Advertenties


startprobleem, en rammeltje.

Gestart door nielsjoh, 24 oktober 2011, 19:57:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nielsjoh

Hoi.
Ik heb een probleem met het starten, namelijk, als ik hem start, dan zakt ie terug naar zeer weinig toeren, wat zo nu en dan tot afslaan van de motor leidt. Ook heb ik welleens, als ik m'n Megane start, dat de toerentalmeter steeds op en neer blijft gaan tussen de 500 en 1000 toeren (niet echt gezond lijkt me?).
Ook als ik over een drempel, of over matig of slecht wegdek rijdt, dat er onderin de wagen iets schuurt/rammelt. Ik ben eral terug mee geweest naar de dealer waar ie vandaan komt, hij meent dat het aan de uitlaat ligt dat ergens tegenaan schuurde, nu hij een element bij de uitlaat vanmorgen een stuk verbogen heeft, zou hij er (volgens hem) geen last meer van moeten hebben. En ja hoor: het geluid kwam weer terug!, dus niet de uitlaat waarschijnlijk. Iemand hier ervaringen mee?. Morgenavond ga ik terug naar de dealer, en wil hij er een rit in maken. Ik zou graag een beetje kennis mee willen nemen over onderdelen die het zouden kunnen zijn volgens jullie. Ook over de motor graag. Alvast hartelijk bedankt!.
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

Nicole

Toerental: Stappenmotor even reinigen.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

nielsjoh

Ik heb zonet even de auto gestart met koude motor. Bij het starten gaat er een vierkant ding branden met spiraaltjes erop (links naast het gloeispiraal lampje). Iemand een idee waar dit voor dient? Hij starte trouwens weer slecht, moest even wat gas geven om hem draaiende te houden.
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

Christian de Vriend

Mijn advies,gasklephuis demonteren,en reinigen
zoals nicole al neerzette,ff stappenmotortje mee nemen met het reinigen.

mapsensor controleren of de stekker goed zit,en eventueel het slangetje vervangen.

in alle gevallen,de stekkers controleren op corrosie
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

juul

misschien iets van een motorstoring, even uit laten lezen als je toch terug gaat

Nicole

Citaat van: nielsjoh op 24 oktober 2011, 21:11:44
Ik heb zonet even de auto gestart met koude motor. Bij het starten gaat er een vierkant ding branden met spiraaltjes erop (links naast het gloeispiraal lampje). Iemand een idee waar dit voor dient? Hij starte trouwens weer slecht, moest even wat gas geven om hem draaiende te houden.
Dit lampje bedoel je neem ik aan?

Dat is het motorstoringslampje.
Kan bij verschillende dingen gaan branden.

Bij mij was dat het geval omdat ik een scheurtje in het slangetje van de mapsensor had, en daardoor de auto ook wel eens afsloeg.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

nielsjoh

Jep. Dat lampje bedoel ik! Ik zal het morgen aan de dealer laten zien, dat ie het maar in orde maakt, hier kan ik eigenlijk wel een beetje boos om worden! Ik heb de auto pas sinds woensdag, en nu al gedoe mee, dat ie hem maar goed uitleest!
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

Nicole

Meestal (niet altijd dus :q ) zijn het kleine dingen die vaak (zelfs voor mij) makkelijk te verhelpen zijn. Y
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

nielsjoh

Het zal ook wel meevallen allemaal, maar het autotje heeft ook stilgestaan van februari tot vorige week maandag, dus misschien ligt het daar wel aan.
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

nielsjoh

Straks toen ik terug reed van mijn werk naar huis schrok ik wel een beetje. Namelijk: tijdens het starten moest ik absurd veel gas bij geven als ik de motor draaiende wou houden. Vervolgens reed ik weg, naderde ik een rotonde, wilde ik terug schakelen van de 3 naar z'n 2, en viel hij toen de koppeling ingeduwd werd uit, en dan ook echt naar 0 toeren! Vervolgens de koppeling laten opkomen, en toen sloeg ie weer met een klap aan... Vervolgens toen de motor warm was nietmeer van die problemen gehad. Vanavond dus met spoed naar de dealer terug! @ Nicolle en Christiaan bedankt voor jullie hulp, zal jullie suggesties vanavond meenemen naar de dealer!

Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

Nicole

Dat kunnen wel mapsensor"problemen" zijn. Y
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

nd-photo.nl

Dat klinkt als een bekende inderdaad! Check de slang tussen inlaatspruitstuk en MAP sensor, misschien beter om al preventief vervangen

nielsjoh

Net even met megane naar de garage geweest, hij haalde even een klepje los waarna hij almeteen hoger in toeren ging lopen. Morgen nog eens bij een koude start kijken of het werkt!
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

Nicole

Wat voor klepje als ik vragen mag? :q
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

nielsjoh

Ik zou het niet weten... Moet in ieder geval wel schoongemaakt geworden... Hij gaat trouwens ook heel de motor schoonmaken, en filtertjes vervangen, zeg maar een zeer grote beurt geven :p
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev