Advertenties


verschil geluiden luchtfilters

Gestart door xCoupex, 3 november 2011, 13:59:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Xanquezer (Frank)

Hehe :P meestal wel een belevenis, klopt :)
Luidrugtige motor  :P


ik ben wel met een coldairintake sneller weg dan met een standaard of openlucht filter.
Eerst zat ik op de 9,1 secondes op de 100 en nu met een lichtere portomonee (van 200 lichter) binnen 9 secondes (8,7) op de 100.
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Stefan

 8)7

Hoe weet je dat nou???
Heb je dat "even" gemeten ofzo...?? :huh:
8,7 op de 100 en dat met een megane 2.0... :neen:
Da's notabene sneller dan mijn auto :D :D

Wat een ###verhaal weer zeg... 8)7
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

LeonCoupe

Ik heb hier nog ergens in een doos een green sportfilter met bijbehoren liggen.



Vond het geluid in de lage toeren wel mooi maar zodra deze boven de 3000 kwamen vond ik hem toch iets te hard vandaar dat alles weer in de doos zit  8)7

Dennis Postma

Dus jij hebt 200 neer gelegd om 0,4 seconden sneller op de 100 te zitten? Volgens mij merk je dat niet eens. Maar als jij er gelukkig mee bent.

Maar volgens mij dwalen we af van het oorspronkelijke onderwerp wat ging over verschil in geluid. :?

Remy P

Lijkt me ook sterk eerlijk gezegd :s en bovendien...als je zelf gaat meten met een stopwatch of iets dergelijks, dat is niet erg nauwkeurig. Zeker niet omdat je de ene keer je koppeling sneller laat opkomen dan de andere keer of je de ene keer langer doortrekt in de toeren dan de andere keer. Dus dat verschil van 0,4 seconden moet je eigenlijk met een korreltje zout nemen vind ik. Een onnauwkeurigheid is snel opgenomen ;)

maar laten we maar weer even on topic blijven ;)

Heatzone (Mark)

Citaat van: Frank A.K.A. Xanquezer op  4 november 2011, 11:01:06
Hehe :P meestal wel een belevenis, klopt :)
Luidrugtige motor  :P


ik ben wel met een coldairintake sneller weg dan met een standaard of openlucht filter.
Eerst zat ik op de 9,1 secondes op de 100 en nu met een lichtere portomonee (van 200 lichter) binnen 9 secondes (8,7) op de 100.

Misschien dat je vanwege de lichtere portemonnee sneller op de 100 zit, hahah. 

Xanquezer (Frank)

Citaat van: Stefan op  4 november 2011, 11:03:53
8)7

Hoe weet je dat nou???
Heb je dat "even" gemeten ofzo...?? :huh:
8,7 op de 100 en dat met een megane 2.0... :neen:
Da's notabene sneller dan mijn auto :D :D

Wat een ###verhaal weer zeg... 8)7


http://www.zomoto.nl/7006926/renault-megane-20-8v-coupe.htm


8 secondes...  dan ben ik nog traag....


Zelf een 1.6 8 klepper doet het!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=S-noC6bB1yw
Die is zelfs sneller :P



Ik weet niet....
Maar dan hebben wij best langzame wagen...



Citaat van: Heatzone (Mark) op  4 november 2011, 11:34:34
Misschien dat je vanwege de lichtere portemonnee sneller op de 100 zit, hahah. 
hehe...  das gein...
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Dennis Postma

Die cijfers zijn vermoedelijk aan de hand van fabrieksgegevens die uit gaan van een nieuwe auto. Een phase 1 wat jij rijd is in het gunstigste geval 12 jaar oud. Denk je nou echt dat jouw auto die cijfers na al die tijd nog haald? :?

Xanquezer (Frank)

Citaat van: Dennis Postma op  4 november 2011, 11:42:11
Die cijfers zijn vermoedelijk aan de hand van fabrieksgegevens die uit gaan van een nieuwe auto. Een phase 1 wat jij rijd is in het gunstigste geval 12 jaar oud. Denk je nou echt dat jouw auto die cijfers na al die tijd nog haald? :?

Poetsen, schoonmaken, boren, veilen, schuren en zo ga maar door.
Ander filter(s) erop
uitlaat vervangen.
Chiptune.

dus ik sta er ook van te kijken toen ik de eerste keer reed.
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Heatzone (Mark)

#24
Grappig Frank, als ik op je kenteken zoek kom ik op een 1.6e uit :P

Maar de 2.0 8v gaat volgens fabrieksgegevens in 10.7 seconden naar de 100.
Die vanuit jou link zijn de prestaties van de 2.0 16v IDE. Staat er overigens gewoon boven hoor.

*Dan hangt het er nog even vanaf welke 2.0 8v want er zijn 3 opties, er zit er ook een tussen die 9,5 seconden naar de 100 doet.

Stefan

#25
Frank,

jouw link;

Renault Megane cabrio Uitvoering: 2.0 16v ide sport Nieuwprijs v.a.: € 24.502 Veiligheid (Euro NCAP): - Energielabel: - CO2-uitstoot: - Verbruik: +/- 1 op 13 Vermogen: 140 pk Topsnelheid: 210 km/u 0 tot 100 km/u: 8 sec

Oftewel, hou eens op met die ###verhalen joh..
Overigens kloppen ook bovenstaande gegevens niet eens, zelfs niet voor een 2.0 16v ide :neen:
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Xanquezer (Frank)

Citaat van: Stefan op  4 november 2011, 11:47:09
Frank,

jouw link;

Renault Megane cabrio Uitvoering: 2.0 16v ide sport Nieuwprijs v.a.: € 24.502 Veiligheid (Euro NCAP): - Energielabel: - CO2-uitstoot: - Verbruik: +/- 1 op 13 Vermogen: 140 pk Topsnelheid: 210 km/u 0 tot 100 km/u: 8 sec

Oftewel, hou eens op met die ###verhalen joh..
Overigens kloppen ook bovenstaande gegevens niet eens, zelfs niet voor een 2.0 16v ide :neen:

Dat klopt,  als een 16V van 0 tot 100 in 8 sec doet, moeten we het met een 8v in 9 secondes ook lukken :)

Maar dan alsnog,  hoe verklaar je die 1.6 8v ???????
En mn ##### koek???
ik denk dat je eerst moet nagaan wat je zegt daarin.
Want je weet begod niet wat ik allemaal al heb gedaan afgelopen weken.
en ik hou even mn project pagina niet bij ivm. drukte.

Zal van de week wel een filmpje maken ;)


grz
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Heatzone (Mark)

#27
Frank, onderbouw je uitlatingen in ieder geval met feite. Onderstaande link even speciaal voor jou.
http://www.autoweek.nl/auto/17210/renault-megane-coupe-20

Die Youtube link zie je niks. Alleen ze km-teller.  Hier is dus moeilijk een conclusie uit te trekken. Ik zou ook een video van de mijne kunnen maken en vermelden dat het een 1.4e is...

Stefan

Net als die "turbo" van je in het begin zeker..
Het lijkt me verstandig om wat meer dingen te gaan zeggen die gebaseerd zijn op de waarheid Frank Y
Ik geef je maar een tip hoor. ;)

Maargoed, wat jij zelf wil uiteindelijk he...

Laten we ON-topic gaan vanaf hier.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Xanquezer (Frank)

Citaat van: Heatzone (Mark) op  4 november 2011, 11:52:53
Frank, onderbouw je uitlatingen in ieder geval met feite. Onderstaande link even speciaal voor jou.
http://www.autoweek.nl/auto/17210/renault-megane-coupe-20

Die Youtube link zie je niks. Alleen ze km-teller.  Hier is dus moeilijk een conclusie uit te trekken. Ik zou ook een video van de mijne kunnen maken en vermelden dat het een 1.4e is...

€ 18.932
afleveringskosten  n.v.t.
wegenbelasting/3mnd  € 111 - € 126
carrosserie  2-deurs, coupé
transmissie  4 v., automaat
introductie  1998
eind  1999

ik heb geen automaat!!!   

*moppert
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev