Advertenties


Klets maar raak DEEL 163

Gestart door Stefan, 26 september 2011, 09:28:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heatzone (Mark)

Dat is nog niet eens zo'n slecht idee Andy! Misschien moet ik anders maar even contact opnemen met de lokale tuningboer even kijken wat zij aanraden. Net merkte ik overigens wel dat "de zwarte doos" best wel heel warm word zo naast de motor..

Op koen zijn foto zag ik al dat hij het hele filterhuis wel heeft weggehaald. Alleen een CDA box is rond de 200 euro volgens mij?

Roadkill (Michiel)

Ben benieuwd naar welke "lokale" tuningboer je gaat dan,zitten die hier in de buurt dan?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Heatzone (Mark)

Kan altijd bij otosam even kijken, daar monteren ze ook!

http://www.otosamhoorn.nl/

Xanquezer (Frank)

Die heeft wel een hele simpele website.

je kan beter langs gaan denk ik :P
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Heatzone (Mark)

Ja van de website moeten ze het niet echt hebben zucht...  l-

Bij alles wat je zoekt verwijzen ze naar de fabrikant om daar naar de producten te kijken. Ik zag dus zojuist even dat Pipercross er niet bij staat...
Gelukkig ziet de winkel er zelf wel representatief uit! Ik zal ze wel even mailen want langs gaan komt er voorlopig niet van!

Xanquezer (Frank)

Tuning en styling.

GA NU NAAR autostyle.nl

Oke.. wil je klanten of niet?

Autostyle wil ook verzenden  :D scheelt je benzine :D
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Heatzone (Mark)

Maar bij Hoorn in de buurt zit er niet echt een ander die het wel even kan inbouwen :P, en aangezien ik zelf niet zo handig ben..

Xanquezer (Frank)

Daar heb je dan wel weer gelijk in!  klopt!

Zon garage doet dat wel fftjes voor je :)
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Christian de Vriend

Citaat van: Heatzone (Mark) op 28 september 2011, 19:09:41
Christian, bedankt voor je reactie !-!

Ik zal zo even een foto maken, dan zal ik je laten zien wat ik precies bedoel!

EDIT, voor zover ik kan zien en voelen is de zwarte doos die ik in me handen heb leeg van binnen :P, dan zie je erachter waar hij op gekoppeld zat en daarachter zit een filter!




Volgens mij heb je voor deze motoren adapter platen om zo een luchtfilter buis te kunnen monteren.

green en k&n doen deze bij hun kits,als ik me niet vergis.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Christian de Vriend

escuus,het is enkel green die een kit heeft,dit principe zou je moeten toepassen,alleen NIET met het filter bij het blok
zoals die pukkels het beschrijven  l- l-

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

nd-photo.nl

Citaat van: Heatzone (Mark) op 28 september 2011, 21:30:53
Dat is nog niet eens zo'n slecht idee Andy! Misschien moet ik anders maar even contact opnemen met de lokale tuningboer even kijken wat zij aanraden. Net merkte ik overigens wel dat "de zwarte doos" best wel heel warm word zo naast de motor..

Op koen zijn foto zag ik al dat hij het hele filterhuis wel heeft weggehaald. Alleen een CDA box is rond de 200 euro volgens mij?

De CDA airbox kost volgens mij rond de €350 euro als ik het me nog goed herinner.

Christian de Vriend

Toch een hoop geld voor een filtertje
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Heatzone (Mark)

#87
Christian, bedankt voor de tekening!! Het zou naar mijn inziens veel makkelijker zijn om het luchthuis te laten zitten en zoals green doet een opzet stuk op het ovale uiteinde zetten!
En de filter in het filterhuis vervangen door een "sport"filter! Beetje raar dat ze de openfilter echt naast het blok plaatsen :D

Ik heb ook met Pipercross gemaild, wie niet waagt wie niet wint toch? Misschien dat zij hier een goede oplossing voor hebben zonder het filterhuis eruit te moeten halen!
Dan had ik nog 1 vraag, waar halen jullie de koude lucht vandaan, Andy doet het via een duct bij zijn bumper, is dit ook een universele?

Edit* Christian, ik las eerder dat je geen fan bent van een gesloten luchtfilter, en in je vorige post zeg je erover na te denken een BMC CDA luchtfilter erop te zetten, waarom ben je van mening veranderd?  o-)

nd-photo.nl

De duct is universeel. Ik heb mijn filter + duct bij Biesheuvel gekocht, kon daar direct passen of de duct wel op de slang paste (universeel dus). Volgens mij is de CDA/BMC min of meer het beste wat je kan kopen, carbon is niet goedkoop en zal bijdragen aan de hoge verkoopprijs

Heatzone (Mark)

Ik zit nog erg in dubio of ik me luchtfilter moet vervangen of niet.. Ik doe het niet alleen voor het geluid. Uiteraard snap ik dat er geen tot nauwelijks vermogenswinst zou zijn. Maar het zou mooi zijn als me motor er iets beter door loopt of hij net even beter pakt!

Nou voel ik weinig voor een openlucht filter, dus of een pipercross venom, die aansluiten op me filterhuis en een vervanginsfilter plaatsen in het filterhuis. of alleen een vervaningsfilter..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev