Advertenties


Welke Cabasse Tronic voor Megane II?

Gestart door Tedo, 17 oktober 2011, 23:00:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tedo

Klopt het dat deze ook in de Megane passen?:

http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/227732450.htm

Ik weet dat er ook Pioneer speakers zijn die direct passen: wat is de beste keuze?
Voor de duidelijkheid; ik hoef geen super audio met versterker en baskist waarbij je hele auto trilt, maar wel iets beters dan de standaard kartonnen speakers.

arend-wim

Deze zullen vast passen, de maten kloppen. Ik heb zelf voorin Pioneers, dat was echt zo gepiept. Achterin heb ik een paar Kenwood speakers die eerst voorin zaten (zonder tweeters in het dashboard). Het inbouwen achterin heb ik door de garage laten doen, daarvoor moesten de binnenpanelen van de achterdeuren uit elkaar.
Deze Carbasse set is niet (te) duur. Ik zou het doen.
Grand Scénic 1.6-16v Bussinessline 1-2009 Blauw

Tedo


Roadkill (Michiel)

er staat ook een passend setje Pioneer nu te koop hier,voor 80,ff dichterbij en je weet zeker dat het past
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Klopt, maar op de een of andere manier heb ik minder met Pioneer dan met Cabasse.
Tenzij hier iemand zegt dat de Pioneers véél beter klinken  8)7

Roadkill (Michiel)

Dan zou je ze naast elkaar moeten horen,weet wel dat het geluid van de pioneer set 10x beter is dan de orginele..
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Ik heb ze zien staan bij vraag en aanbod. Zeker ook een optie.
Zouden die voor een Clio ook passen:
Cabasse Clio

Roadkill (Michiel)

Nou vind die van die clio er net zo kartonnerig uit zien als wat er bij mij standaard in zat,als die van de Sel vatis er ook zo uit zien raad ik je echt de Pioneer aan. Vraag me btw af wie de fabrikant is van de Cabasse speakers... Vind het trouwens raar vroegah,in de tijd van 21 en de 25 was Renault toch 1 van de merken die superieur was op het gebied van standaard audio,maar als ik kijk naar de recentere Renaults hoor ik toch veel klachten over de kwaliteit van de standaard audio,ook de duurdere modellen..
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Cabasse is gewoon een audiomerk, zie:

http://www.cabasse.com/en/

En ja: twee van de vier uit die Clio set zien er inderdaad wat minder uit.
Wat kost zo'n Pioneerset nieuw dan? Want een Cabasse set is bij de dealer ergens tussen de 200 en 250 euro.

arend-wim

Ik heb Pioneer. Het klinkt wel goed, maar door de gebrekkige doorsnee (13 cm) en diepte is de bas niet denderend. Een ander merk zou het niet veel beter doen, er is niet veel inbouwdiepte in de voordeuren. Wil je bas zul je met een subwoofer moeten werken. Mijn vorige auto (Ford Mondeo) had een veel voller geluid uit de deuren. Die luidsprekers waren ook groter.
Die Cabasse speakers zullen best goed zijn, maar je hoort vele "bekeerlingen" (die voor het eerst Renault zijn gaan rijden) klagen over het wat slappe geluid van de speakers in de auto. Het is een kwestie van wennen of de nodige aanpassingen doen.
Grand Scénic 1.6-16v Bussinessline 1-2009 Blauw

Roadkill (Michiel)

Nieuw zijn de pioneer dacht ik 130 euri,hebben ook niet het vermogen wat Cabasse opgeeft,maar zolang je niet met zware versterkers aan de gang gaat zijn de Pioneers een prima keuze hoor.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Roadkill (Michiel)

btw als ik op die Cabasse site kijk zie ik eigenlijk alleen maar huis speakers,en een home huis speaker is wel ff wat anders dan caraudio..
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Misschien wel, maar als ik er zo naar kijk moet ik denken aan bv. Harman Kardon. Diezelfde sfeer ademt het.
Qua vermogen of bas hoeft het van mij echt geen boomcar voor meetings te zijn. Zoals gezegd; met iets beter dan de standaard speakers ben ik al tevreden.
Een versterker of subwoofer komt er dan ook niet.

Heatzone (Mark)

Past er in de Mégane 2 ook 16,5 cm voor? Zelf heb ik een tijdje terug van MTX speakers erin laten zetten een composetje en daar komt echt aardig wat geluid uit! Ze waren toen in de aanbieding voor 85 euro.

Roadkill (Michiel)

Nee dan moet je het passend gaan maken,en volgens mij is Tedo meer van orgineel houden.

@ Tedo ik zet er ook geen sub in hoor,of versterker vind het zo wel best,buiten het feit dat knappe bekabeling naar binnen trekken zo goed als onbegonnen werk is bij een Meg2
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev