Advertenties


Natte vloer bijrijderskant

Gestart door meganebreak2000, 1 november 2011, 14:54:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

meganebreak2000

Hoi,

Ik heb de bekende natte vloer aan de bijrijderskant. Staat een plasje met water en de isolatielagen zijn ook verzadigd.
Ik vermoed een lekke kachelradiator, omdat er ook wat koelvloeistof verdwijnt om de zoveel kilometer. Maar laatste maanden verdween er bijna geen koelvloeistof. Nu is er wel weer wat uit gegaan.

Als eerste heb ik gisteren de accubak uitgemest. Zat wel veel rommel in, maar het viel nog wel mee volgens mij. Beetje opruimen en doorspoelen en klaar. Slang en afvoergat voeren weer goed af.

Heb vandaag een stuk gereden met middenconsole e.d. uitgebouwd. Ik had een theedoek onder het luchtverdeelhuis gelegt en steeds gevoeld naar nattigheid maar het is droog gebleven. Als de kachelradiateur lek is dan moet dat toch goed nat worden?

Heb ook een emmer water over de vooruit gegooit, maar ook dan niet echt extra nattig binnenin de auto.

Hebben jullie nog tips?

EDIT: nog even dit voor de mensen die dit later lezen, de lekkage werd niet alleen maar veroorzaakt door een accubak vol rommel maar ook doordat er bij de rubbers waar de kabels door het schutbord heen gaan een snoertje lag voor de trekhaakstekker en daardoor het rubber niet goed in het gat gefixeerd was, snoertje weg, probleem weg. Gelukkig ben ik erachter gekomen, anders was de boel weer nat geworden op den duur.

Xanquezer (Frank)

Als de kachelradiateur lek is dan moet dat toch goed nat worden?

JA!

je had lekkage.
die had ik ook....

je afwatering was verstopt (netzoals bij mij)

als je afwatering verstop is, stroomt de bak over via je vantilator naar binnen (luchtverdeelhuis) en gaat het hele zaakje lekken...


Goed opgelost!!!
helemaal voor in de herfst!!! :)
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

meganebreak2000

Hmmm dus verbruik van koelvloeistof moet ik dus ergens anders gaan zoeken... ok

Ik dacht dat het regenwater dan wel bij het kabelgat uiterst rechts langs zou komen maar het stroomt dus 'terug' langs de ventilator? drom lijkt het dus ook alsof het van de kachelradiateur komt?!

Hoe krijg ik de auto nu weer enigzins droog? electr. kacheltje erin en blazen maar? ;)


ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Kachel aan en ramen open, dan het vocht ontsnappen.  !-!
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

sijm138 (jesse)

dan is je afwatrings gaat je van je airo verstopt.
dan moet je deze weer openen en dezeis te vinden onder de auto.
@ shiftgear.
dat gaat nu al niet meer als je bakje al nat is zit dat helle stuk schuim wat er onder zit vol met water + je vloer onder het schuim en dat is een paar L water.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

matthew

@Jesse het is een meg1 en geen meg2.

Je hebt je probleem al opgelost.
Voor alles goed te drogen zou ik je stoelen eruit halen en onder de bekleding al het schuim eruit en dit laten drogen en de auto leegsoppen met kranten en doeken tot dat het droog is.

En als dat alles gedaan is ,nog wat dagen met kachel lekker warm en ramen stukje open zodat vocht eruit kan.

Karin

En een paar vochtvreters voor als de auto dicht staat. Dat wil ook heel goed helpen.

meganebreak2000

T is idd een meg1

die stoelen, alleen bijrijderskant is nodig denk ik. zijn dat vier torx schroeven, stoeltje eruit en klaar of zof komt er nog meer bij kijken? ;) (zit ook nog airbag sensorstekker zeker?) zit er veel Nm op want dan haal ik even een torxdop erbij.

en vochtvreters, gewoon maar a-kwaliteit van de Action? ;)

matthew

Stoelen zitten van onder de auto bevestigd met 4 moeren dopje 13.

En stekker onder de stoel idd,maar kun je zo los maken.

meganebreak2000

wask weer ;)

Gisteravond boven smeerput stoel eruit gehaald, met gasbrandertje de 4 moeren van de stoel losgebrand, want we durften het niet aan en hadden geen zin om het kapot te draaien. Want dan ben je stukje verder van huis...

En zat dus een soort borgmiddel op het schroefdraad die nu lekker is uitgelopen. Onbruikbaar?

Ik vraag me nu dus even af of ik nieuwe moeren moet halen, deze weer opnieuw moet borgen en of dat met loctite moett (prijzig spul) of dat er goedkoper borgmiddel is of misschien een goed kwaliteit moer met een goede borgring erbij in begrepen. eigenlijks boeit het niks maar ik wil het toch wel weer een beetje officieel goed vastzetten. Lijkt me wel het beste.

Karin

Denk dat het niet uitmaakt qua vochtvreters. Als ze maar zorgen dat ze het vocht uit je auto halen. Ik heb het gehad bij een oude opel corsa. De raamrubbers lekte een beetje (maar ik kwam niet achter waar) dus geregeld vocht in de auto en 's-winters krabben aan de binnenkant. Is toch niet echt prettig, vandaar dat ik vochtvreters in de auto had haha.

matthew

Nee als moeren er nog mooi op draaien met de hand kun je deze nog gewoon gebruiken.

meganebreak2000

Ook als EDIT geplaatst in 1e bericht bovenaan:

nog even dit voor de mensen die dit later lezen, de lekkage werd niet alleen maar veroorzaakt door een accubak vol rommel maar ook doordat er bij de rubbers waar de kabels door het schutbord heen gaan een snoertje lag voor de trekhaakstekker en daardoor het rubber niet goed in het gat gefixeerd was, snoertje weg, probleem weg. Gelukkig ben ik erachter gekomen, anders was de boel weer nat geworden op den duur.

Dante

Heb je dat snoertje misschien later niet eens nodig?
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

meganebreak2000

neuh dwarsbalk achter is toch aardig verrot, en mocht ik hem wel nodig zijn, dan ga ik hem opnieuw leggen op een fatsoenlijke manier ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev