Advertenties


Remschoenen vervangen

Gestart door nd-photo.nl, 14 oktober 2011, 22:43:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nd-photo.nl

Mijn linkerachterrem begint een beetje irritant te piepen, dus vervangen. Ik heb inmiddels al nieuwe remschoenen + voor de zekerheid nieuwe veertjes etc gekocht. Echter kreeg ik die verdomde trommel niet los! Met beleid gehamerd en losgewrikt, maar tevergeefs. Ik zag dat je ook met een schroevendraaier de remschoen kan terugduwen, maar dat kreeg ik niet voor elkaar.

Heeft er iemand nog waardevolle tips? Alvast bedankt!

Christian de Vriend

dit heb ik vaker gezien,goeie dikke kunstof hamer,en rossen maar
en dan tikken,en daarna de plek aan de anderekant,en dit
afwisselen,uit eindelijk zou die dan los moeten komen.

mischien stomme vraag,heb je die grote moet verwijdert
die op de as zit?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

nd-photo.nl

Jep, die kreeg ik met hefboom en rubberen hamer los. Thank god voor mn momentsleutel voor het weer opnieuw monteren, anders kom je in de problemen.

Christian de Vriend

En ff goed tikken met een kunststof hamer?en ff inspuiten met kruipolie?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

nd-photo.nl

Kunstof hamer heb ik nog niet geprobeerd, kan morgen nog even. Je raad dus aan om eerst links en dan rechts te tikken en zo door te gaan (inc wrikken)?

Roadkill (Michiel)

Je hebt hem wel van de handrem af hoop ik...... Gewoon rammen dan,je onderdelen heb je al,er zit waarschijnlijk een aardige rand in je trommel. Dus misschien raadzaam om je trommels ff na te kijken of je die ook niet meteen moet vervangen.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Christian de Vriend

Citaat van: nd-photo.nl (Andy) op 15 oktober 2011, 12:43:15
Kunstof hamer heb ik nog niet geprobeerd, kan morgen nog even. Je raad dus aan om eerst links en dan rechts te tikken en zo door te gaan (inc wrikken)?

precies,dat heb ik vaker zien werken op die manier
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

nd-photo.nl

Ahh ok, top. Wilde er gisteren aan werken, maar had een luie dag, dus ben lekker binnen gebleven.

Renegade (Mark)

Stukje bij beetje aan de linkerkant en dan de rechterkant rammen is de beste en volgens mij ook de enige oplossing ! Je hebt kans dat je trommels al redelijk "ingesleten" zijn en de schoentjes achter de rand die in je trommel is ontstaan blijven haken. De trommels erna vervangen is niet nodig, als je de rand heel voorzichtig met de dremel weghaalt en zorgt dat het netjes vlak en rond blijft kun je ze zo weer terug zetten !-!

nd-photo.nl


juul

Heb ik ook gehad dat ie niet los wou.
Na een half uur heen en weer tikken, nog niks 8)7.
Me broer geeft 2 klappen en ja hoor los l- l- .

Ach ja ik had het voorbereidende werk gedaan :D

nd-photo.nl

Er is dus hoop!

Hopelijk zaterdag aan het werk mbt de remmen

nd-photo.nl

Gotverrrrr ik krijg het niet voor elkaar. De trommel van de achterband aan bestuurderskant zit een beetje vast, loopt erg stroef, wat me ook niet goed lijkt. De andere kant ging redelijk makkelijk los. Ik ben er voor nu even mee gestopt, morgen weer een poging wagen. Iemand nog tips? Als ik het echt niet voor elkaar krijg, dan laat ik het maybe maar doen argh

Roadkill (Michiel)

Als ie stroef loopt dan lijkt het er op dat je remvoering blijft hangen,aantal keer de handrem aantrekken kan hem misschien wat losser krijgen,loopt je handremkabel wel vrij??
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

nd-photo.nl

Goede vraag, aan 1 kant maybe? Ik heb die kabel/armpje aan die remschoen aan de stroeve kant geprobeerd terug te duwen (middels een schroevendraaier in een gat van de trommel), maar lijkt alsof hij in "rustpositie" staat

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev