Advertenties


Nieuw hier en meteen een probleempje, stotterende motor.

Gestart door Han S, 26 september 2011, 21:34:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jacques

#15
weg

Den

Citaat van: Jacques op 29 september 2011, 11:29:05
@Den. Ik heb een ultrasoon, maar de injectoren moeten met een puls aangstuurd worden anders verbranden ze. Te hoge stroom door de spoel. Daarom ben ik naar Bosch gegaan. Je hebt gelijk het ligt aan het sproeipatroon of na-druppelen van de injecot.

Mooi verhaal, Jacques. Was het veel werk om de TPS aan te passen ?

Voor het testen heb ik een oude verdelerkap gepakt om een puls te creeren. Het is niet de meest beste creatie maar als je 4 verstuivers hebt kun je toch aardig meten welke beter is van de 4.
Je moet wat he.

@Han, Ik hoop dat je er uit ga komen en dan veel plezier van het kanonnetje hebben...
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Jacques

Mooi verhaal, Jacques. Was het veel werk om de TPS aan te passen ?

Nee, koperen busjes eruit persen en de gaatjes naar een kant uitvijlen. Nu staat mijn TPS op 0,17V. Deze waarde hoort bij de R19 computer, die IK gebruik.

Han S

#18
Dit is echt een heel leuk forum met veel relevante kennis, waarvoor bedankt want dat is de grote kracht van dit soort forums. Je komt op autoforums een enorme hoeveelheid kennis tegen die je zomaar gratis kunt krijgen, mits je er netjes om vraagt.

Dat wordt wel eens niet helemaal goed begrepen en ik heb meegemaakt dat garagebedrijven geen oplossing konden vinden voor een probleem, dat via een forum in no time werd opgelost. Dat is de grote kracht van het digitale tijdperk. Ik ben van 1943, heb nog altijd een grote analoge opnamestudio met tapemachines en een enorm mengpaneel en dat is momenteel een  niche markt geworden.

Hoe het hydraulisch systeem werkt van een Citroen DS kan ik je zonder handboek uit het hoofd uitleggen, maar deze Megane is voor mij nog een redelijk stuk braakliggend terrein. De XM die ik zeven jaar reed had ook een paar computers, maar daar was nooit wat mee, heeft al die jaren perfect gelopen met hetzelfde vermogen als deze Megane dus rond 150 pk.

Maar de XM moet het met zijn turbo redden, twee liter motor met acht kleppen en buitengewoon soepel. Je rijdt 1100rpm in de vijfde versnelling en hij protesteert niet.

De Megane heb ik eigenlijk gekocht voor mijn zoon, maar ik zal er menige kilometer pret mee beleven, wat een klein gifkikkertje is dat. En dan dat geluid als hij boven de 5000 rpm komt met dat sportuitlaatje, ik denk dat ik voortaan maar een petje moet opzetten als ik er mee ga rijden. :D

Mannen, bedankt voor de goede raad en als ik wat terug kan doen hoor ik het graag. Mocht je huis of je schuur gaan verzakken, ik heb ervaring met dat soort onzin.

Han S

Hij loopt perfect, geen hakkeltje meer te bespeuren nadat ik die EGR klep heb buitengesloten met een blindplaatje. Nu alleen dat airbaglampje nog uit zien te krijgen.

RobScénic

Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Han S

Haha, grapjas!  Ik neem aan dat de airbag niet werkt zolang dat lampje brandt en ik wil hem werkend hebben.

Wat ik me ook afvraag: die EGR klep dient het milieu en dat is een goede zaak, maar als zo'n auto nieuw is neem ik aan dat hij ook netjes loopt. Als die klep blijft functioneren zoals dat hoort zal die motor ook goed blijven lopen. Er moet dus iets mis gaan, verkeerde dosering oid en uiteraard de sterke vervuiling van de inlaat.

Dus sluit je hem af en de motor loopt weer als een zonnetje op 2 oktober. Maar de productie van NOx neemt toe en geen klein beetje en eigenlijk vind ik dat best wel zorgelijk. Wat ik me ook afvraag: krijg je bij de volgende APK geen problemen met de meting?

nd-photo.nl

Als ik het goed heb loopt je motor juist schoner zonder de EGR klep, heb ik volgens mij al verschillende malen gelezen dat zonder klep de viergastest nog positiever uitkomt.

Blij dat je aan het milieu denkt, maar je bent met je auto maar 0.0000001% (als het al niet minder is) van de gehele uitstoot. Wat denk je van al die fabrieken etc etc etc :)

Han S

Daar heb je gelijk mee en als ik een Boeing 747 de lucht in zie gaan weet ik dat ik zo'n uitstoot mijn hele leven niet kan maken, al word ik 200 jaar. Maar je kunt ook niet een ander de schuld geven als je er zelf aan meedoet.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Uitlaatgasrecirculatie

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev