Advertenties


Klets maar raak DEEL 164

Gestart door Dennis Postma, 5 oktober 2011, 16:32:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Christian de Vriend

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Tedo

Citaat van: ShiftGear ( Erwin de Rijke ) op 10 oktober 2011, 15:54:26
Renault heeft 60 % aandelen in Nissan, de DcI motoren zijn van Renault en de 3.0 V6 motoren zijn van Nissan! Precies weer andersom! ik kan het weten, want mijn vader ik verkoop adviseur bij Renault in Vlissingen.  ( niet dat ik wil opscheppen, maar is even voor de duidelijkheid. )

Allebei hebben we het niet helemaal goed: de 2.0 DCi is een gezamenlijke ontwikkeling van Renault en Nissan (ter vervanging van het oude Renault 2.2 dieselblok), en juist de 3.5 V6 is een Nissan motor (volgens mij had Renault al veel langer een eigen 3.0 V6, welke in de Clio V6 en Laguna V6 zit).

Christian de Vriend

volgens mij was die 2.0 dci de 1e diesel met 16 kleppen,ik heb een keer meegereden met
een meg 2 met zon motor,gaat echt als de brandweer,door de turbo krijg je onderin een schop in de rug
en door de 16 kleppen blijft die boven in goed doortrekken.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Rohald

Citaat van: Roadkill (Michiel) op 11 oktober 2011, 21:53:08
ibiza of leon?
ibiza

Citaat van: Christian de Vriend op 11 oktober 2011, 21:56:39
netjes of beschadigt?
dat durf ik niet te zeggen. ik ben hem tegengekomen op mp: http://link.marktplaats.nl/484924598

het probleem is dat hij er € 25,- voor vraagt. en dat hij opgehaald moet worden.
maar dan kan ik hem volgens mij beter bij seat bestellen. ben denk ik al gauw € 10,- aan benzine kwijt.

maar anders had ik nog gaan onderhandelen met de hoop dat er iemand uit de buurt komt die naar het blokarten komt.
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

matthew

Voor de motoren:
3.0v6 klopt maar ze praten hier over een 3.0 diesel en die is ook van Nissan en ligt ook in Renault.


@Rohald,
Ik zou even bij seat dealer informeren wat deze nieuw kost,want dat was volgens mij niet zo gek duur namelijk.

Christian de Vriend

wat vraagt de seat dealer voor een nieuwe onderlip? het zou wel zonde zijn als je een eind rijdt
om er vervolgens achter te komen dat die beschadigd is,of gewoon niet mooi.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

matthew

Ik dacht nieuw bij seat 40 euro ofzo.(paar jaar terug).

Die luchtveringset tja,waarom naam Mark,hij was idd van Michel Dolman.
Of de auto eigenlijk ooit nog terug op de weg is gekomen denk ik eigenlijk niet.

Tedo

Op EBay kan je ze voor iets minder vinden, maar wel weer verzendkosten natuurlijk...

Een drie liter diesel? In welke Renaults ligt die dan?

Christian de Vriend

velstatis en de avantime als ik me niet vergis
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Tedo

Avantime niet, die had een 2.0 T, 3.0 V6 of een 2.2 zelfontbrander. Vel Satis wel.

matthew


Rogier

voor de mensen die het nog niet weten, de halfords heeft op het moment een actie op de bosch ruitenwissers, je krijgt 15% korting.

Dacht deel het even mee.

Xanquezer (Frank)

weet iemand of het mogelijk is om een motorblok van een espace of lagune in een megane te leggen?

En

Heeft er ook iemand ooit een soort van handleiding gezien hoe je het moet doen?
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

LeonCoupe

#88
@ Rohald, ik heb laatst een Ibiza lip gekocht bij de Ames hier in Ridderkerk. Kostte net geen 35 euro volgensmij. Er zijn ook nog verschillende modellen voor zover ik weet.

Ik zal zo wel eventjes een foto maken van de mijne.




Dirk Kuipers

Citaat van: Rick Santbergen op 11 oktober 2011, 12:22:58
Ik snap niet echt wat de naam Mark ertoe doet?

Mark Dolman (of zoiets?) was de eigenaar van die auto.
Volgens mij kwam later langs dat de auto is gestolen.
Nu wordt de vering weer aangeboden door een Mark..
Dat is wel heel toevallig.. Maar misschien heb ik iets gemist...

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev