Advertenties


ADVIES GEVRAAGD: Waardebepaling / ervaring Megane Cabrio PH2

Gestart door Mojo, 10 oktober 2011, 21:51:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Mojo

Hallo allemaal,

Het is nog niet helemaal zeker, maar waaaaaarschijnlijk krijgen we hier gezinsuitbreiding ... :q

Nu heb ik eigenlijk 2 praktische vragen:
1. De maxicosi /  autostoel in de cabrio
De cabrio is een coupe en lijkt me alles behalve praktisch en zeer lastig om deze stoel er telkens in en uit te halen. Bijkomende handicap is de "gigantische"  :D kofferbak, die er overbleef toen Karmann besloot het dak volledig weg te werken in de body. een onderstel / kinderwagen kan dan niet in de bak

2. Ondanks dat we echt heeeeeel gek zijn met/op de cabrio zal deze waarschijnlijk plaats moeten maken voor een grotere auto. We hebben niet de mogelijkheid om deze cabrio erbij te houden. Dus de verkoop:

Wat brengt een Cabrio vandaag de dag nog op?

De gegevens:
- Megane 1, Ph2
- bouwjaar 1999
- 1.4 16v
- donkerblauw metallic
- km. stand 140.200
- APK tot december 2011
- zwart, kunststof handmatig dak
- elektrische ramen 4x
- CV op afstandsbediening

Recent vervangen:
- 2011 vorige week 4 nieuwe banden 205/40/17 Arrowspeed
- 2011 draagarmen links en rechts
- 2011 uitlijnen
- 2011 motorsteun bestuurderszijde
- 2011 motorsteun onderzijde
- 2011 aandrijfas hoezen buitenzijde links en rechts
- 2011 einddemper
- 2011 voorruit
- 2011 CV motor bijrijderskant
- 2010 december, remschijven en blokken

Nog te vervangen voor de APK:
- schokbrekers achterzijde
- draagbalk brandstoftank

Extra:
- 40mm verlaagd
- 17 lenso velgen
- smoke zijknippers
- grille met chroomlijst

Minpuntje:
- bestuurderszijde op portier een beschadiging
- bestuurderszijde kokerbalk beschadiging
- bumpers een paar beschadigingen

Verder ligt de auto als een kartingskelter op de weg. Nog redelijk comfortabel en uiterst zuinig in verbruik. (1:16) Dak is ook nog in goede staat en niet lek, beschimmelt of verweert.

Wanneer het morgen wat beter weer is, zal ik hier een aantal foto's posten.

Graag jullie advies.

Mocht je gelijk al interesse hebben in de auto, dan kun je natuurlijk even contact met mij opnemen! Inruil is daarbij niet mogelijk.


Groeten,
Martijn

Mojo

#1
ik nu even op marktplaats, maar vind persoonlijk geen goed vergelijk.

Wel http://link.marktplaats.nl/486134216 Dit is dezelfde kleur / uitvoering.
mijn auto heeft
- de originele honingraad met chroomlijst
- minder gereden

..... om jullie een betere indruk te geven....  Y

EDIT: zoekcriteria's maximaal uitgefilterd en er bleven 6 over
gemiddelde prijs € 2.733,=
gemiddelde km.st.138.xxx

Ik vind persoonlijk dat de prijzen, voor soortgelijke 6 exemplaren best ver uit elkaar lagen. De goedkoopste zo'n 2000 tot wel 3500

Wie kan mij nu vertellen wat ik er zo voor kan vragen, maar belangrijker nog, een reële prijs ?????

Karin

Denk niet dat je naar kleur enzo moet kijken maar meer in type, jaartal en gereden kilometers. En wat je nu ook hebt, deze tijd is niet de beste om een cabrio te verkopen.

Mojo

Citaat van: Karin op 10 oktober 2011, 22:16:40
Denk niet dat je naar kleur enzo moet kijken maar meer in type, jaartal en gereden kilometers. En wat je nu ook hebt, deze tijd is niet de beste om een cabrio te verkopen.

Heb juist niet naar de kleur gekeken. In zoekcriteria ingevuld: Bouwjaar van tot 1999, benzine,  km.stand 100.000 - 150.000 Toevallig zat er geen tussen met een elektrische kap.

De tijd van het jaar, is voor de koper een excuus om lager te gaan. Anderzijds, te weerleggen want waarom koop je er dan een in het najaar. Lijkt me niet dat je dan een auto 6 tot 8 maanden op stalling doet...

In de winter is het nog best te doen hoor in de cabrio. Kachel is snel warm, alleen iets vochtiger bij aanvang.

Karin

Dat weet ik dat het te doen is, heb er zelf ook eentje. Maar kan me voorstellen dat een hoop mensen er niet aan denken om er een voor de winter te kopen vandaar dat hij dan minder op zal brengen dan dat je hem in het voorjaar verkoopt, dat bedoelde ik. Verder qua prijs zou ik het niet weten. Heb er al zoveel voor verschillende prijzen zien staan.

Mojo

#5




Het weer is er niet naar... maar goed. Hier even snel 2 foto's van de cabrio.... Wat ik zo mooi vind is dat de wielen mooi aansluiten in de randen van de wielkuipen Y

Qua richtprijs, bij eventuele verkoop zat ik toch te denken aan € 2900,=
Graag je advies..... ook op punt 1 in het openingstopic. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Fubar (Marcel)

Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Mojo

Citaat van: Fubar op 11 oktober 2011, 11:59:17
€ 2.900,- is gewoon een goede vraagprijs.

Dank je! Doen we dan!

Nu nog ervaringen op vraag 1.

groeten
martijn

Heatzone (Mark)


Xanquezer (Frank)

Citaat van: martijn1178 op 10 oktober 2011, 21:51:20

1. De maxicosi /  autostoel in de cabrio
De cabrio is een coupe en lijkt me alles behalve praktisch en zeer lastig om deze stoel er telkens in en uit te halen. Bijkomende handicap is de "gigantische"  :D kofferbak, die er overbleef toen Karmann besloot het dak volledig weg te werken in de body. een onderstel / kinderwagen kan dan niet in de bak

*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Karin

Is eigenlijk geen vraag maar een constatering en die is helemaal juist.

Mojo

#11
Citaat van: Karin op 11 oktober 2011, 13:43:38
Is eigenlijk geen vraag maar een constatering en die is helemaal juist.

ik zoek eigenlijk naar mensen die ook een cabrio hadden en hierin wel hun baby gingen/konden vervoeren. Wanneer het mogelijk is dan hoef ik de cabrio ook niet weg te doen. Denk bv aan bepaalde types kinderwagens, bepaalde merken autostoeltjes/maxicosi die te gebruiken zijn icm de beperkte ruimte die je hebt.

Wil hier graag meer over weten.... waarom zou ik het allemaal moeten gaan uitvinden, wanneer er mij velen/enkelen al voorgegaan zijn ??????? :)

Heatzone (Mark)

Ahh, op die manier! Dan kan ik je helaas niet verder helpen... Aangezien ik op dit vlak geen ervaring heb.

Roadkill (Michiel)

Hmm wees zo wie zo wijs,neem je auto mee als je op jacht gaat naar een kinderwagen,die moet je namelijk passen!!!!(heb zo vaak gezien dat mensen een super deluxe kinderwagen van 1000+ euri kopen,en daarna er dus achter komen dat die met geen mogelijkheid in de auto past(en in plaats van de kinderwagen om te ruilen voor een wel passende er dus een andere auto komt...(je geeft later meer op dan je lief is voor de kids;))
Mijn ervaring met cabrio en baby's en kinderwagens is,gaat prima!!!! moet wel toegeven dat ik geen meg had,maar een Kadett Gsi cabrio is ook geen ruimte wonder,moest er enkel steeds de 2 wielen aan de kofferklep kant vanaf halen,maar daar zijn ze voor gemaakt.

Op je 2e vraag,ben bang dat veel kopers op je motor afhaken,veel mensen vinden een 1,4 te weinig,niet mijn mening rij een meg2 grand tour met de zelfde motor,je moet gewoon geen haast hebben,en dat hoeft ook niet met een cabrio toch?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Mojo

Citaat van: Roadkill (Michiel) op 11 oktober 2011, 21:03:23
Hmm wees zo wie zo wijs,neem je auto mee als je op jacht gaat naar een kinderwagen,die moet je namelijk passen!!!!(heb zo vaak gezien dat mensen een super deluxe kinderwagen van 1000+ euri kopen,en daarna er dus achter komen dat die met geen mogelijkheid in de auto past(en in plaats van de kinderwagen om te ruilen voor een wel passende er dus een andere auto komt...(je geeft later meer op dan je lief is voor de kids;))
Mijn ervaring met cabrio en baby's en kinderwagens is,gaat prima!!!! moet wel toegeven dat ik geen meg had,maar een Kadett Gsi cabrio is ook geen ruimte wonder,moest er enkel steeds de 2 wielen aan de kofferklep kant vanaf halen,maar daar zijn ze voor gemaakt.

Op je 2e vraag,ben bang dat veel kopers op je motor afhaken,veel mensen vinden een 1,4 te weinig,niet mijn mening rij een meg2 grand tour met de zelfde motor,je moet gewoon geen haast hebben,en dat hoeft ook niet met een cabrio toch?

Klopt helemaal. Ennu wat betreft de motor; hij is echt nog best wel pittig. Wanneer het een coupe zou zijn, ja dan misschien wel. In een cabrio willen mensen vaak gezien worden en heeft voor mij niet een hoog scheur gehalte. Ook niet praktisch voor degene achterin, die toch al alle rijwind moet opvangen. Gezien de economische ontwikkelingen met de daarbij steeds stijgende brandstofprijzen lijkt mij de keuze tussen een 1.4 met 1:16 en een 2.0 met 1:10 verbruik wel snel gemaakt!!!!

Goed, we gaan binnenkort wel even passen en meten. Al moet ik zeggen dat de Kadett een hogere en ruimere kofferbak had, mede doordat het dak op de body ligt, ipv erin....

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev