinderen heel veel van buitenspelen en leveren op latere leeftijd (vaak) een positieve bijdrage aan de maatschappij.

Ik heb niets tegen katten op straat, maar zodra ze overlast veroorzaken (poep, krassen op auto's) heeft het baasje zijn dier op te voeden of binnen te houden(eigen tuin)


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev