Advertenties


Megane blijft niet stationair draaien

Gestart door MeCoupe078, 22 oktober 2011, 02:31:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MeCoupe078

Beste forummers,

Ik heb een Megane Coupe 1.6E van 1996. Laatst startte ik de motor maar hij viel uit wanneer ik geen gas geef. Ik heb dus de stappenmotor schoongemaakt en gesmeerd maar dat werkte ook niet. Heb een lange rit gemaakt om de motor goed warm te laten worden maar hij bleef nog steeds niet stationair draaien. Wie weet wat het probleem is?

De achterruitverwarming werkt trouwens ook niet, wie weet wat het oorzaak is? Zekering is nog goed.

Alvast bedankt!

sijm138 (jesse)

voor het stationair draaien moet je even het slangetje van de map sensor bekijken deze wil nog wel eens schuren.

voor je achteruit verwarming moet je even kijken of je stekkertjes er wel ge op zitten bij je achterraam.
of even kijke als je hem in schakeld of het lampje op je dash ook gaat branden en anders zit er meschien ergens een draadbreuk.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

Remy P

Probleem met de automatische choke misschien??

Nicole

Citaat van: sijm138 (jesse) op 22 oktober 2011, 10:05:30
voor het stationair draaien moet je even het slangetje van de map sensor bekijken deze wil nog wel eens schuren.

voor je achteruit verwarming moet je even kijken of je stekkertjes er wel ge op zitten bij je achterraam.
of even kijke als je hem in schakeld of het lampje op je dash ook gaat branden en anders zit er meschien ergens een draadbreuk.
Zoals Jesse zegt idd ff de slang van de mapsensor checken.
Wij hebben een megane gehad waar hij er helemaal af lag, waardoor hij niet stationair wou blijven lopen.

Achterruit verwarming moet je inderdaad kijken of de stekkertjes goed op de achterruit zitten.
Deze zitten aan beide zijkanten.
Als dat goed zit even kijken of de schakelaar goed werkt. Y
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

MeCoupe078

Bedankt voor de reacties! Ik heb een nieuw probleem! Mijn motorkap gaat niet open?? 8)7

Over de achterruitverwarming, ik heb de 2 kabels bij de achterruit gecontroleerd maar die waren goed. Ik heb ze gesmeerd met WD40 maar dat hielp ook niet. De lampje op de dashboard gaat niet aan wanneer je erop druk dus volgens mij is het een kabelbreuk? l-

Nicole

Misschien schakelaar stuk?

Motorkap reageerd niet als je hem van binnenuit open doet? Of mniet bij de handel onder de kap zelf?
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Remy P

Waar gaat de motorkap niet open? bij de hendel aan de binnenzijde van de auto bedoel je?
Heb zo'n idee dat er een elektrisch probleem is waar al jou genoemde mankementen uit voort komen...

MeCoupe078

Ik bedoel de hendel in de interieur, je voelt die klik niet wanneer je eraan trek, dus zou je denken dat die niet goed is dicht gemaakt maar we hebben 'm goed dicht geduwd maar nog steeds geen resultaat..

Ik heb trouwens een filmpje gemaakt van het probleem: http://www.youtube.com/watch?v=ecmpJtJ9RK4

Nicole

Hoe is je megane trouwens onder het rijden?
Heeft hij dat ook problemen dat hij uitslaat als je bijv. gaat remmen en dan de koppeling ff in hebt voor bijv. terug schakelen oid.?
Het probleem lijkt mij echt te zitten in de mapsensor(slang).


Motorkap zal hem zitten in de kabel, misschien is hij los, of "lam" of gebroken?
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

sijm138 (jesse)

wat je ook nog kan doen is je stappen motor + gasklephuis reinigen.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

GVE

Ik spring hier maar even binnen, Ik weet niet hoe ik ergens een vraag kan deponeren......Ik heb een vraag over het branden van een lampje op het dachbaord en weet niet wat het betekent. Een rechthoek met een zigzaglijn van li naar re......daarbij stottert de motor en lijkt stil te vallen.......heb deze auto sind jan 2011 en geen handleiding......wat kan dit zijn?

Nicole

#11
Dat is waarschijnlijk het motorstoringslampje die je bedoeld.
Welk motortype heb je?

Edit: ff een foto gemaakt, bedoel je het oranje lampje dat brand op de foto?
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!


Nicole

Ik denk dat het bij jou ook een kwestie is van mapsensor en mapsensorslang bekijken, en anders (wat Jesse tegen de topicstarter zei) stappenmotor + gasklephuis reinigen.

Maar stotteren kan nog meer zijn, maar eerst zal ik het bovenstaande doen (dat is allemaal vrij simpel), als dat niet werkt kun je altijd verder kijken. Y
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

nd-photo.nl

Misschien ook wel handig om antwoord te geven op de tips, zoals MAP sensor slang nakijken en gasklephuis reinigen, anders kom je ook niet verder ;) Tip: mijn map sensor slang was ook gescheurd al was dit niet direct zichtbaar! Ik had last van een stotterende auto + hij sloeg af bij het afremmen, bochten etc.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev