Advertenties


Luchtfilter k4m

Gestart door Renegade (Mark), 26 oktober 2011, 00:02:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Renegade (Mark)

Aangezien ik een gierige student ben en dus geen geld heb rondslingeren voor een 57i setje van K&N maar wel nog een K&N filter heb rondslingeren wil ik zelf de inlaatbuis gaan maken, alleen zit ik met een paar puntjes,
- Heeft een 1.6 16v K4m nou een luchtmassameter of een luchttemperatuursensor ? (luchttemperatuursensor dus)
- Net iets onder de sensor/meter op het originele luchtfilter huis zit een slang aangesloten, dit is neem ik aan de carterontluchting ?
- Als je voor de wagen staat en je hebt het filterhuis los, rechts onder de inlaatkant van de gasklep zit nog een kleine aansluiting die ook verbonden is met het originele luchtfilterhuis, waar dient dit voor ?

Waar dient welke aansluiting nou precies voor ?

Xanquezer (Frank)

Citaat van: Renegade op 26 oktober 2011, 00:02:50
En nog de uitlaatvraag, hoeveel verschil zit er in een einddemper van een megane coupe ph2 1.4 16v en een sedan 1.6 16v ? Is het alleen een kwestie van een korter eindstuk of zit er ook echt een verschil in de bocht over de achterbrug ?
Ze verschillen wel van ophangen van de uitlaat.
De rest durf ik nog niet te beandwoorden. 8)7
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Christian de Vriend

#2
het is een temperatuur sensor,gelukkig geen lucht massa meter

Die carter ontluchting zou ik lekker los maken van je luchtinlaat,dat brengt alleen maar
warme lucht en rotzooi met zich mee.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

nd-photo.nl

Oil catch can of alleen breather filter installeren, inlaattemp van je binnenkomende lucht zal ook lager liggen, waardoor je in theorie meer zuurstof zal krijgen.

Renegade (Mark)

#4
Los laten stond sowiso al op de planning. Even het gasklephuis schoon maken enz. en dan hoeft de motor nooit meer vettige carterdampen te verbranden ! Alleen voor de apk moet dit wel een gesloten circuit zijn, dus ik moet toch een soort aansluiting voorbereiden. Maar welke aansluiting dient nou waarvoor ? Aangezien er 1 slang is aangesloten bij de sensor en er een gat zit bij het gasklephuis :?

Ja :) voordat ik het allemaal lostrek wil ik weten waar alles voor dient !

Het is wel een enorm voordeel dat dat het een temperatuursensor is en geen massameter, ik was al aan mogelijkheden aan het denken dat er een massameter op zat die de luchtsnelheid deed meten in een apparte kamer.

Renegade (Mark)

Niemand die me met zekerheid kan zeggen wat "het slangetje" doet en waar het "gaatje" vanaf het carter precies voor is ?

Xanquezer (Frank)

trek hem los en probeer eens te starten :P
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Renegade (Mark)

Als ik die slang bij de sensor losmaak schiet de motor omhoog in toeren dus trekt die valse lucht, lijkt me dan een vacuüm slang, maar waarvoor dient die dan precies ? Dan blijft dat gat in het carter schuin onder de gasklep over als carterontluchting.

Xanquezer (Frank)

Citaat van: Renegade op 27 oktober 2011, 14:50:24
Als ik die slang bij de sensor losmaak schiet de motor omhoog in toeren dus trekt die valse lucht, lijkt me dan een vacuüm slang, maar waarvoor dient die dan precies ? Dan blijft dat gat in het carter schuin onder de gasklep over als carterontluchting.

Dat is dan voor je MAP censor.
deze regelt het aantal benzine wat hij moet inspuiten bij gas geven.
ik heb die slang doorgeknipt en een T stukje tussen gezet voor een instrument voor in mn auto :)

*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

nd-photo.nl

#9
Voor de geinteresseerden: http://en.wikipedia.org/wiki/MAP_sensor

Tip: maak een foto van onder je motorkap, verduidelijkt de boel een stuk!

Zoals:

Underbonnet view 07/30/2011 by AndyRamdin / ND-Photo.nl, on Flickr

Ik heb een K7M motor (1.6e 8v)

Xanquezer (Frank)

Citaat van: nd-photo.nl (Andy) op 27 oktober 2011, 16:03:34
Voor de geinteresseerden: http://en.wikipedia.org/wiki/MAP_sensor

Tip: maak een foto van onder je motorkap, verduidelijkt de boel een stuk!

Zoals:

Underbonnet view 07/30/2011 by AndyRamdin / ND-Photo.nl, on Flickr

Ik heb een K7M motor (1.6e 8v)

Je hoeft niet elke keer je motorblok te laten zien :P
die enekele keren waren al duidelijk :)
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

nd-photo.nl

hahah i know, maar het maakt bij dit soort vragen zoveel duidelijker!

Renegade (Mark)

Ik zal proberen morgen een foto te maken, het probleem met een k4m is dat het allemaal aan de achterkant van de motor bijna tegen het schutbord aan zit weggemoffeld. Het gaatje onder het gasklephuis kan ik onmogelijk een foto van maken, heb er zo ook geen plaatjes van gevonden op google :neen:

Renegade (Mark)

Toch nog eentje gevonden, hier op het forum nog wel 8)7



Met rood omcirkeld zou de temperatuursensor moeten zijn, blauw omcirkeld is de raadselachtige slang en de groene pijl loopt "denkbeeldig" naar het punt (is zowat niet te fotograferen) waar dan het gat van de carterontluchting zou moeten zitten.

Christian de Vriend

Zoals het er naar uit ziet,lijkt mij dat de rode cirkel de stappenmotor is,de blauwe cirkel de carter ontluchting (die zijn meestal dikker) en die groene pijl
kan ik me even niets bij voorstellen.

Als ik het zo zie,zou je bijna het hele zwarte deel er af kunnen trekken,bij die groene pijl zit je gasklep(huis) dus slang er op,en brullen maar.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev