Advertenties


Luchtfilter k4m

Gestart door Renegade (Mark), 26 oktober 2011, 00:02:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RobScénic

Ik ken nog zo'n bedrijf: www.cr8las.nl


Daar werk ik zelf namelijk...... Y  Zo moeilijk is dat niet te lassen, haha o-)
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Christian de Vriend

ieder zn vak zeg ik dan,als ik hout moet bewerken,doe ik dat liever met de openhaard.  :q

laat staan lassen,dat zal bak en braad werk worden.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

LeonCoupe

Ziet er erg goed uit, ben wel benieuwd hoe het er uit komt te zien als het helemaal af + gemonteerd is.

Ik heb ook een lasapparaat (met elektrodes) maar hier kan ik echt helemaal niets van.
Als er dus nog iemand een lasapparaat nodig heeft kan dit altijd geregeld worden mits ik maar een klein beetje educatie krijg  o-)

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

ja met Elektrodes kan ik wel lassen C02 ook, alleen RVS is toch aan de moeilijke kant, heb het 1 keer gedaan, was ook nog wel gelukt maar toch met heel veel inspanning.
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

RobScénic

Daarom is RVS ook makkelijker te lassen met TIG. Pas bij diktes vanaf 5 millimeter is het te overwegen om MIG (CO2 voor leken...) te lassen.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Renegade (Mark)

Bocht even gemummificeerd !-!. Ik heb alleen het stuk gedaan dat echt boven het uitlaatspruitstuk zit, meer had ik ook niet liggen.



Beugeltje gebogen die de buis moet klemmen zodat ik hem door de 2 originele gaten kan vastzetten. Ze zijn van simpel "gamma-aluminium" maar aangezien de rvs buis in de heatwrap zit op het deel waar de beugeltjes komen maakt dit kwa potentiaalverschil niets uit. De beugels zijn trouwens nog niet af, dit is de ruwe vorm en er zitten nog geen gaatjes in omdat ik dit bij de auto moet aftekenen zodat het ook echt past :P



De green twister die ik voor 15 euro op de sloop vond. Was wel een helse klus om de filter schoon te maken maar dan heb je wel een heel erg goedkope maar toch hele goede filter !


Xanquezer (Frank)

Goed bezig!

Waarom maak je geen project pagina?
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Stefan

Omdat hij geen RMC lid is en dat dus niet kan...... --
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Renegade (Mark)

En aangezien er vanuit rmc niet heel veel in zuid-limburg te doen is twijfel ik er ook nog aan om lid te worden. Alle meetings zijn op minimaal 100/150km afstand wat ik tot nu toe heb gelezen :neen:

Xanquezer (Frank)

Citaat van: Renegade op  8 november 2011, 11:47:41
En aangezien er vanuit rmc niet heel veel in zuid-limburg te doen is twijfel ik er ook nog aan om lid te worden. Alle meetings zijn op minimaal 100/150km afstand wat ik tot nu toe heb gelezen :neen:

Ja nu snap ik je, het is allemaal heel ver weg :P

Misschien dat er een tuning club bij jou in de buurt zit?
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Rick Santbergen

Citaat van: Renegade op  8 november 2011, 11:47:41
En aangezien er vanuit rmc niet heel veel in zuid-limburg te doen is twijfel ik er ook nog aan om lid te worden. Alle meetings zijn op minimaal 100/150km afstand wat ik tot nu toe heb gelezen :neen:

Helaas hebben wij weinig leden in de regio zuid-limburg.
Komend jaar hebben wij wel een meeting in noord-limburg. (Kronenberg)
Een tourtocht in Zuid-Limburg lijkt me heel leuk, maar niet te organiseren voor mij vanuit Brabant.

In dit topic gaan we verder over luchtfilters. Bovenstaande gesprek kan voortgezet worden in het "klets maar raak" topic.

nd-photo.nl

Volgens mij zou deze Green filter slechte prestaties leveren, zoiets had ik vernomen van Christian.

Heb je ook nog een aanzuigbuis klaarliggen die je direct kan aansluiten?

Renegade (Mark)

Ja, ik heb een flexibele aanzuigbuis die op de filter gaat en onder bij de "bumperlip" vastgemaakt gaat worden.

nd-photo.nl


Christian de Vriend

Citaat van: nd-photo.nl (Andy) op  8 november 2011, 14:04:09
Volgens mij zou deze Green filter slechte prestaties leveren, zoiets had ik vernomen van Christian.

Heb je ook nog een aanzuigbuis klaarliggen die je direct kan aansluiten?

Klopt,op de dyno dagen heb ik die filters maar een paar keer gezien.en elke keer hoor je weer het zelfde,bovenin kwam de motor toch lucht te kort,
bij 1 van die gevallen stond blok te pingelen op de rollers.

Bij mij zal die niet onder de kap komen,maar dat is meer mijn mening,bij mn as beurt word mn luchtfilter systeem aangepast,tuninghouse is voor mij
aan het zoeken naar een filter als dat erwin heeft,maar dan een groter type,of in ieder geval een filter die ingesloten zit,met een groter oppervlak.

Het is vanzelfsprekend zo dat dit mijn ervaring is,maar wat iemand anders doet,staat hier helemaal vrij van.
(weet even niet hoe ik het anders moet formuleren,NL is niet mn sterkste punt    >:(    )
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev