Advertenties


Raar geluid, motor..

Gestart door Heatzone (Mark), 15 oktober 2011, 10:42:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Heatzone (Mark)

Alweer een topic in het motorische gedeelte.. Voorspelt weinig goeds  :x

Hier komt ie: Me olie is vorige week vervangen met volgens mij 5w30 en voorzien van een bosch oliefilter, en me brandstof filter zelf vervangen.
Sinds kort als ik me motor start en stationair laat lopen het beste hoorbaar een herhalend tikkend geluid. Als ik daarna me gashendel wat open haal gaat hij sneller tikken alleen het geluid word niet harder. Bij rijden is het geluid ook merkbaar echter heel zacht. Dit geluid doet zich voor ongeacht of me motor warm is of net koud word gestart. Verder is er geen merkbaar verschil, hij start perfect, rijd prima, geen vermogens verlies ofzo..

Nou moet ik wel erbij vermelden dat ik in het begin als de motor koud was een piepend geluid hoorde komen vanaf me distributie riem maar deze is wel verdwenen!

Vanavond ga ik met een vriend even langs een kennis die is Opel monteur, wellicht dat die me zo even verder kan helpen.

Xzelicon

Gaat het hier om een diesel of benzine?
5W30 verwacht ik diesel maar je weet nooit...

Heatzone (Mark)

Ohh sorry, vergeten te vermelden het is een 1.6 16v op benzine
Er is 4,5 liter in gegaan en gisteren bij het peilen was mij oliepeil nog steeds goed

Nicole

Volgens mij moet er 10w40 in :)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

nd-photo.nl

Wat voor olie had je ervoor inzitten? 10W nog iets?

@Nicole
Ik heb er zelf Castrol Edge 5W30 inzitten en dat werkt prima!

Nicole

Mij is door een aantal 10w40 als beste aanbevolen , vandaar :)
Dat heb ik er sinds ong 1,5 / 2 weken ook weer opnieuw in zitten. Y
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Heatzone (Mark)

In een eerder topic heb ik namelijk gelezen dat 5w30 juist weer beter is voor mij motor?
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=13059.0

Het is ook overigens niet mijn keus geweest, de garage heeft dit vervangen door de motorolie van Elf en dan 5w30

Nicole

Ik heb ff gekeken via google, 't kan beide. :)
Maar wat zat er hiervoor in?
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Heatzone (Mark)

Dat is dus niet helemaal duidelijk uit de onderhoudsboekjes... Staat alleen de olie aangekruist en niet welke erin is gegaan!

Ik ben daarom wel benieuwd of de nieuwe olie iets te maken kan hebben met het tikkende geluid..

Nicole

Hmm oke..
Toen het bij mij net vervangen was had hij ook 3 a 4 dagen last van wat getikker, maar dat is nu wel weer weg.
Wat zegt de garage ervan wat het mogelijk kan zijn dan? :)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Heatzone (Mark)

Die heb ik nog niet gesproken... Vanavond ga ik met een vriend van me naar zijn oom die is Opel monteur en een kennis van hem is er ook die is ook Opel monteur.
Dan leg ik het wel even aan hun voor! Helaas ken ik geen Renault monteurs, maar dit moet ook wel goedkomen denk ik!

Ik hoop dat het getik weer wegzakt! Verder rijd hij namelijk echt weer super hij start perfect en loopt mooi stationair!

De olie die erin zit is wel echt enorm dun, heel licht bruin terwijl me vorige olie toch echt wel donkerder was en ietsje steviger

Nicole

Wat jij erin hebt is toch ook wat dunner dan 10w40? (Of l*l ik nu wat doms? :q )

Maar ik las dat hij verder geen vermogen verlies heeft, en alles normaal doet, dus het zou wel goed zitten toch? :)

Iig succes !-!
Laat je 't weten als je erachter bent? :)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Heatzone (Mark)

Ik laat zo snel mogelijk even weten wat het is :)

Ondanks dat ik zoiets heb van het zal wel goed komen, voelt het toch niet helemaal lekker, het liefste heb ik dat geluid natuurlijk niet! :P

Haha, nou ik heb echt werkelijk geen idee! Je zou zeggen van wel..!
Danku! Morgen weet ik hoop ik meer.

Nicole

Ik ken het hoor haha!
Toen mijne na het vervangen van de olie wat tikkerde was het ook meteen "Roy; Wat kan het zijn". :q
Maar bij mij is het nu helemaal weg. !-!
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Heatzone (Mark)

Net even in me instructie boekje gekeken, daar staat dat zowel 5w30 als 10w40 kan! En ik ben bang dat het me kleppen zijn die je hoort tikken, en je hoort het echt duidelijk!
Hoop dat hier geen schade uit voort gaat komen :O

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev