Advertenties


ACT reactie's op de projecten topics deel 38

Gestart door Stefan, 26 september 2011, 12:32:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

paikey

gaat je 2 uitdraaitjes koste.....1 met en 1 zonder!
Ben zeer benieuwd maar ik sta er niet eens van te kijken dat
het juist gaat tegen werken!

Benjamin Renon

Leuk dat je het toch iets nieuws probeert, maar dit heeft geen lang leven. Testbanken voor een auto voor minder dan € 50,00 vind je niet. Ik mag al blij zijn als ik voor één run € 50,00 op een dyno dag (15 á 20 auto's op een dag).
Als Peter en ik 30 pk uit een turboblok halen dan is het voornamelijk door het optimaliseren van de in en uitlaat gassen. Daarna een beetje spelen met een boostcontroller of aanpassing van je ECU en je hebt er aardig wat pk's bij wat rijdbaar is.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Xanquezer (Frank)

@ hierboven..

Willen jullie me arm hebben ofzo :P  8)7   :D :D

het gaat idd tegen werken na de 6k toeren (zo ff uit mn hoofdgerekend)
een 2 liter blok vraag op de 10.000 toeren (niet haalbaar met die van mij) circa 6-7.000 liter lucht per minuut.
mn ''blowertje'' geeft maar iets van 2500 hooguits 3500 liter lucht perminuut.
dus boven de 5 K toeren zal die tegen gaan werken ja...

*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

paikey

heb je al een berekend hoeveel rij wind een auto pakt als je rijd?
Ik denk dat je rij wind sneller gaat dan dat jou fan kan draaien,dus denk ik dat hij wo wie zo tegen werkt,
omdat deze de lucht niet snel genoeg door laat!
Ik heb op de boordcomputer van mijn auto een tapje waar in ik kan zien hoeveel gram lucht hij per seconde naar binne zuigt,
dit is aan zienlijk hoger dan dat jij denkt waarschijnlijk.........

Christian de Vriend

Citaat van: Benjamin Renon op 26 september 2011, 20:59:48
Leuk dat je het toch iets nieuws probeert, maar dit heeft geen lang leven. Testbanken voor een auto voor minder dan € 50,00 vind je niet. Ik mag al blij zijn als ik voor één run € 50,00 op een dyno dag (15 á 20 auto's op een dag).
Als Peter en ik 30 pk uit een turboblok halen dan is het voornamelijk door het optimaliseren van de in en uitlaat gassen. Daarna een beetje spelen met een boostcontroller of aanpassing van je ECU en je hebt er aardig wat pk's bij wat rijdbaar is.

op de dagen in goes vragen we 30 euro,dan heb je meerdere runs,met een uitdraai met daarop
je pk's je koppel en afr (kan ook belangrijk zijn) en eventueel tips,om verder te gaan,of om iets
aan te passen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Edwin Postma

Citaat van: pierre-1.6-16v op 26 september 2011, 20:12:11
@Edje ziet er goed uit doet pijn aan de ogen

@Dante leuke verzameling dat word zweten
@pierre: deze keer positief mag ik hopen? :D

@ dante: ik heb bijna het zelfde pakketje.
Truckertje

Roadkill (Michiel)

Het zou heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel misschien iets kunnen helpen op hogere snelheden (ivm eventueel vacuum voor de standaard luchttoevoer)maar dat red je vele malen beter met een ram air. Kan me juist niet voorstellen dat het bij lagere toeren beter werkt dan bij hogere toeren. Maar goed ik heb enkel ervaringen met carburateuren en ram air,geen idee of het uberhaupt zin heeft bij injectie. Maar 30 pk extra????NO WAY (en als je het echt kan aantonen bestel ik er meteen 2 bij je,heb ik net ff meer vermogen voor de vouwwage,al heb ik liever meer koppel)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Colin

@ Frank, dat kapje van je ruitenwisser kan je bij de dealer bestellen, kost iets van 10tje geloof ik
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Edwin Postma

@frank:
dit stond in het marktplaats gedeelte.

Citeerdeze verkoopster heeft diverse onderdelen:
http://verkopers.marktplaats.nl/14260987

zo te zien heeft deze vrouw ook dat dopje voor je
Truckertje

Xanquezer (Frank)

Citaat van: paikey op 26 september 2011, 21:21:02
heb je al een berekend hoeveel rij wind een auto pakt als je rijd?
Ik denk dat je rij wind sneller gaat dan dat jou fan kan draaien,dus denk ik dat hij wo wie zo tegen werkt,
omdat deze de lucht niet snel genoeg door laat!
Ik heb op de boordcomputer van mijn auto een tapje waar in ik kan zien hoeveel gram lucht hij per seconde naar binne zuigt,
dit is aan zienlijk hoger dan dat jij denkt waarschijnlijk.........


daar heb ik nog niet aan gedacht.... Hmmmm...
dat is misschien ook de rede waarom hij af en toe inhoud.. Net of hij geen gas bij kan geven...
Valt goed en moeilijk over na te denken.
op de rollerbank staat de wagen stil...
maar met 90 a 130 word het idd heel lastig om een goeie berekening te maken om echt meer winst erui te halen...
het kan nu idd goed zijn dat hij zelfs minder pks heeft als stock! :S yeg..

Valt idd nog even goed over na te denken en te hobbyen.


@ colin! Thnx voor de tip man!
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Xanquezer (Frank)

*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

megcab2000 (Verkocht)

Sorry @Frank, maar ik dacht dat je het inmiddels had begrepen ,dat je met zo'n propellertje er nog geen 1 pk bij krijgt.
Nogmaals een 2.0 16v >2003 Laguna, Vel Satis of Megane heeft origineel 135 pk.
De turbo uitvoeringen met al de extra (E 7000 kostende) techniek leveren 163 pk, slechts 28 pk meer dus.

Onbegrijpelijk, dat jij serieus denkt met een E10,- oplossing hetzelfde denkt te kunnen bereiken (al is het enkel tussen de 1000/2000tpm) waar Renaultingenieurs jaren over hebben nagedacht. Turbokracht is trouwens vooral bedoeld voor veel extra koppel vanaf 2000 tpm om snelle tussenacceleraties te krijgen. Als het bij jou bij 2000tpm als in plumppudding inelkaar stort heb je iemand op je achterbumper :-(

Elke tuner weet, dat je bij een non turbo motor er hoogstens 8 pk bijkrijgt en daar beginnen ze niet aan.
Die propeller geeft evenveel extra pk's als een sportluchtfilter zonder sportuitlaat .....geen enkele.

Lees deze website van een gespecialiseerde toptuner maar eens door en lees, dat hij er zelfs met moeite 30 pk's bij krijgt:
http://www.squadra-tuning.nl/de-theorie.html

groet,
Megane is verkocht

Christian de Vriend

8pk met welke aanpassing(en)??

enkel filter,of meer?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

paikey

@frank,zal voor jou de berekening even maken.
           je auto neemt bij 130 Km/h 65gram lucht per seconde naar binnen dat maal 60 is 3900 gram lucht per min.
           jij zegt zelf dat jou fan hooguit 2500 tot 3500 per min doet,dus bij 3900 kan hij het niet verwerken en werkt deze dus tegen!
           dus denk ik dat je hier zeker geen winst mee gaat halen.

megcab2000 (Verkocht)

Een chiptuner krijgt er hoogstens 8 pk bij die 115 pk 2.0 8v motor.

Had zelf een 155 pk 2.0 16v Alfa, die kreeg er bij bovengenoemde tuner (en die is echt een bekende in de tunerwereld ) er slechts 8 pk bij. Daarbij werd ook de luchtinlaat veranderd met die van een V6.

Vroeger heb ik wel eens een oude 2.0 8v motor gehad met snelle nokkenassen, die gaf wel wat extra pk's boven de 5000 tpm pas.
Stationair brak.

@Frank beweert, dat hij met dat propellertje er 30 pk bijkrijgt tot de 2000 tpm ? Complete onzin.
Kijk eens naar dit grafiekje, en dat is van een 16v met 120 pk en iets meer dan een 2.0 8v megane ....2 pk erbij tot 2000 tpm, 9 in totaal op top.
http://www.squadra-tuning.nl/autos/categorie/84/auto/55.html

groet,
Megane is verkocht

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev