Advertenties


Schudden / schokken auto stationair

Gestart door jeewee85, 18 oktober 2011, 19:22:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

jeewee85

Hallo!

Sinds kort heb ik ook een megane  :). Het is een megane uit 2001, dynamique 1.6 16v.

Mooie wagen, maar ik merk voor het stoplicht dat hij licht schud. Nu heb ik al wat lopen zoeken en ben van plan om het volgende te vervangen:

-Bougies
-Penbobines

Verder zou ik (volgens de zoekfunctie) de stappenmotor kunnen schoonmaken, wat heeft dat apparaat voor nut?

Waar zou het nog meer aan kunnen liggen?

Groeten,

Jan Willem

Heatzone (Mark)

De stappenmotor regelt je toerental, als je toerental te laag is (meestal rond de 500/600 zal hij gaan schokken en schudden). Schommelt je toerental? Of blijft deze gelijk maar schud hij even goed?

jeewee85

Het toerental blijft gelijk, ik geloof op zon 600-700 toeren!

Groeten,

Jan willem

jef

ik weet nu natuurlijk niet hoe je precies bedoeld met schokken maar het kan gewoon eenvoudig je motorsteun zijn he, as je zegt dat het toerental hetzelde blijft

Heatzone (Mark)

Citaat van: jeewee85 op 18 oktober 2011, 22:18:37
Het toerental blijft gelijk, ik geloof op zon 600-700 toeren!

Groeten,

Jan willem

Correct me if i'm wrong, maar het toerental hoort volgens mij normaal 750 te zijn.

matthew

Als je geen gaskabel meer hebt naar je gasklephuis,dan moet je je gasklephuis eens reinigen.

jeewee85

#6
Ik heb nog even gekeken, maar het is idd 750 toeren. Dat doet hij prima.

Ik zal eens kijken of de gashuisklep smerig is. Alvast bedankt de reacties!

Groeten,

Jan Willem

Christian de Vriend

Het gasklephuis,zit tevens ook je luchtfilterhuis op aangesloten.

Ik ga hier even van uit dat het om een 1,6 16v gaat,aangezien je het over penbobines hebt,als je voor de auto staat,met de kap omhoog,zit het gasklephuis tussen
het motorblok en schutbord in.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

jeewee85

Ok Thx!

Idd een 1.6 16V, iemand nog meer eventuele oorzaken? Heb al een flesje reiniger voor de inspuiting in de benzine gegooid, maar dat mocht niet baten.

Christian de Vriend

Dat gaat ook zeker niet helpen,zoals Matthew al voorstelde,gasklep huis demonteren,en goed reinigen,samen met de stappenmotor.

die busjes voor in de benzine zijn meer voor de injectoren (verstuivers) maar als je dat (echt) goed wilt doen,injectoren er uit trekken,en langs een autozaak brengen
en ze ultrasoon laten reinigen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev