Advertenties


Klets maar raak DEEL 163

Gestart door Stefan, 26 september 2011, 09:28:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.


Dravious (Dennis)

Die prijzen vallen ook wel mee moet ik zeggen O_o
Renault Mégane coupé 1.6 16v sport (ph2 bouwjaar 2000)

Heatzone (Mark)

Yaay ze hebben er ook een voor mij cabrio !-!.

Hee andy, hoe bevalt jou Airbox? Merk je duidelijk verschil tussen je standaard luchtfilter of die openluchtfilter die je had?

Xanquezer (Frank)

Citaat van: Heatzone (Mark) op 28 september 2011, 12:12:32
Yaay ze hebben er ook een voor mij cabrio !-!.

Hee andy, hoe bevalt jou Airbox? Merk je duidelijk verschil tussen je standaard luchtfilter of die openluchtfilter die je had?

Aanvulling:
Heb je hem nog steeds met tyreppies vast zitten?
Of al wat professioneler aangepakt?
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

nd-photo.nl

#64
Ik heb nu een Pipercross Venom en ben er erg tevreden over. Geluid is uiteraard wat gedempter dan een open filter, maar performance is zeker beter dan met een open filter. Let op: ik had het open filter direct aangesloten op de originele aanzuigbuis, naast het "hete" motorblok. Op een gegeven moment merk je de performance gewoon inzakken.

Ik had een CDA airbox in gedachten, maar vond het prijsverschil met een Pipercross Venom toch te groot. Dat heb ik gestoken in o.a. nieuwe pedalen en een Airduct die perfect op de meegeleverde cold air feed van Pipercross past.

Zie:

Underbonnet view 07/30/2011 by AndyRamdin / ND-Photo.nl, on Flickr

[edit]
@Frank
Hij zit los, maar wordt goed op zn plaats gehouden door de druk van de cold air feed. Pipercross levert gelukkig fatsoenlijke jubilee (slangklemmen) mee

Heatzone (Mark)

Lijkt mij wel een interessante optie en aangezien hij afgesloten is zal hij minder last hebben van de warme lucht die je motor produceert! Maar gaat dit ook passen op mijn 1.6 16v? Stiekem zag ik bij Koen die een CDA Airbox heeft dat ik dan de hele "zwarte doos" (geen idee wat erin zit) eraf moet halen en het "huis" waar de filter inzit en daarop de airbox koppelen?

* waar laat jij de airbox zijn koude lucht vandaan halen? of beter gezegd waar zit het uiteinde :P?

nd-photo.nl

* nd-photo.nl (Andy) wacht met smart op het verlossende antwoord :)

Christian de Vriend

die grote zwarte doos die je weg moet halen,zit je orginele filter in.

die meuk trek je er af,en daar komt dan je nieuwe filter voor in de plaats,wat het ook zijn mag.
ik heb bv mn filter achter de koplamp zitten,moet wel eerlijk zeggen dat ik overweeg om een
cda te monteren,en dan een versie groter,zodat ik zeker weet dat het oppervlak groot genoeg is
en dat de motor niet te kort komt.

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Heatzone (Mark)

#68
Christian, bedankt voor je reactie !-!

Ik zal zo even een foto maken, dan zal ik je laten zien wat ik precies bedoel!

EDIT, voor zover ik kan zien en voelen is de zwarte doos die ik in me handen heb leeg van binnen :P, dan zie je erachter waar hij op gekoppeld zat en daarachter zit een filter!



nd-photo.nl

Beste is om die buis te verlengen (zonder box ertussen, bij voorkeur gladde alu buis) en je open luchtfilter ergens anders (liefste nog afgeschermd) te monteren. Met een afgeschermde luchtfilter kan je hem op zich direct monteren (een echte carbon al helemaal uiteraard) en de cold airfeed op een mooie plek monteren waar koele lucht versneld kan worden (vandaar dat ik een duct heb gekocht).

Zie o.a.: http://www.qspraceware.nl/rubriek.php?topic=Ducting

Roadkill (Michiel)

Oke nu we het toch over luchtfilters hebben heb ik meteen ook een vraagje;ik heb gehoord dat je met een LPG installatie geen open luchtfilter kan nemen,kan iemand mij vertellen of het ook nog voor de G3 installaties geld,en me uitleggen waarom het niet kan?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Heatzone (Mark)

@ andy

Het is een ovaal stuk waarop de filter (en ik zou dan ook voor de pipercross gaan) moet worden gezet.. Zou dit wel kunnen, ik weet niet wat er meegeleverd wordt!
En zitten er dan 2 filters op me auto voor de lucht toevoer?

Als ik de pipercross erop zou zetten, zou die filter die in het huis zit (op plaatje te zien als de oranje filter) dan niet het effect van de pipercross wegnemen?

Roadkill (Michiel)

Dat oranje filter komt dan te vervallen he,volgens mij zelfs het hele filterhuis.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Heatzone (Mark)

Weetje hoe groot het filterhuis is! Dan moet ik aardig wat gaan schroeven, ik weet niet of ik dat wel allemaal eruit wil gaan halen. Als ik het oranjefilter eruit haal dan sluit hij niet goed meer...

nd-photo.nl

Michiel heeft wel gelijk volgens mij, al kan je volgens mij ook de Pipercross op de doos aansluiten (zonder oranje filterelement). Maybe dat je de papieren lamellen ertussenuit kan knippen/snijden, zodat hij wel goed sluit?

Dan heb je namelijk een airbox waar je een buffer van lucht in kan creeeren ipv alleen een buis (soort RAM air zoals op motoren wordt gebruikt). Of het slechter/even goed/beter werkt dan met alleen een Venom weet ik niet...

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev