Advertenties


Klets maar raak DEEL 163

Gestart door Stefan, 26 september 2011, 09:28:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

nd-photo.nl

Is het verschil tussen 200 euro voor een Venom of +60 voor een vervangingsfilter van K&N. Je kan ook vervangingsfilter en een buis + duct kopen die je op een andere plaats monteert. Ik weet niet waar origineel filter zn lucht vandaan haalt.

Klopt het dat de maximale ET waarde voor een 17" 40 is op een phase 1 (bandenmaat 205/40/17), ik had hier nog geen bevestiging van gelezen

Christian de Vriend

Citaat van: Heatzone (Mark) op 28 september 2011, 23:23:41

Edit* Christian, ik las eerder dat je geen fan bent van een gesloten luchtfilter, en in je vorige post zeg je erover na te denken een BMC CDA luchtfilter erop te zetten, waarom ben je van mening veranderd?  o-)

Openluchtfilter heb ik ook,alleen hij moet van de motor weg zijn,of bij de motor,is een goed afgesloten ruimte zitten,dit tegen de warmte van de motor)

Waarom ik er op terug kom is raar maar waar simpel,maar apart waarom het nu naar voren komt.
Mijn luchtfilter zelf,en de bocht hiervan,zijn vast gemonteerd op de chassis balk achter de radiator/koplamp,sinds een maandje of wat
trekt het motorblok (wat beweegt) de buizen los, (welicht dat de motorsteun(en) soepeler gaan worden,de buizen zelf die ik heb gebruikt
zijn van 11mm dik rubber,versterkt met canvas,dus het hele systeem is zo stug als wat,en kan moeilijk mee bewegen.

Vandaar dat ik er op terug kom,de slang die op de piper of cda komt is flexibel,dus als je het filter vast monteerd aan het motorblok,of versn. bak,dan beweegt die mee
en zo blijft alles langer heel :)
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Christian de Vriend

Oja :grin: :grin:

zij die 10 dagen naar kusadasi (turkije) gaan voor 10 dagen groeten u -- -- -- -- -- -- -- -- --

Mijn vrouw en ik hebben nog rap ff een reisje geboekt !-!

Hoop dat ze daar internet hebben,dan kan ik af en toe jullie pesten  ;)

Zo niet,dan zien jullie mij over 10 dagen weer op het forum  !-!
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Xanquezer (Frank)

Wel foto`s maken he!

En zien zien zien  :9~ :9~ :9~
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

nd-photo.nl

Klopt, ik heb gezien hoe het bij jou vastzit en is volgens mij effectiever dan mijn setup (standaard aanzuigbuis). Die alu buis van je is gladder, wat een positieve invloed heeft (minder turbulent). Kan je geen flexibele bocht ofzo monteren Chris, dan heb je het toch opgelost lijkt me?



Hmm ik dacht dat Injen ook een flexibele bocht gebruikte, maar dat klopt dus niet...

http://fullcartuning.nl/37890/Injen-Cold-Air-Intake-System-Renault-Megane-96---20.html

Xanquezer (Frank)

Brainstormen....

doen we heel veel als we gaan tunen.

Nu kwam er een idee binnen!

JAAAA :)

2 mooie sportstoelen! mooi zwart!
Dashbord zwart
Middel console een leuk kleurtje (blauw e.d.)
Sport stuurtje.
en de achterbank eruit!

en alleen maar auio erin bouwen!

zoals dit:



zo iets zal wel kei dik en vet zijn!

maar is het haal baar?
Tja...
de meeste rekenen al snel duizend eurotjes voor 2 stoellen en nog eens paar duizenden voor de audio. (meerder accu`s kabels versterkers en zo ga maar door :( )

Wat vinden jullie ervan?
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Rogier

ik vindt dit echt super vet !-!, alleen je zit met een stalen hoedeplank die volgens mij voor het 1 en ander aan steun geeft. Dus of het haal baar is weet ik niet.

Christian de Vriend

de buis die ik gebruikt heb is glad van binnen,die slangen werden in de industrie gebruikt tot 10bar
dus glad zijn ze wel :q

ik ga op het gemakje de systemen bekijken,zon stalen buis is leuk,maar word
sneller warm,en omdat het een metaal (soort) is,behoud die dat langer,dus mn voorkeur
gaat uit naar slang,met bochtjes van staal/alu of rvs.

maar moet zeggen,ziet echt echt mooi uit op die foto,die ben ik nog niet tegen gekomen
bij andere leveranciers.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Christian de Vriend

Citaat van: Rogier op 29 september 2011, 15:57:10
ik vindt dit echt super vet !-!, alleen je zit met een stalen hoedeplank die volgens mij voor het 1 en ander aan steun geeft. Dus of het haal baar is weet ik niet.

Toen ik net lid was,heeft iemand die schotten en platen weg geslepen voor zn audio,die kon het achteraf
er weer allemaal uit trekken,omdat die last had van slingeren van de auto,daarna heeft die de platen
weer terug gedaan,maar kwaad was al geschied,en de auto bleef dweilen.

dus ik raad het af om die hoedeplank er van tussen te halen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Xanquezer (Frank)

Het is net juist de bedoeling om de hoeplank erin te ververwerken.

Ik denk dat het haalbaar is!
ik ga het eens er met mn vriendin over hebben:P
die heeft wel eens goed advies :P

IK ZET HET OP DE PLANNING!  Y
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

nd-photo.nl

Ik zou het ook afraden, met gezond verstand moet je wel kunnen bedenken dat dat bij een coupeetje versteviging geeft. Anders hadden ze het net zo goed kunnen weglaten en gebruik kunnen maken van een stoffen hoedenplank. Anderzijds kan je altijd nog een extra strut bar achter monteren :)

Beste blijft een rolkooi, maar dat is andere koek, spreekwoordelijke koek he (Hans Teeuwen inspired :p )

Xanquezer (Frank)

Rol kooi?

hahaha   die kan ik we zo maken :)  mn oom doet die dinger maken voor sommige voor weinig geld :)

maar de hoedeplank blijft! (nogmaals)
En die werk ik netjes weg.
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

nd-photo.nl

Ok dan is het goed :)

Hmm dat kan voor Christian maybe wel interessant zijn, die was dat serieus aan het overwegen volgens mij.

Xanquezer (Frank)

Mag die mij mailen/pm sturen, dan vraag ik het wel!
van rechte buizen tot rolkooi in alle soorten en maten!
dus zeg maar :)
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Dirk Kuipers

staat ook een rolkooi te koop in het te koop gedeelte.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev