Advertenties

Vervangen brandstof filter

Gestart door Heatzone (Mark), 10 oktober 2011, 12:20:07

Vorige topic - Volgende topic

Heatzone (Mark)

Heren en dames,

Me auto komt eigenlijk net terug uit de garage en ik ben ze vergeten te vragen het brandstof filter te vervangen. Aangezien ik niet nog een keer het ongemak wil van een dag me auto missen, is mijn vraag kan ik zelf het brandstoffilter vervangen? Volgens mij zit deze rond mijn tank ergens, maar nu is de vraag waar precies?

Mijn auto geeft zich niet volluit, pas hoog in de toeren komt hij opgang, terwijl een 1,6je volgens mij al vroeg in de toeren gaat trekken! Dus om alvast een verstopt/vuil brandstof filter uit te sluiten wil ik deze even vervangen :P. Hij zit er overigens ook al 35.000km in :P

Xanquezer (Frank)

brandstof filter zit onder de auto aan de passagiers kant.
Deze kan je makkelijk zelf vervangen (als je een nieuwe hebt)
los klikken paar druppels benzine valt er wel. nieuwe ertussen zetten en vast klikken.
Je moet wel 1 schroefje los en vast draaien.

10 min werk als je het vaker hebt gedaan.
en 20 voro de eerste keer
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

LeonCoupe

Nu ik dit zo hoor ga ik deze ook maar eens vervangen. Startprobleem bij mij is nog niet opgelost helaas dus misschien dat dit iets helpt.

Bedankt voor de info.

Heatzone (Mark)

Ik was gisteren met een vriend en zijn broers en kennissen bij de Opel najaarsmeeting, hele fam. enzo is Opel fan :P.

Zijn oom is echt jaren Opel monteur geweest en ik legde mij "probleem" voor. Hij zei dat het meerdere dingen kan zijn maar ik eerst maar eens me brandstof filter moest vervangen en ik dit zeker elke 30.000km moest doen!

@ Leon, heb je de bougies nagekeken? ook de bougie kabels? Benzine filter is idd ook een goede om ff te vervangen, het kost zo goed als niks! Plus dat als deze verstopt zit de auto ook niet zal starten :P

Heatzone (Mark)

@ Frank, waar precies zit hij aan de passagiers kant?

Btw bedankt voor de snelle reactie :)

Xanquezer (Frank)

Vlak voor de band (wiel)
en vlak achter de deur.

*oude rot*

LeonCoupe

Heb net bij mijn 1.6e de brandstoffilter vervangen. Weet niet wat voor auto jij hebt maar als het hetzelfde is als bij mij is het super simpel.

Er zit aan beide kanten een soort snelsluiting/kliksysteem. Bij mij hoefde ik alleen de groene delen in te drukken en hij was gelijk los, voor mij was het 5 minuten werk :)

Heatzone (Mark)

@ Frank, bedankt voor de foto!! Ik zal straks even langs Renault rijden en een filter halen.

@ Leon, ik heb een 1.6 16v, maar het zal waarschijnlijk hetzelfde zijn. Gelukkig is het weinig werk, was die van jou ook nodig aan vervaning toe? Komt er niet veel benzine uit de slangetjes lopen? Of staat hier geen druk op?

LeonCoupe

@Mark, er kwam aardig wat benzine uit bij mij. Had alles nog niet bij de hand dus was daar wel ff mee aan het tobben  8)7

Als ik jou was zal ik de dopjes gebruiken die je bij het nieuwe filter krijgt om dan alles zo veel mogelijk af te blinden  :P.

Het filter kostte bij mij 17,10 maar deze had ik niet bij de renaultdealer gehaald.

nd-photo.nl

Brandstoffilter vervangen moet idd ook regelmatig gebeuren, ik heb het ook vervangen de laatste keer dat ik er flink aan gesleuteld had. Ik zat echt onder de benzine omdat 1 slang niet direct losliet argh  8)7

Heatzone (Mark)

Oh, oh, oh dit voorspelt weer veel leuks vanavond! Ik heb zojuist even met de Renault dealer gebeld, haal om half 6 me filter even op. Om het vanavond even te vervangen. Ik moet straks 18 euro nog wat betalen voor een filter. Van Motrio dat is de 2de onderdeel lijn van Renault. Ben benieuwd of het merkbaar zal zijn vanavond na het vervangen van de filter

nd-photo.nl

Ik had er zelf eentje van Mann, die ik bij de Brezan had gehaald voor +-17euro inc korting :) . Op o.a. mijnautoonderdelen.nl haal je ze nog een stuk goedkoper!

Heatzone (Mark)

Ja op ebay zag ik ze ook voor minder voorbij kopen. Maarja wil het graag vanavond even vervangen :P en anders moet ik wachten.

Ik ben altijd vrij impulsief :p.

Me tank is toch bijna leeg dus veel kan er niet uitlopen, haha en als die leeg loopt naja dan word het fietsen naar het tankstation !-!

Xanquezer (Frank)

Citaat van: LeonCoupe op 10 oktober 2011, 14:39:56
Heb net bij mijn 1.6e de brandstoffilter vervangen. Weet niet wat voor auto jij hebt maar als het hetzelfde is als bij mij is het super simpel.

Er zit aan beide kanten een soort snelsluiting/kliksysteem. Bij mij hoefde ik alleen de groene delen in te drukken en hij was gelijk los, voor mij was het 5 minuten werk :)

ik pak het even ruim :P
en ff universeel :P
*oude rot*

nd-photo.nl

En let op de flowrichting btw!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev