Advertenties

Achterruit altijd vol druppels

Gestart door nomercy, 12 oktober 2011, 15:23:34

Vorige topic - Volgende topic

nomercy

Hoi Beste Megane rijders
Rij nu alweer 5 jaar rond in een megane (eerste een 1.5 dci en nu een 1.9 dci) en wat mij opviet is dat als het regent je de gehele tijd last hebt dat de achterruit vol met regen druppels/opspattend water zit.
Nu is mijn vraag of er mensen zijn die een dakspoiler hebben hier ook last van hebben of eventueel spatlappen voor de achterwielen

Groetjes Appie

Xanquezer (Frank)

*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Heatzone (Mark)

Citaat van: Frank A.K.A. Xanquezer op 12 oktober 2011, 15:50:21
schoonmaken?

:D Frank, elke keer even stoppen om het opspattende water van het raam te vegen?

Zijn vraag is of spatlappen of een dakspoiler het probleem zouden verhelpen.

Voor (regen)water op de achterruit hebben wij een ruitenwisser toch? haha.
Tevens kan ik me niet inbeelden hoe een dakspoiler opspattend regenwater kan voorkomen, misschien met een beetje geluk wel de regen die op dat moment naar beneden valt.

Xanquezer (Frank)

sorry, ik kan me er niets bij voorstellen...
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

nomercy

Het betreft hier een megane 2 1.9 dci uit 2007
Het is gewoon lastig dat je de achterruiten wisser constant aan moet hebben om zicht te houden

Marc H.

Klopt, had ik ook altijd met mijn Meg II. komt door de rechtopstaande achterruit, nu heb ik een Megane III HB en heb er geen last meer van.

Oplossing: koop een Meg III HB!

Roadkill (Michiel)

Ik heb een Grand tour met achterspoiler.ja het scheelt. Je zal zeker af en toe nog moeten wissen maar minder,enne het scheelt je btw ook in je brandstof verbruik,bij mij wel iig. En waarom het helpt,waarschijnlijk omdat je de wind verder van je raam af geleid. En het staat ook nog eens beter vind ik zelf (daarom ook gekocht in eerste instantie,de andere voordelen kreeg ik er gewoon bij.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Op de grand tour heb ik een dakspoiler, niet overmatig last van druppels. Op de sedan zit niet eens een achterwisser, dus de achteruit in bewerkt met Rain-X, zodat het meeste eraf waait. Misschien iets voor jou?

nomercy

Het betreft hier de megane hatchback en niet de grandtour
Weet iemand of hier spatlappen voor zijn te krijgen?

Tedo

Ja, die zijn te bestellen bij de dealer. Of goed zoeken op Ebay.

Ik heb ze ook op beide, en scheelt vooral achter een hoop opspatten.

Roadkill (Michiel)

Citaat van: appie op 13 oktober 2011, 03:06:49
Het betreft hier de megane hatchback en niet de grandtour
Weet iemand of hier spatlappen voor zijn te krijgen?

Grand tour of hatchback,dat is niet zo heel belangrijk,gaat er om dat je andere "wind" creeerd achter je auto,en door de spoiler verleng je je dak zeg maar en breng je de wervelingen verder bij je achterruit vandaan (voor mijn gevoel dan,mijn achterruit word iig minder snel vies)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Dante

Citaat van: Frank A.K.A. Xanquezer op 12 oktober 2011, 16:25:02
sorry, ik kan me er niets bij voorstellen...
In zo'n geval zou het dan beter zijn om niet te reageren... ;)
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Remy P

Er is een product op de markt die een water-werende laag op je raam achterlaat, waarbij water niet echt kans krijgt om zich op je raam te vestigen. Weet zo gauw even niet hoe het heet (vraag bij een speciaalzaak ;)). Ik heb het bij de (plastic) achterruit van mijn cabrio gebruikt en moet zeggen dat het inderdaad voor een deel water afstoot of in elk geval blijft het er niet gemakkelijk op 'plakken' en wanneer je de ruitenwisser gebruikt of achterruitverwarming is het sneller weg ;)
Kan je ook overwegen, wellicht helpt het!

Tedo

Rain-X is dat, zoals ik hierboven ergens al aanhaalde. Werkt prima!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev