Advertenties


Olie in koelvloeistof :-( Waar komt het verdaan??

Gestart door Fixma, 18 oktober 2011, 10:05:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Fixma

Is een 1.6 v8 op LPG. een jaar gelden kop eraf gehaald en twee kleppen vervangen.
Een tijd later vonden we telkens olie in de koelvloeistof (in expansie vaatje dreef het boven op). Op gegeven moment was zelfs de radiateur verstopt.
Een week geleden de kop weer afgehaald. Geen kanaaltje gevonden tussen olie en koel gaten. Kop gevlakt (was bol) en alles weer met nieuwe pakking in elkaar gezet en zo ook de thermostaat behuizing. Helaas vandaag weer olie laagje in de koelvloeistof   >:(  >:(
We zijn er toch wel zeker van dat het niet de kop is of de thermostaat behuizing. Dus waar meer kan olie naar de koelvloeistof komen??  En nee er komt geen koelvloeistof in de olie en ook geen olie of koelvloeistof in de cylinders.

Dus we zijn einde raad. En de enigste wat over blijft is ander auto nemen en deze naar de sloop..  ;(

Christian de Vriend

Als je de hele kop er ag haalt,komt er sowieso olie en koelvloeistof bij elkaar,beste is dan ook
om je olie en koelvl. stof te vervangen als je kop er af is geweest.

Dit heb ik ook gehad toen ik mn koppakking vervangen had,ik schrok me rot toen ik olie bij mn
koelvloeistof zag,maar na wat rond vragen onder automonteurs,hoorde ik dat het normaal is
dat het een beetje in elkaar overloopt.

advies:ververs je olie en koelvloeistof,als je na een lange tijd nog olie in je vat tegenkomt,dan is er
meer aan de hand.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Fixma

#2
Christian dat is niet het geval en bekend bij ons. Daarvoor was het al een jaar aan de gang en vele spoelingen gedaan.
Ook nu hebben om een paar dagen gespoeld (ook met speciale reiniger) en weer is er olie in de  koelvloeistof.
Dus geen gelekte olie tijdens de (de)montage van de kop (sterker nog de eerste keer was er helemaal geen olie in de koelvloeistof). Het is nu gewoon te veel olie dat nooit van de (de)montage afkomstig kan zijn en wel om deze reden:

Dikke week geleden het werk gedaan. gehele systeem (motor blok, radiateur, kachel) door gespoeld om de olie/water slush (beige troep) eruit te krijgen. Alles slangen erop gezet en water met reiniger ingedaan. Dit later weer weggespoeld (melk water totdat het alleen maar schoon water uit kwam) en doen alles schoon was koelvloeistof in gedaan.
Nu naar 250 Km blijkt er dus toch weer olie laag op de koelvloeistof te zitten (lastige te zien dan met water daarom pas vandaag gezien)

Ook olie peil is gezakt.. Dus weet zeker dan het geen (de)montage lek is geweest.

Renegade (Mark)

Heeft de 1.6e geen warmtewisselaar bij de oliefilter zitten ? Ik weet dat het bij sommige motoren van VW hier ook heel vaak fout gaat en er meer dan warmte gewisseld word !

cabrio1

dat is een goede renee. Maar bij een personenauto? Heb ik nog nooit van gehoord? Zou zomaar kunnen hoor, daar niet van.

Maar je kan wel je koppakking ect vervangen hebben. Maar zit er geen scheurtje in het onderblok tussen de olie- en koelkanalen? En dat scheurtje hoef je niet speciaal met de blote oog te hoeven zien.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev