Advertenties


Toerental

Gestart door mennohoek, 28 oktober 2011, 08:53:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

mennohoek

Hoi,

Ik heb hier en daar gelezen dat je de stappenmotor en/of gasklephuis moet reinigen als je toerental niet lekker loopt.

Nu is het bij mij als volgt. Als ik de auto start (koude motor) dan zit het toerental tussen de 1000-1200. Echter als ik gas geef en ga rijden blijft hij op zo'n 1500-2000 hangen. Heel irri als je ergens stil staat, want het lijkt net alsof je gas geeft of het gas ingedrukt houdt.

Als hij eenmaal warm is, zeg ongeveer 10-15min, dan draait hij zijn normale toeren 500-700 en komt het probleem ook niet meer voor.
Ook als ik hem dan een half uur tot een uur laat stil staan en start hem opnieuw dan heeft hij een nette toerental van 500-700. Perfect stationair.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Kan niet aan mijn openluchtfilter liggen toch? Dat hij te koude lucht in het begin krijgt?
Of zou het eerder misschien dan aan de auto-choke liggen?


Xanquezer (Frank)

Citaat van: mennohoek op 28 oktober 2011, 08:53:59

Waar zou dit aan kunnen liggen? Kan niet aan mijn openluchtfilter liggen toch? Dat hij te koude lucht in het begin krijgt?


dat in ieder geval niet :)
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

mennohoek

 :) Ok,  dacht ja misschien dat de choke te lang open blijft staan.
Soms heb ik trouwens ook dat bij een echte koude start als hij dan zeg maar naar 1x gas geven rond de 2000 toeren zit hij ook nog weleens de neiging heeft om van
1500 naar 2000 en terug te gaan. Net of de choke niet weet wat hij wil.

Xanquezer (Frank)

Citaat van: mennohoek op 28 oktober 2011, 09:16:46
:) Ok,  dacht ja misschien dat de choke te lang open blijft staan.
Soms heb ik trouwens ook dat bij een echte koude start als hij dan zeg maar naar 1x gas geven rond de 2000 toeren zit hij ook nog weleens de neiging heeft om van
1500 naar 2000 en terug te gaan. Net of de choke niet weet wat hij wil.

Heb je je startmoter al naagekeken?
niet dat hij blijft starten (dus niet eraf gaat)

en zijn verder alles rubbere slangetjes goed? geen schreurtjes e.d. ?

gr
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

mennohoek

Citaat van: Frank A.K.A. Xanquezer op 28 oktober 2011, 09:19:37
Heb je je startmoter al naagekeken?
niet dat hij blijft starten (dus niet eraf gaat)

en zijn verder alles rubbere slangetjes goed? geen schreurtjes e.d. ?

gr

Geen schreurtjes verder gezien. Startmotor is ook goed.
Ik heb de stappenmotor alleen nog niet gereinigd, meer omdat ik het probleem zich alleen voordoet bij een koude motor en als hij eenmaal warm is dat het probleem dan weg is.

Xanquezer (Frank)

Citaat van: mennohoek op 28 oktober 2011, 09:33:35
Geen schreurtjes verder gezien. Startmotor is ook goed.
Ik heb de stappenmotor alleen nog niet gereinigd, meer omdat ik het probleem zich alleen voordoet bij een koude motor en als hij eenmaal warm is dat het probleem dan weg is.

Ik weet bij het starten hoort hij iets hoger te liggen, maar 2000 is wel heeeeel hoog.
bij mij is het zo, als ik hem start op koude moter draait hij rond de 1000 en warm rond de 300-500 (zelf afgestelt / verlaagd)
meestal is het rond de 850 wat standaard moet zijn bij alle autos!

vraagje,  bij een koude moter, als je de koppeling oplaat komen zonder gas te geven, ga je dan stapvoets of rij je meteen goed weg zoals je normaal wel doet met gas te geven?

grz
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

mennohoek

#6
Citaat van: Frank A.K.A. Xanquezer op 28 oktober 2011, 09:44:04
Ik weet bij het starten hoort hij iets hoger te liggen, maar 2000 is wel heeeeel hoog.
bij mij is het zo, als ik hem start op koude moter draait hij rond de 1000 en warm rond de 300-500 (zelf afgestelt / verlaagd)
meestal is het rond de 850 wat standaard moet zijn bij alle autos!

vraagje,  bij een koude moter, als je de koppeling oplaat komen zonder gas te geven, ga je dan stapvoets of rij je meteen goed weg zoals je normaal wel doet met gas te geven?

grz

Als ik de koppeling laat opkomen rijd hij goed weg. (bijna een diesel :))
Zodra hij goed warm is (meestal na zo'n 10-15min), dan is het toerental perfect. Tussen de 500-700, stil niet stotteren of wat dan ook.

Xanquezer (Frank)

oke :)  mmmm.

rookt hij zwart? (olie?) als je hem start?
of blauw? (te veel benzine)

zou je eens bij een koude start VOL gas geven? (tot de 5-6 K toeren)
en hoor je dan plopjes? (onvoldige verbranding)

wat doet hij dan met de toeren?  terug naar de 2000? of lager?
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

nd-photo.nl

Kan zijn dat de stappenmotor zn beste tijd heeft gehad, maybe een keertje een reset proberen? Dan gaat het stationair toerental zichzelf inleren.

mennohoek

Citaat van: Frank A.K.A. Xanquezer op 28 oktober 2011, 10:09:34
oke :)  mmmm.

rookt hij zwart? (olie?) als je hem start?
of blauw? (te veel benzine)

zou je eens bij een koude start VOL gas geven? (tot de 5-6 K toeren)
en hoor je dan plopjes? (onvoldige verbranding)

wat doet hij dan met de toeren?  terug naar de 2000? of lager?

Meer blauwe rook als ik hem start.
Vol gas geven heb ik geprobeerd, als hij dan bijv op 1500 toeren staat en ik geef gas tot 5-6k en laat gas weer los dan springt hij alsnog weer terug op 1500 of soms gaat hij dan hoger tot 2000 en daar blijft hij op staan.
Ik kan even kijken wat hij bij een reset doet (stappenmotor)

Xanquezer (Frank)

ja, dat is teveel benzine (blauw)
wit is vocht...

stappenmoter ja :)

grz
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

mennohoek

hmm leek alsof hij nu sneller weer terug ging. Zat heel even op 2000, toen 1500 en na een minuutje hoorde ik een tik en toen ging hij op zijn normale toeren staan 700.

Xanquezer (Frank)

Ff 120 rijden in zn 3, daarna is de boel wel een heeeel eind schoongeblazen.
schoonmaken kan ook nog :)

grz
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

mennohoek

Ik had ook al 98 getanked, en wat zooi in de tank gegooid voor een betere verbranding. Maar zal zo eens even richting Houten blazen :)

Xanquezer (Frank)

Citaat van: mennohoek op 28 oktober 2011, 12:22:20
Ik had ook al 98 getanked, en wat zooi in de tank gegooid voor een betere verbranding. Maar zal zo eens even richting Houten blazen :)

Gewoon ff overtoeren doen, ff de heleboel schoonblazen :P
niet te lang anders blaas je hem op.

succes!
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev