Advertenties


Klets maar raak DEEL 165

Gestart door Stefan, 19 oktober 2011, 10:08:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

matthew

Dat maakt het er niet minder leuk om denk ik zo.


Edwin Postma

Haha sorry, maar dat blijft inderdaad leuk. ;)
Truckertje

Dennis Postma

Hey Peter. Goed om je hier terug te zien. Jammer dat de coupe weg gaat maar in dit geval wel begrijpelijk. Bij ons gaat ook alles zijn gangetje. !-!

Remy P

Peter, zorg wel dat de auto aan een liefdevolle opvolger wordt verkocht...zou jammer als een opvolger niet de aandacht en onderhoud aan de auto schenkt die het verdient!

Rogier

lag het aan mij of was het forum vanmiddag offline ?

Stony (Robert)

RMC 1.9DCi 2002 (old)
Renault Clio 1.6 16v 2004 (New)

Benjamin Renon

@Frank: Ik zie dat je een Skyline zoekt, maar heb nog enkele vragen/opmerkingen voor je.

De Skyline is alleen rechts gestuurd gefabriceerd en zul je ook bijna altijd zo tegenkomen. (Tenzij iemand het nodig vond om deze om te bouwen, wat qua kosten niet te overzien is.)
De RB26 is voornamelijk geleverd voor de GT-R variant. Een veel gebruikte mod is de RB25 vervangen door een RB26.
Je zult ook bijna geen Skyline vinden die minder weegt dan 1350 kg tenzij je er veel uit gooit. Maatje van me heeft een R32 GT-R geïmporteerd in die nog 1450 kg woog na het eruit halen van diverse dingen.

Waarom kies je eigenlijk voor een Skyline? Het verbruik en onderhoud zal vele malen hoger liggen dan je Mégane. Onderdelen zijn wat makkelijker te vinden door het grotere aanbod hier, maar veel is niet via een officiële NL Nissan dealer te krijgen.
Realiseer je ook dat je niet de eerste zult zijn die in een onbewaakt ogenblik de auto kan verliezen door de achterwiel aandrijving.
Als je voor een Skyline gaat welke variant R32, R33, R34 en dan de GTS, GT-ST of de GT-R?
Wil je hem dan ook zelf importeren of eentje kopen die hier al in NL staat? De prijs geeft ook een goede indicatie in de staat waar ie verkeerd.
Zoek anders op de diverse Skyline fora in NL, UK of Pistonheads.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Xanquezer (Frank)

@ banjamin,


Omdat het kan, wil ik er een kopen!

Ik ben heel wat van plan, er zijn types (boven mijn budget) die wegen 1320 KG :) dus zo 1 zoek ik,   het is dan wel De R33 met 1 turbo (280pk)
waarschijnlijk ga ik nog maar ff sparen en dan koop ik een iets betere die netjes 1320 kg weegt :)    (OP PAPIER)
ik heb mn vermoeden dat het moeilijk gaat worden om er zon 1tje te vinden... :(   

Bedankt voor je reactie!
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Benjamin Renon

Zoals zo vaak is het kopen geen probleem voor velen, maar het goed onderhouden/ rijdende houden kost meer geld. ;) (Helaas ervaring mee met de Evo :x )

Als ze 1320 kg wegen zal het wel een GT-ST zijn.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Xanquezer (Frank)

Citaat van: Benjamin Renon op  2 november 2011, 21:05:15
Zoals zo vaak is het kopen geen probleem voor velen, maar het goed onderhouden/ rijdende houden kost meer geld. ;) (Helaas ervaring mee met de Evo :x )

Als ze 1320 kg wegen zal het wel een GT-ST zijn.
Ja :)


Jij hebt ervaring :)
met grote zware auto :)

Oeh :)
is ondehoud duur van jou wagentje?
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Roadkill (Michiel)

Citaat van: Benjamin Renon op  2 november 2011, 21:05:15
Zoals zo vaak is het kopen geen probleem voor velen, maar het goed onderhouden/ rijdende houden kost meer geld. ;) (Helaas ervaring mee met de Evo :x )

Als ze 1320 kg wegen zal het wel een GT-ST zijn.

Dat het meer kost verklaar ik bij deze tot understatement van de maand...... Zo'n auto knap kunnen rijden en onderhouden kost je waarschijnlijk per maand net zoveel als je megane in een jaar.....(maar dan heb ik het over echt goed onderhoud,dus niet bij beun op de hoek,verbruik ligt ook aanzienlijk hoger,en verzekeringstechnisch,laten we daar maar niet eens over beginnen. Ken dat wel met jonge gasten die zoiets zonder na te denken kopen,of ze rijden er alleen in en beknibbellen op het onderhoud,wat dus een afgeragde bak geeft in no-time,of ze doen het wel goed en moeten dan elke dag op de fiets naar het werk en kunnen net 1 keer in de maand een keertje tanken... Zo'n auto moet je wel overwogen aanschaffen,je eerst goed verdiepen in de kosten en waar op te letten,en de meeste die dat doen haken af,en degene die dan toch de knoop doorhakken weten waar ze aan beginnen. Als ik heel eerlijk ben,en kijk naar je topics kan ik je maar 1 ding aanraden,begin er nog niet aan,bouw eerst je Megane eens knap op,leer daar van,en ga dan nog eens kijken of je het echt wilt. Let wel ik ben ook jong geweest,met leuke en vrij rappe auto's,ben zelf een keer zeer serieus bezig geweest om een Porsch 928 s4 aan te schaffen,maar ben daar toch op afgehaakt,terwijl ik toen leuk verdiende en nog thuis woonde bij mijn ouders,vrijgezel was en geen kinderen had.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Edwin Postma

#191
Ik kon ook wel een Toyota Supra TT kopen voor het zelfde geld als dat ik mijn clio RS destijds kocht.
Maar het rijdende houden, het onder controle houden van mijn rechtervoet en de controle over de kont zette mij aan het denken.
Dus kocht ik een klein monstertje.
Maar ik zou er nog eens over na denken.
Koop dan een Megane RS 2.
Kost (in sommige gevallen) meer dan een Skyline.

Maar heeft meer voordelen.
1)goedkoper in onderhoud als een Skyline.
2)minder roest.
3)niewer.
4)veiliger.
5)links gestuurd.
6)mooier(vnd ik zelf)

maar ik zou zeggen, volg je hart en je verstand ;)



Nu even wat anders.
Heb vanmiddag even de achterbank erin gezet.
Auto staat nu compleet in wintermodus. 8)7
Truckertje

Benjamin Renon

Jup, Evo weegt ruim 1400 kg. Heb al diverse dingen stuk gehad zoals koppeling, AYC pomp, brandstofpomp stuk, voorste diff bouten los. Remschijven en blokken lust ie wel, evenals de bandjes. Onderdelen zijn een stuk duurder dan een Mégane. Ik ga geen prijzen noemen, maar het hoort erbij. Altijd Euro 98 tanken is ook een must bij zulke wagens. Ze kennen me al bij verschillende BP's. 8)7

Ik heb geluk dat ik aardig verdien en weet waar ik aan begonnen ben.
Ik heb destijds mijn hart gevolgd na eerst goed verdiept te hebben in Evo's. Nu ik alles heb meegemaakt had ik beter mijn verstand moeten volgen en een Mégane 2 RS kunnen kopen.
Maar de ervaring in de Evo en het rijden ermee geeft me telkens een lekker gevoel en zou ik voor geen goud willen missen.

Zoals Michiel en Edwin ook zeggen denk er eerst goed over na en lees je goed in. Maak daaruit je keuze. Succes ermee in ieder geval!
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Decepticon

#193
@Remy Uiteraard ga ik de koper wel even flink aan de tand voelen over zijn plannen met de auto haha!

Voor iedereen die denkt: He, wat zou Peter dan in z'n vrije tijd doen? Nou, dan speelt ie DJ. Ik zou zeggen: luistert u maar even of het wat voor u is: http://soundcloud.com/djpadrino_may

Colin

Citaat van: Decepticon op  2 november 2011, 22:16:17
Voor iedereen die denkt: He, wat zou Peter dan in z'n vrije tijd doen? Nou, dan speelt ie DJ. Ik zou zeggen: luistert u maar even of het wat voor u is: http://soundcloud.com/djpadrino_may

Klink lekkah !-!
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev