Advertenties

Megane blijft niet stationair draaien

Gestart door MeCoupe078, 22 oktober 2011, 02:31:02

Vorige topic - Volgende topic

GVE

Ja de foto geeft precies het lampje aan...... Ik begrijp dat het misschien alleen een kapot slangetje is? Naar de sensor?
Ga ik meteen controleren.....

Nicole

Dat is inderdaad mogelijk, vaak ik dat wel de boosdoener.
Slangetje echt even goed bekijken, want soms valt het bijna niet op, maar zit er wel een klein scheurtje die problemen geeft. Y
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

nd-photo.nl

Precies zoals Nicole zegt, ik kwam er bij mij "per toeval" achter, omdat ik die slang had verlegd. Tijdens het stationair draaien legde ik de slang terug en hoppa, auto sloeg af. Daarna vervangen en geen last meer van gehad.

MeCoupe078

Citaat van: Nicole op 23 oktober 2011, 13:24:09
Hoe is je megane trouwens onder het rijden?
Heeft hij dat ook problemen dat hij uitslaat als je bijv. gaat remmen en dan de koppeling ff in hebt voor bijv. terug schakelen oid.?
Het probleem lijkt mij echt te zitten in de mapsensor(slang).

Motorkap zal hem zitten in de kabel, misschien is hij los, of "lam" of gebroken?

Hoe kan ik de kabel controleren van de motorkap?

Bij het rijden valt hij idd uit als je de koppeling intrap voor het remmen. Tijdens het schakelen valt die niet uit doordat ik een beetje gas geef. :q

Nicole

Dan is de kans inderdaad vrij groot dat het wel te maken heeft met de mapsensor of het slangetje, dit zelfde heb ik ook gehad, en sinds het vervangen van het slangetje niet weer gehad.
Bijna alle megane's die we gehad hebben, hebben wat met de mapsensor/slang gehad.

Motorkap moet ik ff met je mee denken hoe je die dan open gaat krijgen.
Wij hebben het ook gehad bij een, maar die had kopschade, dus daar hebben we toen maar een grilletje gesloopt om er bij te kunnen o-)
Maar dat is bij jou niet de bedoeling haha. :q
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

MeCoupe078

Haha dat is idd niet de bedoeling. :P

Als ik de motorkap open krijg ga ik wel de mapsensor en mapslang controleren, hopen dat het probleem daar ligt.

GVE

Zit het kabeltje nog aan de binnenkant? Ik heb dit nl ook gehad en toen was het hendeltje los van het kabeltje gekomen. met een tang heb ik de kabel toen nog kunnen pakken en open getrokken.....

MeCoupe078

Citaat van: GVE op 23 oktober 2011, 15:10:09
Zit het kabeltje nog aan de binnenkant? Ik heb dit nl ook gehad en toen was het hendeltje los van het kabeltje gekomen. met een tang heb ik de kabel toen nog kunnen pakken en open getrokken.....

Ik heb geen idee. De Megane ligt al een week stil door dit probleem en ineens gaat de motorkap niet meer open. Heb het ook druk met school dus heb geen tijd meer om te kijken.

MeCoupe078

Vandaag bezig geweest om de motorkap te openen maar het is nog steeds niet gelukt!! :neen: Wat kan dit zijn? Je voelt wel weerstand bij de hendel maar je voelt niet die klik zeg maar. Je hoort de kabel bij de motorkap nog. Heb alles geprobeerd zoals naar beneden duwen, naar boven trekken, met schroevendraaier prutsen maar geen resultaat! Wil zo snel mogelijk weer dat stationairprobleem oplossen en weer rijden..

MeCoupe078

Niemand een idee van het motorkapprobleem? l-

Het is dat ik niet kan rijden anders ging ik naar de garage...

Benjamin Renon

Het is krapjes aan, maar je kunt de motorkap via de achterkant van de voorbumper handmatig openen. Het vergt wel wat kracht, maar is zeker te doen. Zo heb ik de mijne ook een keer open gekregen.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

MeCoupe078

Hoe bedoel je via de achterkant van voorbumper? Waar je normaal de motorkap opent of via een krik de auto verhogen en dan via de achterkant van de voorbumper?

Benjamin Renon

Ja op de krik zetten en dan via de achterkant van de voorbumper. Dan moet je zoeken/voelen ter hoogte van waar de opener zit.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

dbleliev

Ik heb nagenoeg hetzelfde probleem als hierboven genoemd. De MAP sensor en de slang lijken me redelijk nieuw en zijn dus gecontroleerd.
Nu heb ik gelezen dat je nog even het gaskleppenhuis en of stappenmotor kunt reinigen. Is dit een lastige opdracht en is dit risicovol of kan er weinig fout gaan?
En waar kan ik het gaskleppenhuis en stappenmotor vinden?

Een andere vraag:
Ik zie in het filmpje dat de motor stationair draait rond de 2000 toeren. Maar wanneer mijn auto stationair loopt is dit rond de 750 toeren.
Wanneer ik dus voor het stoplicht sta lijkt het dat de motor aan het "zoeken" is naar het juiste toerental (je ziet de toerenteller schommelen tussen de 500 en 1000 toeren). Wanneer de motor dan in een te laag toerental komt slaat de motor af.
Wat is ongeveer het correcte toerental voor de auto wanneer deze stationair loopt?

Mocht ik dit opnieuw in willen stellen, klopt het dan dat ik het volgende moet doen:
(Koude motor) De auto uitzetten, accu loskoppelen, 15 minuten wachten, accu aansluiten, auto starten, alle verbruikers aanzetten en vervolgens 15 minuten stationair laten lopen.

Bij voorbaat dank,
Dennis

Heatzone (Mark)

750 toeren is het mooiste volgens mij!

Mij auto heeft tegenwoordig dat hij koud start op 1000 toeren en dit na 4 minuten terug loopt naar de 750 stationair.

De handelingen hierboven genoemd is voor het handmatig resetten van je boordcomputer hierbij zal hij dus o.a. het toerental opnieuw gaan afstellen. Please correct me if i'm wrong!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev