Advertenties


Versnellingsbak, LOL rubbertje met beeldmateriaal

Gestart door Frankl, 10 november 2011, 15:34:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Frankl

Sinds een maand of 3 rij ik een coupe 1,6 waar ik tot voor kort heel happy van werd.



Afgelopen zondag pakte ik echter een verkeersdrempel een beetje te spontaan waardoor hij niet meer in zijn 1 wil. In de overige rijdt die wel maar dan dreigt hij uit elkaar te rammelen. Dus zal er een andere bak in moeten. Nu is mijn vraag waar ik precies het type plaatje vind??



Dit is mijn bakkie en ja, ik heb een lichte koelvloeistoflekkeage maar ik vind geen plaatje......

Thanks in advance,

Frank ;)

matthew

Staat er ook in gegrafeerd en niet op plaatje.

Maar heb je niet gewoon een motorsteun stuk.

Jacques


Renegade (Mark)

Ik denk idd dat je baksteun het heeft opgegeven en je schakelgedeelte (weet even niet of het kabel of stangen is ?) niet helemaal lekker meer zit.

Frankl

Hoi,

Ten eerste bedankt voor jullie reacties.

Voordat ik dus op zoek ga naar een nieuwe (tweedehands) bak kan ik hem dus beter even ergens op een brug zien te krijgen en het e.e.a. controleren. Grappig dat jullie trouwens zeggen:

Citaat van: matthew op 10 november 2011, 20:10:10
Maar heb je niet gewoon een motorsteun stuk.

Gewoon een motorsteun stuk.... Komt dit vaker voor?? Klinkt in ieder geval goedkoper als een nieuwe (tweedehands) bak.

Gr. Frank ;)



juul

yep.. komt wel is vaker voor, heb het ook gehad.
Schoot van de koppeling af en motorsteun kapot door de klap, ging daardoor ook bijna niet in z'n een.

Heatzone (Mark)

Even iets heel anders. Leuke coupe heb je daar Frank!

Jacques

Komt dit vaker voor??  JA!!!! Net alle drie de steunen vervangen. De achterste is nog het lastigste. (Bij een F7R megane is het simpel te doen)

Frankl

Citaat van: Jacques op 11 november 2011, 17:58:56
Komt dit vaker voor??  JA!!!! Net alle drie de steunen vervangen. De achterste is nog het lastigste. (Bij een F7R megane is het simpel te doen)

Okay, dus echt iets om rekening mee te houden. Kruip er straks even in om te kijken of ik iets ontdekken kan.Vanwege de spoiler e.d. is onder een beetje moeilijk. Ga in ieder geval even de lekkage van de koelvloeistof vast aanpakken.

Citaat van: Heatzone (Mark) op 11 november 2011, 11:38:15
Even iets heel anders. Leuke coupe heb je daar Frank!

Dank je Mark, helemaal mee eens vooral als die rijdt......... :? Waar ik helaas aan toe moet voegen dat de foto achterhaald is, ondertussen heeft de voorspoiler een tikje gehaden is deze onder de mistlampen geknapt >:( Profisorisch opgelost maar als die op de brug gaat gaat de spoiler er meteen even af. Even bijwerken en verstevigen.

Gr. Frank ;)

Frankl

Hoi heren en hier en daar verdwaalde dame,

Vanmorgen op zoek gegaan naar het steuntje en, om eerlijk te zijn, ik heb me ziek gelachen :D :D :D :D :D :D :D :D

Aangetroffen situatie:





Steel ven de hamer ertussen en een heel klein beetje kracht en:





Hij snort weer als een niet nader te noemen onderdeel van de vrouwelijke anatomie. !-! Dus ga ik me nu een nieuw steuntje aanschaffen en dit plaatsen. Moet alleen even een craetief idee hebben om het blok even omhoog te krijgen zodat ik de steun kan verwisselen. Ik weet dat het met een verkeersdrempel wil maar dat is niet het creatieve idee wat ik zoek 8)7. Iemand suggesties??

Verder nog even iedereen bedankt voor de support, jullie hebben  een trouwe bezoeker voor het forum erbij en misschien heb ik zelf nog wel een keer een positieve bijdrage..... o-)

Gr. Frank ;) :D

juul

zet de auto op de krik zet vervolgens een krik onder het motorblok (daar waar het stevig is) en laat de auto voorzichtig zakken.

matthew

Alleen een krik onder het motorblok is voldoende,dan kun je de motorsteun vervangen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev